Gå til innhold

Norges nye soldater!


Halvgud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
For dere som bor 6 stk per rom, vasker og stiller til inspeksjon samt våkner til revelje: slik bor jeg i basen:

6405124[/snapback]

synes litt av moroa var å bo sammen med flere andre...

6405379[/snapback]

 

Husker jeg ikke feil var du i Garden og det skiller seg ganske mye ut i fra Sjøforsvaret. På rekrutten bodde jeg sammen med 4 andre og det var helt kanon. Vi delte rom i 7 uker før vi ble spredd ut i landet. To havnet på båt, en i Lillehammer, en på FOHK og meg i Haakonsvern. I Haakonsvern havnet jeg på rom med en 83-modell, en 82-modell og en 81-modell. Jeg er 86. Alle hadde vi forskjellige tjenestesteder. Det var greie folk, men vi hadde ikke så mye av det militære til felles. Jeg ble skrevet opp til midlertidig befal og forflyttet til befalsforlegningen med kabeltv og mye mer privatliv. For meg var det fantastisk, men likevel er det tiden i rekrutten som var det desidert beste med hele militæret. Da gikk vi alle gjennom det samme og delte alt.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke at dere slakapunger syter over at dere skal inn i Norges største lekebutikk! Hadde jeg fått lov skulle jeg tatt førstegangstjenesten en gang til. Andregangstjeneste hadde det kanskje vært da. Menneh..

 

Hvis dere greier å sette dere ned en kveld før sesjonen og tenke på 3 ting dere har lyst til å gjøre et helt år, og så gå på sesjonen og gjøre alt dere kan for å komme inn på disse tingene, vil dere få noe UT av militæret. Er greia di klatirng, musikk, modellflyving, fallskjermhopping, dykking, sitte foran en datamaskin, lage reportasjer, ta bilder, spille fotball, gå tur i skogen, kjemi, potetkanoner eller hva nå enn det er... Du får gjøre det i nesten et helt år!

 

Grunnen til at folk sitter og kjeder rævva av seg et helt føkkings år er at de ikke aner hva de ellers ville brukt det året til. Så egentlig gjør du akkurat det du ville gjort utenfor forsvaret, bare med grønne klær på. Og du kommer deg bort fra mor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Jeg skal egentlig i Kongens garde 9. august, men skal få gjort det om til siviltjeneste da jeg ikke har noe spesielt lyst til å dra i militæret!

Lenke til kommentar
Nå har jeg mest sannsynlig solgt bilen, blir kvitt Xn for alltid. Så nå er jeg klar for Værnes og Heimevernet. Noen anbefalte Vannhull i Trondheim?

6399215[/snapback]

Vista, Tiger Tiger, Rock City, Savoy, Bar Sofa, Cherrox og Samfundet er alle gode steder å drikke seg snydens.

6405149[/snapback]

Hvilke av disse er typiske militærgutt plasser, noe jeg helst vil unngå.

 

@Wh1te, synd jeg skal i heimevernet da. Å er jo 2 august, er sikkert for sent og søke bytte?

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
@Wh1te, synd jeg skal i heimevernet da. Å er jo 2 august, er sikkert for sent og søke bytte?

6406778[/snapback]

 

En kompis av meg fikk skiftet tjenestested slik at det ikke skulle gå utover treningen hans. Du kan jo prøve det samme.

Lenke til kommentar

Vista, Tiger Tiger, Rock City, Savoy, Bar Sofa, Cherrox og Samfundet er alle gode steder å drikke seg snydens.

6405149[/snapback]

Hvilke av disse er typiske militærgutt plasser, noe jeg helst vil unngå.

6406778[/snapback]

Nå snakker vi Trondheim da. Værnes ligger på Stjørdalen, ca. 3 mil øst for Trondheim. Er et par utesteder der også, det er nok først og fremst der soldatene vanker. Trondheims uteliv er mer dominert av studenter enn av soldater.
Lenke til kommentar

Vista, Tiger Tiger, Rock City, Savoy, Bar Sofa, Cherrox og Samfundet er alle gode steder å drikke seg snydens.

6405149[/snapback]

Hvilke av disse er typiske militærgutt plasser, noe jeg helst vil unngå.

6406778[/snapback]

Nå snakker vi Trondheim da. Værnes ligger på Stjørdalen, ca. 3 mil øst for Trondheim. Er et par utesteder der også, det er nok først og fremst der soldatene vanker. Trondheims uteliv er mer dominert av studenter enn av soldater.

6409480[/snapback]

du blir nok kjent med Bamse's

Lenke til kommentar

Har egentlig veldig lyst til å søke meg inn i MJK. Blir ikke før til neste høst jeg skal inn til føstegangstjeneste, men jeg har veldig lyst til å gjøre noe gøy i militæret. Tips, er dere snille?

 

MJK, hvordan er det, egentlig? Noen her som er med i kommandoen?

Lenke til kommentar
Jeg fikk lapp, men mista den...Kommer vell MP å banker på døren snart.

5951014[/snapback]

 

Ikke MP. Politi. MP har ikke politimyndighet i slike saker overhodet. Du får vel et purrebrev, evt et brev fra nærmeste lennsmanskontor/politikontor.

5951236[/snapback]

 

Du får nok en telefon fra MP og blir kalt inn til avhør.

Dersom du ikke kommer, kommer politet og banker på døra.

MP har ikke myndighet til å hente deg før du har vært innom forsvaret. Men hvis du er for sen fra perm banker nok MP på døra..

Lenke til kommentar
Jeg kunne tenkt meg i Telemarks Bat jeg...

6451839[/snapback]

Telemarksbataljonen (TMBN) er ikke en del av førstegangstjenesten, men rekrutterer blant annet fra de som er i førstegangstjenesten. Søk samband og vær positiv til utenlandstjeneste, da er sjansen relativt stor for at du blir sendt utenlands (enten via en evt ISAF-styrke eller TMBN).

 

Edit: Det er forresten en aldri så liten urban legend at MP eller politiet kommer hoppende om du ikke møter opp på sesjonen. Jeg glemte hele greia og ble oppringt av en veldig hyggelig løytnant som sa at det var intet problem så lenge jeg kom neste gang (avtalte ny sesjon over telefonen).

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...