Gå til innhold

Hva er det vondeste\smertefulle du har opplevt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

klarte å søle vann og nudler som nettopp hadde blitt kokt over venstre hånda mi for sånn 40 min siden, jeg hylte som en galning og det svir ennå noe heeelt for jævlig, noen råd+

 

Reis til legen og la han se på det! Brannskader er ikke noe å tulle med.

 

Føler jeg har vert ganske heldig og har ikke hatt mange stunder der jeg har hatt veldig vondt.

Eneste jeg har brukket er nasa og dette var på fest. Men måtte operere og når jeg vokna fra narkosen var det helt jevlig. Smertestillende hjalp heller ikke siden de hadde putta noe støtte greier opp i nasa som låg å pressa.

 

Låg der i 6 timer og bare følte smerten! Etter to uker med desse tampong lignende greiene stappa oppi nasa var det helt jevlig å få dem ut. Virker nesten som de hadde grodd fast og legen brukte lang tid på å få dem ut.

Lenke til kommentar

mye vondt her ja,

det værste jeg har opplevd må vel være da jeg hoppet altfor langt på snowboard og landet på så å si flat mark, med begge håndleddene og ræva først.

trodde jeg bare hadde forstuet begge kraftig, det var det de sa på skipatruljen (som jeg i ettertid har funnet ut at ikke kan si at enn har brekt noe, da de ikke er leger. det vil si at selv om beinet i armen din står i en 90 graders vinkel utover, så kan de bare si at det meste sansynligvis er knekt, de kan ikke si at det ER knekt)

dermed gikk jeg rundt med knekt håndledd i 4-5 dager. var på tur, og siden jeg trodde jeg bare hadde forstuet det kraftig reiste jeg ikke til legevakta. da jeg kom hjem dro jeg til legen, som så sendte meg til sykehuset for røntgen. enden på visa var at jeg hadde ett fint knekk i venstre håndledd.

dette skjedde i fjor vinter, og mitt høyre håndledd er fortsatt ikke helt gått igjen. kan f.eks. ikke spille mer enn 2 runder med bowling før jeg er helt gåen i håndleddet.

 

nest værste må være da mine foreldre ikke trodde at jeg hadde knekt armen, dette skjedde for mange år siden i den tiden da en alltid hørte på hva foreldrene sa.

så jeg gikk med knekt arm i 4 dager + at jeg hadde gym på skolen før vi fikk tatt bildet av armen og fant ut att den var knekt.

 

tredje på listen må være da jeg fikk kuttet opp innsiden av munnen pga kne mot regulering. måtte sy 5-6 sting og kunne ikke åpne munnen ordentlig på 2 uker. de 2 første dagene kunne jeg åpne munnen maks 1 cm, og så økte det gradvis for hver dag.

værste var når jeg skulle fortelle hva som hadde skjedd, og folk begynte å le. i og med att latter smitter meget fort så måtte jeg tvinge meg selv til å ikke å le.

 

utenom det så er det det vanlige med litt forstuing og diverse andre ting

Endret av Borbra
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Får frysninger av å lese om andres skader.

 

Verste jeg har opplevd var vel da jeg hoppet med twin-tip og landet på kulen og knakk et bein i ankelen. Dette i seg selv var vondt, men å ta av seg slalomsko med brukket ben var vel det verste.

Lenke til kommentar

Husker når jeg var mindre, 10 år eller noe sånt :p

 

Så klarte jeg å få 3 sånne store skifersteiner over fingrene, jeg merket ingen ting, og så bare dumt på fingrene mine som lå under steinene. Jeg måtte så spørre de andre jeg var med for å fjerne steinene, og det måtte tilslutt rundt 7 personer til for å løfte vekk steinene, om jeg ikke husker helt feil.

 

Synset som da møtte meg var to sprengte fingre, husker jeg kunne se beina til fingrene. Kjøttet hang utenfor fingrene, og begge to fingrene var veldig blå over såret. Da kom smerten! Men det verste var ikke før jeg kom ned på legevakten, og de skulle gi bedøvelse for å fiske fingrene. Legen ga tydelig beskjed at dette kommer til å gjøre "jævlig" ondt, og han stakk første sprøyten rett med såret på den ene fingeren. Har aldri kjent noe så ondt i hele mitt liv før, kan virkelig ikke helt beskrive smerten, men det kjentes ut som han stakk sprøyten inn i beinet og mere til! Når han var ferdig med stikket, så fikk jeg mye ros husker jeg. Min mor som var tilstede sa hun aldri hadde hørt meg skrike så mye før, og på de få sekundene det tok så kunne hun se svetten min rene ut av ansiktet pga smertene. Når legen da sa at det bare var 7 sprøyter igjen, så hadde jeg rett og slett lyst å bare gi faen i å fikse fingrene. Men jeg klarte nå det da, men de 8 sprøytene var det største smertehelvete jeg har opplevd noen gang! Når jeg da endelig var ferdig så var jeg gjennomvåt av svette, og legen måtte finne fram håndkle sånn jeg kunne tørke meg!

 

Har lurt på hvorfor han ikke bare tok en sprøyte som bedøvet hele jævla armen? Etter det fikk jeg sprøytestrekk, det verste jeg viste var sprøyter. Var ikke redd for det før. Men etter det så var jeg så redd at jeg tilogmed på tannlegen nektet å ta sprøyte med bedøvelse så jeg båret heller uten bedøvelse. :p

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Har postet her før, kom på en annen ting som var nesten like ikke.. For noen måneder siden fikk jeg aen eller annen grunn dem verste mageknipen jeg noensinne har vært borti. Begynte gradvis, endte opp med at jeg lå og hyperventilerte i fosterstilling i en halvtime.. Så gikk det plutselig over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...