Gå til innhold

Hva er det vondeste\smertefulle du har opplevt?


Anbefalte innlegg

Hadde en tann jeg ikke kunne tygge på i to år fordi det gjorde vondt.

Så skulle jeg til tannlegen, operere rotkanal. De satt sprøyte på sprøyte som ikke fungerte. Så de satte sprøyten nedi det ømme tannkjøttet, noe som var forjævlig. Så borra de nedi. For å si det sånn, jeg kapitulerte helt, strigråt. Og var sånn ganske insiktivt/dyrisk redd etterpå, ny opplevelse. Definitivt værste intense smerten jeg har opplevd, og jeg går ikke til den tannlegen mere.

 

Det nest værste jeg har opplevd var da jeg var ung og gikk ned i vannet med ryggen til. Gikk nedi en brennmanet som jeg fikk over hele kroppen. Hadde en vei opp fra badestranden som var temmelig vond etter det..

 

Det tredje verste jeg har opplevd var magesmerter etter kjøttspising. Det kom liksom i puljer vondere og vondere. Heldigvis varte det ikke fullt så lenge. Men det var temmelig jævlig da det varte.

Endret av 7pace7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, kommer bare på to ekstremt vonde hendelser akkurat nå. Den første var når jeg hadde tulla litt med en fyr og sparka han i ræva når han skulle hente noen saker i skole skapet. Så skulle han ta hevn på meg for kødd å sparke meg i ræva når jeg bøyde meg ned for å åpne skapet mitt (det lå på tredd nederste rad så jeg sto liksom bøyd i perfekt… posisjon ). Han bomma ganske heftig å plasserte foten sin fint inn i pungen min, jeg sverger på at jeg ikke fikk puste å tårene rant ukontrollert ut av øynene (begynte ikke å hulke, men dere ja skjønner). Var helt for jævlig lå bare og rullet rundt på gulvet uten å klare å stå. Jeg måtte gå med bena spredd resten av dagen og klarte knapt å sitte. Kjenner det tingler litt i ballene bare når jeg tenker på hendelsen nå.

 

Den andre var når jeg kjørte firejuling på vinteren så klarte jeg å krasje, jeg fløy fremover og slo innsiden av låret rettvedsidna ballene mine mot kanten av rattet. Har ennå ett sår der, det skjedde vel for 2 år siden nå tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det vondeste jeg kommer på er vel når jeg var hos tannlegen og oppererte bort en tann som vokste feil oppe i gannen så, de måtte skjere oppi ganen min, og røske ut tannen.. og jeg var våken under hele opperasjonen. og etterpå sydde de igjen med sånn fiskesnøre-aktig tråd.. det værste var vel at de hadde bedøvet feil eller no, så bedøvelsen gikk over sånn 15 min. etter opperasjonen, Det tror jeg er den jævligeste smerten jeg har hat.

 

men det som var litt morsomt var at de hadde gitt meg lyst-gass, eller noe lignende, for å ikke på panikk under opperasjonen, så etterpå klarte jeg ikke å kontrolere om jeg gråt eller lo :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Når jeg skulle operere stortåen min for ingrodd tånegl. Dette skulle da fastlegen gjøre, men han var ikke så flink til å sette lokalbedøvelse. Jeg hadde ett valg: enten gjøre det med noe følelse i tåen med en gang, eller vente noen uker og gå rundt med den sånn som den var. Jeg valgte klart å ta den med en gang. Å kjenne når kniven skjærer ned i tåen var _litt_ vondt. Og så klart klarte ikke den dusten å gjøre jobben skikkelig engang så jeg måtte inn en gang til :angry:

Lenke til kommentar

Må kanskje ha vært når jeg hadde et forjævlig utslett på innsiden av lårene som måtte skjæres/skrapes vekk. Det var helt forferdelig, jeg måtte gå til legen og få det gjort over to ganger. Fikk bare en veik bedøvelseskrem å smøre på. Fikk ikke sett hvordan redskapet legen brukte så ut, men det var knivskapt og grusomt. Og hver eneste "greie" måtte fjernes hver for seg. SMERTE!

 

Fant ut hva det var jeg hadde nå: http://www.doktoronline.no/qa/forum/19/qa3599742.html

Endret av Constanse
Lenke til kommentar
må være da jeg bestemte meg for å være så kul at jeg skulle trekke en tann, uten bedøvelse. ah, smerte.

not all pain is gain...

 

Ahh been there, nesten i alle fall. var hos tannlegen var sikkert ikke mer enn 12-13 skulle trekke en jeksel og tannlegen satt bedøvelse jeg sa den ikke satt ennå, hu ga meg ei sprøyte til og jeg følte like mye, sa ifra og hun sa det bare var innbildning og starta å vri jekselen løs, jeg reagerte instinktivt ved å dundre arma i magen på henne så hun nesten svimte av :p

det ansiktsuttrykket hennes der var noe av det mer sjokkerte jeg har sett i mitt liv.

 

men etterpå fikk jeg bedøvelse ja gutta! jeg var lamm i større deler av trynet i et døgn.

Lenke til kommentar
ble bitt av en hund i ansiktet, rett over munnen, smerten var helt utrolig, var så vondt at det ikke kan beskrives, 2 uker senere slo jeg hull i panna, awesome shiet

Det vondeste jeg har opplevd er å hoppe for så å få et bein mellom metallrekkverket rundt svømmehalen og kanten. Beinet ble regelrett presset ned, det var helt for jævlig. Hele kneet hadde blitt tredd igjennom, og kneet var en del større. Jeg begynte å hyle av smerte, også måtte beinet bli dratt ut igjen også. Det var også ganske vondt med tanke på at beinet var større en rommet det hadde falt igjennom. De andre tinga jeg har opplevd blir ganske rips i forhold til det, men det skjedde en gang da jeg var på innebandytrening at en skulle sparke opp døra, og da med all kraft, når jeg sto på andre sida. Døra fløy i panna på meg, og resultatet var en fæl hevelse samt at jeg måtte holde meg i ro et døgn. :p

Lenke til kommentar

brukket håndledda 3 ganger elns, værste må vel være da jeg måtte kjøre en halv time på moped rett etter jeg tryna med brukket håndledd altså høyre hånda, var ikke akuratt lett å gasse da. ellers er det ikke deilig å dra bruddet tilbake på plass heller, noe som har blitt gjort samtlige ganger jeg har brukket håndleddet, da de står å drar i armen i 5 min for å få det på plass.

ellers er knærna mine passe ødelagt, noe som fører til at vær minste smell i knærna gjør utrolig vondt :S

kan vel også nevne at jeg har brukket kragebeinet noe som ikke var så vondt for meg egentlig. også gått rundt med gokart, ikke spør hvordan jeg klarte det, men det resulertere i haugevis av skrubbsår på overkroppen og et fucka kne da jeg kjørte i t-skjorte.

Endret av kalken
Lenke til kommentar

Jeg lo da jeg slet i stykker en sene i fingeren og så at den var bøyd. Jeg kunne rett og slett ikke rette fingeren opp fordi det som linket hele greia sammen var slitt i to. Rar følelse! Jeg lo også da jeg tryna fra 2 meter ned på isen på hodet og knakk kragebenet i to så det nesten sto ut igjennom skulderen min. Jeg tror ikke jeg helt skjønte hva som hadde skjedd til jeg fikk beskjed av legen og evt. fikk se røntgen. Uansett, det jeg skulle frem til var at jeg egentlig ikke får spesielt vondt når jeg slår meg. Min mor sier at jeg alltid har hatt en svært høy smerteterskel. Det mest smertefulle jeg kan huske er da jeg var hos fysioterapeut grunnet kneskade og fikk stukket fem svære nåler langt inn i kneet og måtte sitte der i 10 lange minutter mens pulserende elektrisitet ble sendt rett inn i roten av kneet hvert femte sekund. TORTUR.

Lenke til kommentar

hmm mye å velge mellom... har vel knekt det som er av armer og fingre, par tær, hmm.. da jeg nesten kutta av meg pekefingeren var ganske vondt..

Men det værste var vel da jeg lå innlagt med blodforgiftning, det i seg selv er jo bare feber og litt vondt. får jo antibiotika mot det, problemet er at de skal "rense" åra med et eller anna etter de har sprøya inn denna gørra, og er ikke sykepleieren forsiktig og trykker inn sprøyta med (gud veit hva det var, sikkert no saltvann) får man et enormt press på den åra, noe som gjør ufattelig vondt...

Lenke til kommentar

Tja, knust/brukket håndleddet, altså håndleddet ble ikke bøyd, men undersiden av håndflaten ble presset innover i armen og knuste alt som var av bein.. Og så kjøre hjem på moped.. Hovent da jeg kom hjem da ass! :p

 

Ellers brukket begge armene..

 

Men så er jo skikkelig mageknip uutholdelig smertefult selvom det går over etter noen minutter.

Lenke til kommentar

Var ute å kjørte moped, og ble påkjørt av en bil som kom i 70km/t. Føy gjennom lufta og landet rett i autovernet og brakk lårbeinet. Ble liggende i grøfta med åpent leggbeinsbrudd i tillegg, det er det jævligste jeg noen gang har opplevd.

Ellers har jeg brukket en hånd og kragebeinet. Har også fått time hos tannlegen og skal trekke en visdomstann. Gruer meg, HATER tannlegen :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...