Gå til innhold

Norges nye soldater!


Halvgud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå var løyntnanten inne hos meg og prøvde å overtale meg til å signere kontrakt. Faen, vet ikke hva jeg skal gjøre.

6628299[/snapback]

 

Kontrakt som matros? Eller kvm.? Uansett synes jeg ikke lønna var noe å hoppe i taket av. Hvis jeg hadde fått/søkt jobb der jeg tjenestegjorde, hadde jeg startet på lønnstrinn 30. Ca 260k. Lønna hadde derimot steget betraktelig hvis/når jeg hadde begynt å å turnus.

6628766[/snapback]

 

Kvm. 16k i måneden, dvs 108,- timen. Hvis jeg gjør det er det på grunn av erfaringen og gullet på skuldrene (selv om det ikke er stort).

6628946[/snapback]

Er dette for innland? For broren min fikk spørsmål om å tenestegjøre for noen år siden, da var det i kosovo tror jeg, og han skille få ca 400tusen i året.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er dette for innland? For broren min fikk spørsmål om å tenestegjøre for noen år siden, da var det i kosovo tror jeg, og han skille få ca 400tusen i året.

6640073[/snapback]

 

Det er for innland. Man vil selvsagt få mer penger om man tjenestegjør i utlandet. Fant ut at årslønnen til kvm har steget til 220 000,- nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
allergi er vel noe du kan unnlate å si noe om.

 

Norge har 2 nye fregatter i år. Nansen og Amundsen. hvilke av disse er det som skal på utenlandsoppdrag i år? evt før jeg dimmer til sommeren neste år.

6642303[/snapback]

 

Vil tro Nansen skal ut litt. De har i hvertfall vært mye ute dette halvåret. Amundsen vet jeg ikke om, men du kan jo ringe Sjøforsvaret og spørre.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Flere som skal inn i HVUV på værnes i august her? :)

 

så har jeg et lite spørsmål :p

 

hvordan blir det med kontrakt på treningssenter når man skal inn i militæret?

 

Er det gyldig grunn å få sagt opp kontrakten hvis man har fått innkalling til førstegangstjeneste?

 

er jævelig lite keen på å betale SATS penger når jeg trener gratis i armyen :p

Lenke til kommentar

hvis dere ser 2 poster opp, så var den postet 19/08-2006 : 19:00(2 år siden), det er en egen kategori for forsvaret, under "jobb og utdanning"...

 

edit: det er forresten trenings-studio i så godt som alle leirene, hvis ikke alle.

HVUV(værnes) har ett godt senter med en del utstyr.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Flere som skal inn i HVUV på værnes i august her? :)

 

så har jeg et lite spørsmål :p

 

hvordan blir det med kontrakt på treningssenter når man skal inn i militæret?

 

Er det gyldig grunn å få sagt opp kontrakten hvis man har fått innkalling til førstegangstjeneste?

 

er jævelig lite keen på å betale SATS penger når jeg trener gratis i armyen :p

 

Snakk med SATS, ikke med oss...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...