Gå til innhold

Norges nye soldater!


Halvgud

Anbefalte innlegg

Er innkalt til 2.Bataljon på Skjold. Håpet at de snart kunne aktivere utvalgt forumet. Anyway, noen andre her som skal til Skjold? :)

6208237[/snapback]

Du får håpe og be om at du ikke kommer i støttekompaniet i 2. bataljon.

6241328[/snapback]

 

Å? Hva skjer der?

6252052[/snapback]

Makan til nedprioritert kompani skal du lete lenge etter. Befalet bare lover og lover at vi skal gjøre så mange kule ting, men det ender som regel opp med tørrtrening på tørrtrening uten så mye som en eneste "rødfis". Alle resurssene til BN2 går til KPA, KPB og ESK1 - kanskje ikke så rart siden vi kun er et støtteelement, men allikevel. Har i dag 29 dager igjen på Skjold, og tro meg jeg gleder meg til å komme meg bort herfra. Jeg siterer det som står på veggen i vaktbua:

Øverbygd (Skjold) - Stedet Gud glemte, satan forlot og Forsvaret overtok.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det viktigste er uansett psyken, alle kan klare de fysiske testene med litt trening i kofferten. Det er hvordan du klarer deg etter 3-5 dager uten mat og søvn som er det avgjørende. ;)

6242222[/snapback]

Har ingen planer om å gi meg, selv om jeg funker veldig dårlig uten mat og søvn.

 

Brorsan er kystjeger og hadde akkurat en rekrutteringsprøve for å fortsette 1 år til, og det var EN hard uke.

 

Han mener han gikk ned 4-5 kilo :ohmy: (håper jeg ikke opplever noe liknende, kanskje jeg må begynne å spise meg opp. Kan tære mye på det jeg har trent opp av muskler :no: ), fikk maks 8 timer søvn ila uka og måtte slepe de utmattede lagkameratene etter seg de siste dagene.

Lenke til kommentar
Er innkalt til 2.Bataljon på Skjold. Håpet at de snart kunne aktivere utvalgt forumet. Anyway, noen andre her som skal til Skjold? :)

6208237[/snapback]

Du får håpe og be om at du ikke kommer i støttekompaniet i 2. bataljon.

6241328[/snapback]

 

Å? Hva skjer der?

6252052[/snapback]

Makan til nedprioritert kompani skal du lete lenge etter. Befalet bare lover og lover at vi skal gjøre så mange kule ting, men det ender som regel opp med tørrtrening på tørrtrening uten så mye som en eneste "rødfis". Alle resurssene til BN2 går til KPA, KPB og ESK1 - kanskje ikke så rart siden vi kun er et støtteelement, men allikevel. Har i dag 29 dager igjen på Skjold, og tro meg jeg gleder meg til å komme meg bort herfra. Jeg siterer det som står på veggen i vaktbua:

Øverbygd (Skjold) - Stedet Gud glemte, satan forlot og Forsvaret overtok.

6254188[/snapback]

Jeg skal til Skjold i ingeniørbataljonen, hvordan er det for ingeniørene? Satser på å bli stormingeniør.

Lenke til kommentar
Det er vel ingenting som heter FJK. Fallskjermjegere er i HJK, og er kun for vernepliktige.

6213680[/snapback]

 

FJK er vel forsvarets jegerkommando. Den er satt sammen av yrkesmilitære fra marinejegerne og hærens jegerkommando.

6294049[/snapback]

 

Det mener jeg er feil. Det du tenker på er FSK, Forsvarets Spesialkommando. FSK er håndplukkete soldater fra MJK og HJK.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne nevne at utvalgt.no nå er oppe. Ser ut som det er noen befal som er litt aktive der og kan svare på spørsmål. Ganske grei informasjon om avdelingene/leirene og slikt. Synes det er et veldig bra tiltak fra Hæren sin side :).

Endret av eught
Lenke til kommentar
jeg har lyst og komme i militæret, regner med det er mye mere realistisk en eks BF2, men jeg er bare 16 år da, så kanskje senere

6294294[/snapback]

 

Du kan ringe vernepliktsverket og be om å få tjenestegjøre det året du fyller 18. Ikke noe stress selv om du ikke har vært på sesjon ennå. Litt kult å være 17 år og et par måneder, og fly rundt med mg3 eller 80mm kanon på ryggen ;)

Lenke til kommentar

hvis man maser litt kommer man alltids inn.

jeg skulle egentlig ikke inn, men etter å ha ringt og masa litt fikk jeg plass.

ringte den ene dagen, og da fikk jeg beskjed om at det ikke var plass. ringte den neste dagen og prata med en annen fyr. da var det plutselig plass.

Lenke til kommentar
Du kan ringe vernepliktsverket og be om å få tjenestegjøre det året du fyller 18. Ikke noe stress selv om du ikke har vært på sesjon ennå. Litt kult å være 17 år og et par måneder, og fly rundt med mg3 eller 80mm kanon på ryggen ;)

6297740[/snapback]

Du får ikke fly rundt med noe som helst våpen før dagen du fyller 18 :p

Lenke til kommentar
Du kan ringe vernepliktsverket og be om å få tjenestegjøre det året du fyller 18. Ikke noe stress selv om du ikke har vært på sesjon ennå. Litt kult å være 17 år og et par måneder, og fly rundt med mg3 eller 80mm kanon på ryggen ;)

6297740[/snapback]

Du får ikke fly rundt med noe som helst våpen før dagen du fyller 18 :p

6297984[/snapback]

Sikker? Mener bestemt vi hadde en 17-åring i avdelinga... Var selv akkurat fyllt 18 når jeg begynte, og i heimevernsungdommen får du skyte med ag3 når du er 16...

Lenke til kommentar
Sikker? Mener bestemt vi hadde en 17-åring i avdelinga... Var selv akkurat fyllt 18 når jeg begynte, og i heimevernsungdommen får du skyte med ag3 når du er 16...

6298015[/snapback]

Vi hadde også et par 17-åringer i troppen, både på Madla og i Sørreisa. På madla fikk de ikke utlevert våpen i det hele tatt, og i Sørreisa fylte de 18 og fikk skyte for første gang.

Nye regler, kanskje? Evt. egne regler for HV.

Lenke til kommentar

Var selv i heimevernungdommen fra jeg var 15-18 ('94-97), så i hæren tilsammen nesten tre år ('97-00) inkl en tur til bosnia, og ble så overflyttet til HV igjen.

har skutt meg ag3 siden jeg var 16 i offentlig regi.

Høres bare ut som om de på madla var kjipe, men samtidig er det jo veldig praktisk å slippe unna både ag-gym og våpenpuss halve førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar
jess da. glemte at jeg skulle på sesjon idag.

prøvd å ringe inn på der, men de tar ikke telefonen.

får vel bare prøve mer, eller ringer de meg?

6299737[/snapback]

 

Før eller siden vil de kontakte deg, da du ikke møtte opp på noe som er obligatorisk. Men hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å få tak i dem snarest, for å få ny dato.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...