Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri påstått at jeg er verdensmester, og det er kanskje derfor jeg ikke prøver å foreslå løsninger over nett. Jeg er jo den eneste som går ut å sier at man skal oppsøke hundeskole, slik at man kan få den hjelpen som man trenger....

Og om man er hyggelig eller er, vil alltid være øyet som ser! Jeg velger ikke å dulle med eiere som søker aksept for et elendig hundehold. Hundehold er faktisk noe man bør sette seg litt inn i og ikke prøve seg frem med. Vi mennesker søker nemlig aksept hos de som er like ille som oss selv. Det er derfor du ser f.eks smellfeite mennesker henge sammen, for å søke aksept i egne grupper. Det er UBEHAGELIG å måtte se seg selv i speilet noen ganger, men det er bedre å få høre det hardt og brutalt, fremfor å bli dulla med slik at man kan fortsette i det sporet man er....

 

Det som derimot overrasker meg er at folk her inne sitter å duller med folk, som helt tydelig er på villspor...

Hun spør tross alt om råd, og da får hun råd. Sier seg selv at man bør gå på hundeskole, hvis råd og tips ikke hjelper..

Fordi hun har ETT problem med en hund, trenger ikke hunden å vær et verdens problem som trenger omskolering.

Jeg syns det er feil av deg å beskrive ting som er skrevet her inne for 'elendig hundehold'.

Du liker tydeligvis å blande inn 'smellfeite' folk i hundediskusjoner. Har du en fobi mot overvektige ?

Vist vi er på villspor, kan du som kanskje kan veldig mye lede oss på rett ;)

Er dere ikke ferdig med den bagatellen enda? Øivind liker å provosere, jeg trodde da dere hadde vendt dere til det nå. Det er ingen vits i å ta seg nær av det, argumenter heller imot på en vennlig måte.

Øivind: Det er mye rett i det du sier, men prøv å legge det frem på en måte som ikke skaper dårlig stemning i tråden.

 

;)

 

La oss heller snakke om den kule hunden til Mushi! :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri påstått at jeg er verdensmester, og det er kanskje derfor jeg ikke prøver å foreslå løsninger over nett. Jeg er jo den eneste som går ut å sier at man skal oppsøke hundeskole, slik at man kan få den hjelpen som man trenger....

Og om man er hyggelig eller er, vil alltid være øyet som ser! Jeg velger ikke å dulle med eiere som søker aksept for et elendig hundehold. Hundehold er faktisk noe man bør sette seg litt inn i og ikke prøve seg frem med. Vi mennesker søker nemlig aksept hos de som er like ille som oss selv. Det er derfor du ser f.eks smellfeite mennesker henge sammen, for å søke aksept i egne grupper. Det er UBEHAGELIG å måtte se seg selv i speilet noen ganger, men det er bedre å få høre det hardt og brutalt, fremfor å bli dulla med slik at man kan fortsette i det sporet man er....

 

Det som derimot overrasker meg er at folk her inne sitter å duller med folk, som helt tydelig er på villspor...

Hun spør tross alt om råd, og da får hun råd. Sier seg selv at man bør gå på hundeskole, hvis råd og tips ikke hjelper..

Fordi hun har ETT problem med en hund, trenger ikke hunden å vær et verdens problem som trenger omskolering.

Jeg syns det er feil av deg å beskrive ting som er skrevet her inne for 'elendig hundehold'.

Du liker tydeligvis å blande inn 'smellfeite' folk i hundediskusjoner. Har du en fobi mot overvektige ?

Vist vi er på villspor, kan du som kanskje kan veldig mye lede oss på rett ;)

Er dere ikke ferdig med den bagatellen enda? Øivind liker å provosere, jeg trodde da dere hadde vendt dere til det nå. Det er ingen vits i å ta seg nær av det, argumenter heller imot på en vennlig måte.

Øivind: Det er mye rett i det du sier, men prøv å legge det frem på en måte som ikke skaper dårlig stemning i tråden.

 

;)

 

La oss heller snakke om den kule hunden til Mushi! :wee:

Er helt enig med deg i at det er dumt å la seg provosere, men som relativt ny bruker på forumet, synes jeg det er trist at et menneske med sine surmagede meninger og måte å si ting på skal skremme bort folk som faktisk søker inn hit for å få tips og råd. Greit å si sannheten til folk, det har jeg aldri hatt noe problem med, men det er lov å søke litt mer informasjon om hva problemet består i før man gir folk en skyllebøtte og kaller de for elendige hundeeiere, og bikkjene deres agresive bikkjer som helst bør avlives (for å sette det litt på spissen) Ønsker ikke å være "den som tier samtykker" slik at det ser ut som vi alle her inne er enig i den måten å møte nye mennesker på.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri påstått at jeg er verdensmester, og det er kanskje derfor jeg ikke prøver å foreslå løsninger over nett. Jeg er jo den eneste som går ut å sier at man skal oppsøke hundeskole, slik at man kan få den hjelpen som man trenger....

Og om man er hyggelig eller er, vil alltid være øyet som ser! Jeg velger ikke å dulle med eiere som søker aksept for et elendig hundehold. Hundehold er faktisk noe man bør sette seg litt inn i og ikke prøve seg frem med. Vi mennesker søker nemlig aksept hos de som er like ille som oss selv. Det er derfor du ser f.eks smellfeite mennesker henge sammen, for å søke aksept i egne grupper. Det er UBEHAGELIG å måtte se seg selv i speilet noen ganger, men det er bedre å få høre det hardt og brutalt, fremfor å bli dulla med slik at man kan fortsette i det sporet man er....

 

Det som derimot overrasker meg er at folk her inne sitter å duller med folk, som helt tydelig er på villspor...

Hun spør tross alt om råd, og da får hun råd. Sier seg selv at man bør gå på hundeskole, hvis råd og tips ikke hjelper..

Fordi hun har ETT problem med en hund, trenger ikke hunden å vær et verdens problem som trenger omskolering.

Jeg syns det er feil av deg å beskrive ting som er skrevet her inne for 'elendig hundehold'.

Du liker tydeligvis å blande inn 'smellfeite' folk i hundediskusjoner. Har du en fobi mot overvektige ?

Vist vi er på villspor, kan du som kanskje kan veldig mye lede oss på rett ;)

Bare for å presisere.. tror det er en HAN som ber om råd...

Lenke til kommentar
Noen her som deltar på utstilling ???

 

Juliess:

Er det et slik jeg har tro?

Jeg har blått med bein og diamanter på. Ganske billig.

 

Utstillinger er for feite tapere som må leve livet sitt gjennom bikkjas. Helt latterlig opplegg og er lagd for og av idioter. Skikkelige tapere finner du der!

 

Vi andre liker å være ute med bikkja vi :)

Forstår at du har erfaring hentet fra NHL ja.. :whistle:

Lenke til kommentar

Nå tror jeg det er på tide med noe hyggelig for å bryte av den lite trivelige debatten her, det er greit å være uenige men dette tok en litt feil retning.

Så jeg sender bilde av mine to yngste coton-valper, Haylie på 9 uker og Cody på 6 måneder. De leker utrolig fint sammen, Cody er veldig forsiktig med henne selv om hun er utrolig bøllete!

post-149668-1200596673_thumb.jpg

Lenke til kommentar

For all del, 60% av norges befolkning er jo overvektige, så dere er i flertall :)

 

Dog bør jo ikke det gå utover bikkja. Det er kanksje ikke så dumt å komme seg på et hundekurs, og sette seg litt inn i hva man har. Hunden syns det sannsynligvis er mye morsommere å leke i søla enn å stå nyfrisert med sløyfe i rundt halsen.

 

Så slipper kanskje vi å se tåplige forslag for eiere som driter i hva de har og som ikke har tid til å gå på kurs....

 

- Hva biter hunden din unger? Den er bare redd, slipp den løs i barnehagen så går det seg til :)

 

Det er ubehagelig å møte seg selv i døra, men jeg har intet problem med å fortelle folk den bitre sannhet. Og når jeg får meldinger om at man ikke har tid til å gå på et kurs, lurer jeg på hva som fikk eier til å velge en hund i det hele tatt med sitt begrensa tidssjema...

Lenke til kommentar
For all del, 60% av norges befolkning er jo overvektige, så dere er i flertall :)

 

Dog bør jo ikke det gå utover bikkja. Det er kanksje ikke så dumt å komme seg på et hundekurs, og sette seg litt inn i hva man har. Hunden syns det sannsynligvis er mye morsommere å leke i søla enn å stå nyfrisert med sløyfe i rundt halsen.

 

Så slipper kanskje vi å se tåplige forslag for eiere som driter i hva de har og som ikke har tid til å gå på kurs....

 

- Hva biter hunden din unger? Den er bare redd, slipp den løs i barnehagen så går det seg til :)

 

Det er ubehagelig å møte seg selv i døra, men jeg har intet problem med å fortelle folk den bitre sannhet. Og når jeg får meldinger om at man ikke har tid til å gå på et kurs, lurer jeg på hva som fikk eier til å velge en hund i det hele tatt med sitt begrensa tidssjema...

Så godt at du vet så mye om oss da.. om hvor aktive vi er osv.. Heldig du..Tror kanskje du hadde blitt en smule overrasket...

Når det gjelder andre og deres hundehold, så bør du ha i bakhodet at faktisk ikke alle bor sentralt Østland, med det vell av muligheter som byr seg når deg gjelder kurs av ymse slag - skal dette bety at de ikke skal kunne ha hund? Prøv å tenk litt lenger en nesa rekker, så forstår du etterhvert at det verste som kan skje er at folk slutter å stille spørsmål fordi de ikke tørr! DA begynner jeg å bli bekymret..

Lenke til kommentar

Nå er det jo ingen her som har gitt meg et inntrykk på at de ikke har tid til hunden sin?

Så jeg skjønner ikke helt problemer dahle?

Vrir du deg av kvalme når folk spør om råd, siden du reagerer slikt?

Hva med de som bor på 'landet'. Kan ikke de ha seg hund, fordi de ikke har tilgang på kurs? Kan ikke de få spørre om et spørsmål på et forum uten å få 'refs' for det?

 

Nei denne store hundetråden er vel til for de som har ERFARING og ikke trenger å spørre andre om råd.

Jeg kan masse om hund, men spør ofte om råd. Jeg er ikke redd for å spørre om det er noe jeg lurer på eller trenger hjelp til.

Lenke til kommentar
For all del, 60% av norges befolkning er jo overvektige, så dere er i flertall :)

 

Dog bør jo ikke det gå utover bikkja. Det er kanksje ikke så dumt å komme seg på et hundekurs, og sette seg litt inn i hva man har. Hunden syns det sannsynligvis er mye morsommere å leke i søla enn å stå nyfrisert med sløyfe i rundt halsen.

 

Så slipper kanskje vi å se tåplige forslag for eiere som driter i hva de har og som ikke har tid til å gå på kurs....

 

- Hva biter hunden din unger? Den er bare redd, slipp den løs i barnehagen så går det seg til :)

 

Det er ubehagelig å møte seg selv i døra, men jeg har intet problem med å fortelle folk den bitre sannhet. Og når jeg får meldinger om at man ikke har tid til å gå på et kurs, lurer jeg på hva som fikk eier til å velge en hund i det hele tatt med sitt begrensa tidssjema...

Hva i all verden har gitt deg det inntrykket at utstillingshunder ikke får leke i "søla", eller andre morsomme ting?

Jeg er så heldig å ha en stor inngjerdet hage, så mine hunder har mulighet til å være ute mesteparten av dagen hvis det ikke regner bøtter og spann. De er faktisk ikke misfornøyd med å være rene heller! Det er nemlig slik at en langhåret hund bør bades relativt ofte for å trives, en møkkete pels klør!!!

Vi går på trening en gang i uka (har en liten pause akkkurat nå) mesteparten av året, sammen med 30 - 40 mennesker med enda flere hunder. Det nytter ikke å komme på utstilling med en hund uten muskler og med dårlig kondisjon! Den trrenger faktisk mye trening, så vi smellfeite utstillere får faktisk en del mosjon vi også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...