Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Dahle hadde galant fått passe hunden min (faktisk to av tre) en helg om det hadde vært en mulighet. Ingen er en perfekt hundeeier, men ikke gidd å kritiser ham for å prøve å komme med et tips. For det er det han gjør. Og jeg er enig. Det har ingenting med tid å gjøre når det kommer til kursing, det er vilje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dahle hadde galant fått passe hunden min (faktisk to av tre) en helg om det hadde vært en mulighet. Ingen er en perfekt hundeeier, men ikke gidd å kritiser ham for å prøve å komme med et tips. For det er det han gjør. Og jeg er enig. Det har ingenting med tid å gjøre når det kommer til kursing, det er vilje.

 

forsvarer fortsatt ikke hvorfor han drar hund og eier ned i søla

Lenke til kommentar

Klart det er smertefult å høre sannheten om seg selv, men noen ganger trenger man den for å våkne :)

 

Jeg viste mine egne begrensninger og gikk derfor 6 kurs med min egen. Uten de hadde sikkert også jeg hatt et problemhund...

 

Og jeg ler stadig av folk jeg møter som forteller om hvordan de har satt hunden på "plass" med å hive den på ryggen, bite den i øret osv... Herlig å møte slike, spesielt når ikke jeg duller med og støtter de, men spør det litt vanskelige spørsmåler: Så du er rimelig fornøyd med deg selv og hundeholdet da? :D

Lenke til kommentar
forsvarer fortsatt ikke hvorfor han drar hund og eier ned i søla

Han påpekte at det ikke er hunden som kurses, men eieren, og at han ikke ville latt en uerfaren eier passe sin amerikanske bulldogg. Hvilket jeg forstår veldig godt. Jeg ville heller aldri latt en uerfaren hundeeier passe en Ambull jeg heller.

Lenke til kommentar
forsvarer fortsatt ikke hvorfor han drar hund og eier ned i søla

Han påpekte at det ikke er hunden som kurses, men eieren, og at han ikke ville latt en uerfaren eier passe sin amerikanske bulldogg. Hvilket jeg forstår veldig godt. Jeg ville heller aldri latt en uerfaren hundeeier passe en Ambull jeg heller.

 

dahle var vel også uerfaren hundeier første gangen han hadde hund , det er ikke noe man kommer unna .

så det du sier er at uerfaren hundeiere ikke kan starte med amerikanske bulldog , før de har hatt andre raser :p ? satte det litt på spissen her :p

Lenke til kommentar

JEg er ikke typen som dikterer hvilken hund man skal ha som førstegangseier, jeg vil heller stille spørsmålet "Hvor mye er du villig til å gi av din energi på hunden?" i stedet for "Har du hatt hund før?".

 

EDIT: Og å eie en hund og å passe en annen sin hund er to vidt forskjellige ting, forøvrig.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

På ingen måte. Alle kan ha ambull som første rase. Men i likehet med andre hunderaser krever denne:

 

1: at du har en livsstil denne passer, og ikke at du skaffer den for en livsstil du ønsker

2: at du vet hva du kjøper og setter deg inn i hundens behov

3: at du innser hva det vil si å ha hund

4: at du er villig til å bruke mye TID på hunden, spesiellt de 3 første årene

5: er klar over ansvaret som medfølger

 

Dessverre kjøper alt for mange hund (uansett rase) uten i det hele tatt forstå hva de driver med...

Lenke til kommentar

Ponni vil verken spise vom eller tørrfor. Hun har såvidt spist noe på tre dager. Setter vekk maten etter fem minutter, men vil ikke spise hvis ikke maten ligger på gulvet. Idag vil hun ikke spise den fra gulvet engang.

 

Gjør jeg noe galt eller burde jeg ta henne med til dyrlegen? Hun er frisk og fin og har lyst på alt av mat unntatt tørrfor og vom.

Lenke til kommentar

Gå ned til 2, maks 3 ganger med mat om dagen! gjerne bare to inntil du ser hu spiser skikkelig. Så lenge hu ser frisk ut, og oppfører seg "friskt" så er det ikke noe problem å gå ned til 2-3 ganger.

 

jeg gikk ned til to ganger med engang på min Luna fordi hun ikke spiste... Da satte jeg ned og tok vekk maten etter 1 min om hu ikke hadde rørt den 4 ganger (altså to dager) før hu spiste alt som var...

Lenke til kommentar
Klart det er smertefult å høre sannheten om seg selv, men noen ganger trenger man den for å våkne :)

 

Jeg viste mine egne begrensninger og gikk derfor 6 kurs med min egen. Uten de hadde sikkert også jeg hatt et problemhund...

 

Og jeg ler stadig av folk jeg møter som forteller om hvordan de har satt hunden på "plass" med å hive den på ryggen, bite den i øret osv... Herlig å møte slike, spesielt når ikke jeg duller med og støtter de, men spør det litt vanskelige spørsmåler: Så du er rimelig fornøyd med deg selv og hundeholdet da? :D

Så etter 6 hundekurs er du den fullbefarne hundeeier og har derved rett til å "drite" ut alle som ikke er like dyktig hundeeier som deg selv? Ærlig talt.. bli voksen! Det er faktisk lov å være litt hyggelig.. Du burde prøve det...

Lenke til kommentar
Jeg har da ikke sagt noe om kurs! Jeg vurderer det, men jeg har rett og slett ikke tid nå.

 

Jeg gir opp. Jeg trodde jeg kunne be om noen råd her, men det er åpenbart at dette ikke er det rette stedet for meg.

Beklager.. men slike "bedrevitere" treffer du overalt. Heldigvis blir de fleste av oss klokere med årene og finner ut at man faktisk ikke er verdensmester og kan alt og etterhvert kan man også innrømme det.. Det gjelder ihvertfall noen av oss.. Lykke til med hunden din!

Lenke til kommentar
Gi henne mat fra kermaikk skåler kansje? Fungerte ikke plastskåler? De klirrer jo ikke. Hvis hunden er redd alle skåler tror jeg jeg ville begynt fra begynnelsen og vendt hunden til skålen sakte og sikkert. Ta med skålen omkring og legg den på gulvet. legg en skikkelig godbit i den osv. ta det veldig rolig,

 

Takk Takk!

Det skal jeg prøve!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...