Gå til innhold

Norges nye soldater!


Halvgud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
wh1te: Det gaar vel ikke an aa vaere kvm/sersjant uten noen form for BS? Eller har du gaatt UB eller tilsvarende?

5998726[/snapback]

 

Kvartermesteraspiranter (som man blir etter 6 md UB-kurs) blir utdannet til instruktører på rekruttskoler. Jeg er instruktør i fysisk fostring og fyller en befalsstilling, og ble derfor skrevet opp uten UB/BS.

6000758[/snapback]

 

Temmelig "urettferdig" for de som faktisk sliter seg gjennom UB-kurs.. Men men, det er jo slik systemet er.

6002040[/snapback]

 

Urettferdig? Hvorfor det? Jeg har samme stilling som dem, men de får 60 studiepoeng, tjener grisemye mer enn meg, får lederpapirer fra Forsvaret osv. UB-kurs er ikke så stress. Og tro meg, de får igjen for det. Jeg tjener 15,- mer til dagen, får bedre bo- og spiseforhold, men det er alt. Jeg gjør like mye som en utdannet kvartermester, det skal jeg love deg.

Lenke til kommentar
wh1te: Det gaar vel ikke an aa vaere kvm/sersjant uten noen form for BS? Eller har du gaatt UB eller tilsvarende?

5998726[/snapback]

 

Kvartermesteraspiranter (som man blir etter 6 md UB-kurs) blir utdannet til instruktører på rekruttskoler. Jeg er instruktør i fysisk fostring og fyller en befalsstilling, og ble derfor skrevet opp uten UB/BS.

6000758[/snapback]

 

Temmelig "urettferdig" for de som faktisk sliter seg gjennom UB-kurs.. Men men, det er jo slik systemet er.

6002040[/snapback]

 

Urettferdig? Hvorfor det? Jeg har samme stilling som dem, men de får 60 studiepoeng, tjener grisemye mer enn meg, får lederpapirer fra Forsvaret osv. UB-kurs er ikke så stress. Og tro meg, de får igjen for det. Jeg tjener 15,- mer til dagen, får bedre bo- og spiseforhold, men det er alt. Jeg gjør like mye som en utdannet kvartermester, det skal jeg love deg.

6002356[/snapback]

 

Ok. Mitt intrykk av Idrettsassistentene der jeg hadde rekruttskole var egentlig at de var temmelig ubrukelige. Det eneste de gjorde var å si at nå skal dere ta noen pushups, kommanderte folk til å rydde opp i vektene på styrkerommet, samt sette opp en hinderløype fra tid til annen. Nå er det jo godt mulig det er anderledes der du er, så dette er ikke vondt ment.

Lenke til kommentar

mange som blir "blodkvart" uten UB kurs blir gjerne uglesett litt. Enkelte blir plassert rett fra Madla og inn i slike stillinger, noe som ikke alltid har gitt heldige resultater. Andre gjør seg fortjent til stillingene og i endel tilfeller må man søke på de som med vanlig jobb, gå i intervju og så om man er heldig og dyktig nok får blir man tilbudt stillingen.

 

Var selv blodkvart og det var ikke bare bare å få den stillingen. Var hard konkuranse. En vanvittig artig jobb å være klasseforstander og instruktør for både menige, matroser og folk fra sjøkrigsskolen, selv om endel løytnanter nok ikke akkurat alltid likte å ha en blodkvart som instruktør.

 

Paradoksalt nok så oppførte de menige elevene seg langt mer voksent enn befalene fra sjøkrigsskolen.

Lenke til kommentar

Da kom brevet...Sessvollmoen ved Gardermoen 17. august, deretter transportert til Bardufoss. Førstegangstjenesten skal gjennomføres i Hærens Sambandsbataljon. Har litt blandede følelser akkurat nå. Det kan nok bli ganske interessant (i og med at jeg får "leke" med tekniske duppeditter :p), men jeg vil også tro at det blir en god del slit. Noen andre som skal samme sted?

Endret av eught
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Da kom brevet...Sessvollmoen ved Gardermoen 17. august, deretter transportert til Bardufoss. Førstegangstjenesten skal gjennomføres i Hærens Sambandsbataljon. Har litt blandede følelser akkurat nå. Det kan nok bli ganske interessant (i og med at jeg får "leke" med tekniske duppeditter :p), men jeg vil også tro at det blir en god del slit. Noen andre som skal samme sted?

6078723[/snapback]

 

En god del slit ja. Kos deg.

Lenke til kommentar
Da kom brevet...Sessvollmoen ved Gardermoen 17. august, deretter transportert til Bardufoss. Førstegangstjenesten skal gjennomføres i Hærens Sambandsbataljon. Har litt blandede følelser akkurat nå. Det kan nok bli ganske interessant (i og med at jeg får "leke" med tekniske duppeditter :p), men jeg vil også tro at det blir en god del slit. Noen andre som skal samme sted?

6078723[/snapback]

Som skrevet i ganske mange andre tråder nå, du skal på samme sted som to av vennene mine.

 

Jeg ble uttkalt til ingeniør ved Skjold garnison. Fint om andre som skal tid melder seg. Fint å ha noen med kanskje noen av de samme intressene.

Lenke til kommentar
Da kom brevet...Sessvollmoen ved Gardermoen 17. august, deretter transportert til Bardufoss. Førstegangstjenesten skal gjennomføres i Hærens Sambandsbataljon. Har litt blandede følelser akkurat nå. Det kan nok bli ganske interessant (i og med at jeg får "leke" med tekniske duppeditter :p), men jeg vil også tro at det blir en god del slit. Noen andre som skal samme sted?

6078723[/snapback]

Samme her, men jeg skal nok ikke resie. Lykke til.

Lenke til kommentar

Ble innkalt til Sambandsbataljonen i Bardufoss i dag jeg og :) Oppmøte Sessvollmoen ved Gardermoen 17. august. Men foreløpig har jeg ikke tenkt meg dit; Jeg skal til telematikkutdanning på Jørstadmoen på Lillehammer! Kommer jeg meg ikke inn dit, sees vi nok ;)

Lenke til kommentar
Da kom brevet...Sessvollmoen ved Gardermoen 17. august, deretter transportert til Bardufoss. Førstegangstjenesten skal gjennomføres i Hærens Sambandsbataljon. Har litt blandede følelser akkurat nå. Det kan nok bli ganske interessant (i og med at jeg får "leke" med tekniske duppeditter :p), men jeg vil også tro at det blir en god del slit. Noen andre som skal samme sted?

6078723[/snapback]

 

 

Jeg fikk også innkallelse til det samme som deg, i går. Gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
To av venninnene mine skal. Skjønner ikke at de vil.

6095232[/snapback]

 

Hehe, jentene koser seg stort sett i forsvaret de. Og mulighetene for karriere der er ekstra store for jenter da kvotering finner sted der.

 

Men man må holde ut med en haug med gutter da (og noen menn).

 

Jeg tviler på at det finnes mange yrker hvor de ansatte er mer fornøyd med jobben enn de i forsvaret. Ting er litt annerledes enn man får inntrykk av. Men ja, det er mye drit for menige, men men. Et stort flertall er statistisk fornøyd med førstegangstjenesten så noe må no bli gjort riktig.

 

Ville heller vært et år i forsvaret enn å jobbe på Macdonalds, Esso osv som jeg ser mange unge jenter gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...