Gå til innhold

Norges nye soldater!


Halvgud

Anbefalte innlegg

Skal til madlamoen 24. juli :)

 

blir sjøforsvaret på meg.  noen som vet hvilke av båtene på kystvakta jeg bør søke etter?

6210595[/snapback]

 

Yeah =D Kystvaktbasen er her på Sortland (hvor jeg bor) Har endel kompiser i kystvakta. KV Svalbard skal vistnok være en sykt bra båt å tjenestegjøre på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, satt på rommet å så på 'Memoirs of a geisha' i det pappa stormet inn på rommet, "herre må du ta vare på". Og det var en godt (?) brev fra forsvaret.

 

Jeg skal nå inn til KNM Harald Haarfagre - Luftforsvaret, en rekruttskole i Madla.

Oppmøte 26 JULI. Det er nå jeg er en ubeviten gutt.

 

Hvor skal dere andre sterke norske menn?

Og, er det noen av DERE som skal dit JEG skal?  :)

5949541[/snapback]

 

Haha madla ja.... Du er heldig de har fått ny messe og greier der.... Håper de gamle kammeratene mine har holdt tradisjonene i hevd.... De eneste som tjenestegjør på kjøkkenet der nede er enten kriminelle eller uskikket til annen tjeneste på en eller annen måte.... Gled deg til mat med påskegg i :thumbup:

Lenke til kommentar
Skal til madlamoen 24. juli :)

 

blir sjøforsvaret på meg.  noen som vet hvilke av båtene på kystvakta jeg bør søke etter?

6210595[/snapback]

 

Yeah =D Kystvaktbasen er her på Sortland (hvor jeg bor) Har endel kompiser i kystvakta. KV Svalbard skal vistnok være en sykt bra båt å tjenestegjøre på.

6210616[/snapback]

 

Tilhører den KV nord eller KV sør?

 

har egentlig tenkt meg nordover.

 

Men KV Svalbard skal jeg holde utkikk etter :cool:

Lenke til kommentar
Haha madla ja.... Du er heldig de har fått ny messe og greier der.... Håper de gamle kammeratene mine har holdt tradisjonene i hevd.... De eneste som tjenestegjør på kjøkkenet der nede er enten kriminelle eller uskikket til annen tjeneste på en eller annen måte.... Gled deg til mat med påskegg i :thumbup:

6211110[/snapback]

 

Jaha? skal til Madla jeg. er maten dårlig der? har hørt den skal være ganske bra jeg, men var vel kanskje maten man får når man er ute på en av båtene det er snakk om.

Lenke til kommentar

Yay, det blir inn 22. juli til opptaksprøver ved HJK (fallskjermjegertjeneste) på Rena!

 

Skal trene som et uvær til det, det blir psyken som blir det viktigste.

 

Flere som skal dit?

 

EDIT: Noen som har vært der/kjenner til forholdene som har noen tips?

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Haha, husker den messa ja. Virka ikke helt stabile de som jobba der, nei. For ikke å snakke om sjefen sjøl, crazyeyes; :blink::realmad:

 

Og for en jævlig tjeneste de gutta hadde, tror heller jeg hadde fortukket å sitte i fengsel. Lurer virkelig på hva galt de folka der hadde gjort. Var mange som klagde på maten der, men selv syns jeg den var helt grei. Man blir veldig sulten av å være rekrutt.

Lenke til kommentar
Haha, husker den messa ja. Virka ikke helt stabile de som jobba der, nei. For ikke å snakke om sjefen sjøl, crazyeyes; :blink:  :realmad:

 

Og for en jævlig tjeneste de gutta hadde, tror heller jeg hadde fortukket å sitte i fengsel. Lurer virkelig på hva galt de folka der hadde gjort. Var mange som klagde på maten der, men selv syns jeg den var helt grei. Man blir veldig sulten av å være rekrutt.

6211251[/snapback]

 

har fått litt mage i løpet av vinteren merker jeg. den skal trenes vekk på rekrutten 4 sure

Lenke til kommentar
Yay, det blir inn 22. juli til opptaksprøver ved HJK (fallskjermjegertjeneste) på Rena!

 

Skal trene som et uvær til det, det blir psyken som blir det viktigste.

 

Flere som skal dit?

 

EDIT: Noen som har vært der/kjenner til forholdene som har noen tips?

6211217[/snapback]

 

Det er sykt hardt. Skal være litt kar for å bli tatt opp der.

Lenke til kommentar
Haha, husker den messa ja. Virka ikke helt stabile de som jobba der, nei. For ikke å snakke om sjefen sjøl, crazyeyes; :blink:  :realmad:

 

Og for en jævlig tjeneste de gutta hadde, tror heller jeg hadde fortukket å sitte i fengsel. Lurer virkelig på hva galt de folka der hadde gjort. Var mange som klagde på maten der, men selv syns jeg den var helt grei. Man blir veldig sulten av å være rekrutt.

6211251[/snapback]

 

De fleste hadde nok vert borte i noe stoff ja...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Man skal være jævli kar for å bli fallskjermjeger. Til dere som tror at rekrutten på Madla er synonymt med god form: dere tar feil. Minimum 10 timers arbeidsdag tar livsgnisten ut av de fleste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Slipper militæret jeg, og det er jeg glad for. :!:  Militæret interesserer meg ikke.

6213319[/snapback]

 

Det som er problemet er at folk har feil inntrykk av Forsvaret. Det er kun rekruttskolen som er skikkelig militær for mange. Forsvaret er fett hvis du har riktig innstilling.

Lenke til kommentar
Haha madla ja.... Du er heldig de har fått ny messe og greier der.... Håper de gamle kammeratene mine har holdt tradisjonene i hevd.... De eneste som tjenestegjør på kjøkkenet der nede er enten kriminelle eller uskikket til annen tjeneste på en eller annen måte.... Gled deg til mat med påskegg i :thumbup:

6211110[/snapback]

 

Jaha? skal til Madla jeg. er maten dårlig der? har hørt den skal være ganske bra jeg, men var vel kanskje maten man får når man er ute på en av båtene det er snakk om.

6211176[/snapback]

Maten var ikke så ille når jeg kom inn i Januar. Utvalget var litt labert, men det gjør ikke noe, for etter en vanlig dag der, spiser du hva som helst.

 

I tillegg må jeg si at millitæret ikke er ille, men egentlig ganske meningsløst. Jeg er heldig og bor bare 50 minutter fra basen, så jeg kan bo hjemme når jeg vil. Men for de som er der, er det ingenting å gjøre på når de har fri. synes synd på de.

Lenke til kommentar
Ahhh, så deilig ^_^ Jeg har enda ikke fått innkalling, ser ut som om at jeg er en av de mange heldige som slipper :wee:

 

Istedet for et slitsomt år i Forsvaret blir det et slapt folkehøyskole-år på meg :)

6208247[/snapback]

 

Hvis du slipper så kommer du til å få melding om dette. Selv om du ikke har fått innkalling enda, så kan du fint få det på mange år dersom du bare er rundt 18-19 år.

Lenke til kommentar
Yay, det blir inn 22. juli til opptaksprøver ved HJK (fallskjermjegertjeneste) på Rena!

 

Skal trene som et uvær til det, det blir psyken som blir det viktigste.

 

Flere som skal dit?

 

EDIT: Noen som har vært der/kjenner til forholdene som har noen tips?

6211217[/snapback]

 

Det er sykt hardt. Skal være litt kar for å bli tatt opp der.

6211536[/snapback]

 

Fysiske opptakskrav for HJK (i alle fall sånn som det var i '97, og alle gjelder kun gutter):

3000meter: 12.59

Push-Ups: 22

Sit-Ups: 30

Hang-Ups (undertak): 8

Benkpress: 60% av kroppsvekt

Alle disse er i treningstøy

I tillegg kommer 5000meter terrengløp i fullt stridsutstyr på 30 minutter, 50 meter rapellering (nok at du gjennomfører), 100meter sprint i fullt stridsutstyr + vernemaske på 20sek.

Tror det var det meste.

 

PS: Det forventes en gjennomsnittelig forbedring på 10% etter 2 uker, det var der jeg sprakk personlig.

 

Edit: Helt riktig, det heter HJK, ikke FJK (tenkte på FSK, tror jeg / aner ikke hvorfor jeg skrev feil)

Edit2: De fleste kravene er forøvrig de samme som for karakter 4 på "Godkjent infanteristkravene"

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...