Gå til innhold

Hva er det vondeste\smertefulle du har opplevt?


Anbefalte innlegg

Det verste var vel når jeg velta på moped og sleit av 4 sener i venstre kne. Ikke noe godt! :no:

En kamerat gjorde nesten det samme men med hånda, han skulle hogge opp plasten på en rundballe med en samekniv, ballen var tæla så han kappa alle senene og måtte gå med senene utenfor armen/handa til de hadde strekt seg. DET så vondt ut. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan jeg føye på en ting på lista her! :)

 

Hjernerystelse!

 

Var ikke akkuratt så vondt, men var den tiden det skjedde og jeg hadde den.

 

 

 

Først, et fall på nesten 2 meter, med hodet rett ned i hardpakka snø, det merka jeg ikke engang - bare blacka ut. Alt etter her er det jeg har blitt fortalt har skjedd: Jeg la der i 10 sec - halvt minutt, det stod ca 5 personer over meg og lurte på hvordan det gikk når jeg våkna. Jeg lurte på hva som hadde skjedd, og noen trodde jeg bare kødda, og bare kjørte videre(takk for den..). Jeg tok opp hjelmen og kjørte ned, med litt rar kjøring, litt fall. Resten husker jeg: Jeg satt på bordet, og var plutselig VELDIG kald(satt utenfor varmestua på varingskollen). Så jeg gikk inn. Satt der i 1 minutt før jeg ble VELDIG varm og gjentok dette 5-10 ganger, før jeg gikk inn - satt der et minutt og tenkte det samme, gikk ut rundt hjørnet og spøy.

 

Det var først da jeg tenkte at, det var kanskje smart å dra en tur på legevakta? Så jeg ringte mine foreldre, og klarte å si noe som "falt i bakken jeg, gjør litt vondt.. kan dere hente meg?". De kunne jo ikke hente meg, for de var på jobb - men de kunne møte meg på Oslo S, så jeg tok toget dit. På toget sovna jeg, og konduktøren lurte på om det gikk bra. Og det klarte jeg jo ikke å svare på, men klarte å si noe om at jeg skulle til Oslo S. kom meg av, spøy. Jeg blacka litt ut i hukommelsen her, men på et eller annet vis kom jeg meg ivertfall hjem.

 

Hjemme ville jeg sove bare sove, og var vanskelig å få med til legevakta, men jeg begynner å komme meg, så jeg er egentlig helt normal i hue, borsett fra veldig vondt i hodet, og veldig stor lyst til å sove(merk at dette var i ferien, jeg stod opp kl 14 den dagen, og klokken var nå ca 16-17). Jeg ble kjørt til sykehuset av farsjan, og klarte å sovne på veien (veien var kanskje 1km, og vil si at det er da ganske bra gjort å sovne), legen der sa at jeg kunne egentlig dra hjem, men han måtte snakke med avdelingssjef.

 

Pga. alderen min ble jeg sendt til Ahus for kontroll. Her starter morroa! Jeg blir lagt på akutten, men beskjed om at det kommer snart en lege. Jeg sovner, og våkner etter ca en times tid forteller far, og legen begynner å gjøre undersøkelser. han går. Etter ytterlig en time kommer han tilbake, og dette gjentar seg en gang, så tilslutt etter 4 timer blir jeg innlagt.

 

I tiden etter snakket jeg med venner som mente jeg bare var "pussy", men fikk litt dårlig samvitigghet når jeg pratet med dem på sykehuset :) Fikk ikke fri fra skolen engang, som kanskje var den verste delen, fikk jo ødelagt resten av ferien...

 

 

 

Oi, det var VELDIG mye tekst.

 

Kort oppsumert:

 

Jeg falt nesten 2 m med hue ned i bakken på et hopp, fikk hjernerystelse, spøy tre ganger, blackout, veldig vondt, sykehus, lang ventetid, veldig vondt, sove.

Lenke til kommentar

Har vel egentilg flere hendelser som kan defineres som det vondeste jeg har opplevd( knekte ribbein, knekt kragenbein,, knekt håndledd, pluss at jeg to gang har skadet venstre skulder)

 

Men der som jeg synes å huske som var det vondeste ( iallefall over lengre tid) var en av de gangene jeg slo skuldra. Hoppet på ski en periode. Hadde akkurat fått meg nye ski som jeg var å testet i bakken, å det gikk overraskende bra. Alt ble bedre, men siste hoppet for dagen gikk det ikke så bra. Hoppet bakken nesten ned, så plutselig ligger jeg et stykke ut på sletta å spiser snø. Da hadde jeg gått på trynet der hvor det begynner å flate ut, å det er en del trykk der. Så gikk med skuldra først i bakken. Var ganske vondt men ikke sånn ekstremt om jeg holdt den helt i ro. Var ingenting knekt eller noe sånn fant legen ut. Men den smerten som var den dagen det skjedde hadde jeg i over 2 måneder, så det var ikke veldig behagelig :( Men der er mange år siden å nå er skuldra helt bra igjenn :w00t:

Lenke til kommentar

Har sklidd på sklie på knæra(sånn at knæra kommer først), selvfølgelig var det en spiker i sklia som da ville rett inn i kneet mitt.. Vondt

 

Gikk på stylter på isen, tryna og slo en tann ut gjennom leppa

 

Brant hånda når jeg skulle fyre av en hjemmelagd røykbombe, gikk hjem med smerter som satan, holdt hånda i kaldt vann ganske lenge, ble kjørt på legevakta, satt med hånda i flere timer i kaldt vann og fikk dobbel dose morfin. Fortsatt litt tynn hud på innsiden av fingrene

 

Kjørte gokart med slipperser, krasja hardt og klinte hælen i en skarp kant, fikk et lite kutt som var sykt dypt og blodet var overalt. Gikk inn og satt på no papir og teip og kjørte en runde til. Men det vondeste var når de skulle sy igjen på legevakta. Visste det gjorde vondt å sy for jeg har gjort det en del ganger før, så spurte om jeg kunne få bedøvelse, men neida, det trengte jeg tydeligvis ikke. Bitch av en lege, og hu stakk den nåla langt fra kuttet og gjennom halve hælen min(litt overdrivelse, men føltes sånn). Var så jævelskapen vondt, hadde kraftig bitemerke på armen etter å ha biti på meg selv i smerte..

 

Ellers har jeg hatt mye kutt og kraftige kutt, sår, brudd, forstua ribbein, hull i hue, hjernrystelse osv osv.. Men de over var vel de værste som jeg kan huske.

Endret av MrUrge
Lenke til kommentar

Nyrestein, ingen tvil.

 

Og det kommer fra en som har spjæra pungen og fått den sydd sammen igjen, uten bedøvelse.

 

Da må du fortelle hvordan du spjæret pungen.

 

Jeg kræsja på sykkel.

 

I det jeg traff en stor stein med fordekket, vridde forgaffelen seg 90 grader, og jeg kjørte skrittet inn i styret. På legevakta sa de det var et vanskelig sted å bedøve, så legen sydde det igjen uten.

Lenke til kommentar

Hodepine!

 

Nå på mandag fikk jeg SINNSYKT vond i hodet. Husker egentlig ikke så mye av det, men det jeg husker var forferdelig. Mista også tidsfølelsen, 5 min føltes som timer, mens de neste timene føltes som minutter

 

Satt for meg seg å grein så tårene spratt, kaldsvettet og skalv skikkelig mye.

Etterhvert fikk jeg henta hjelp, og de ringte 113 med en gang.

 

Fikk egentlig ikke så mye hjelp på sykehuset, men heldig vis gikk det over i løpet av 5-6 timer.

Lenke til kommentar

Minigolf

jeg og et par andre var på en minigolfbane i sverige, vi hadde kommet til hull nr.5 og da sto jeg litt nærme når han ene skulle slå no skikkelig hardt! han traff ballen OG nesa mi! knakk tvert og det svei som et he*****, men husker relativt lite i og med at jeg ikke så noen ting grunnet blod i hele trynet og klarte ikke åpne øya. kort tid etter kom ambulansen og jeg ble med for å sy 5 mil unna (xD). han sa han skulle sy denna svensken, men kom inn med no strips og slo nesa på plass og satte på denna stripsen... [svensker er noe for seg selv...]

Lenke til kommentar

Åh, Migrene! Agreed! Jeg står og slår hodet i veggen når det er på det værste. Har faktisk ikke hatt anfall på snart to år, kanskje jeg har vokst det av meg? :)

 

Blir du hemmet på samme måte som meg? Altså mister følelsene i armen, klarer ikke å tenke ordentlig, eller bevege meg ordetnlig? Helt jævlig, pleier å ha det hvert halve år, hver gang flarret kommer i synet vet jeg at det kommet :(

 

Heldig du, håper jeg også vokser det av meg da :D

Lenke til kommentar

Vel, Jeg mister egentlig følelsen i alt, borsett fra hodet, og blir mye bedre av å slå hue i noe hardt. da slår jeg hardt. I starten, før jeg fikk det diagnotisert ble mamma og pappa relativt redde, når deres 10 år gamle sønn står og slår hodet i veggen. Hehe, ble en kjapp tur til sykehuset. Jeg sliter ganske heftig med å bevege meg da ja. Hm, når jeg tenker meg om, så hadde jeg faktisk relativt vondt i hodet ved juletider.

Men nå har jeg sjeldten vondt i hodet, og om jeg har er det stress mest sansynelig.

Jeg fikk medisin beregnet for voksne, når jeg var 10 år, for legen mente det var såpass kraftig.

Lykke til med å vokse det av :)

Lenke til kommentar

Åja, har ikke prød å slå hodet i veggen selv, hehe. Jeg har ikke sånne ekstreme smerter egentlig, jeg blir egentlig bare helt vekke. Sist gang husker jeg at en kamerat ringte til meg mens jeg lå på sengen, jeg klarte ikke å ta telefonen, uansett hvor hardt jeg prøve, klarer ikke å snakke ordentlig heller, hehe :D

 

Jo takk, har i grunn gått 8 måneder siden sist gang jeg hadde, så jeg får håpe det er på vei vekk hos meg og :D

Endret av Ezoo
Lenke til kommentar

Migrene. Har det MINST en gang i uken, går på sinnsykt sterke medisiner som ikke funker engang. Blir så og si blind, kan ikke bevege øynene uten at hodet holder på å sprenge, spyr, må ligge helt i ro, klarer ikke snakke og får hukommelsestap.

Er det jævligste, og det hemmer meg i hverdagen.

 

Kan også slenge med forstuet arm, mishandling, forslått nese osvvvvvvvv

Lenke til kommentar

Dro den ultimate fail her om dagen. Skulle hoppe ut i fra en klippe og på et seljetre sånn at det bøyde seg og jeg ville "dale" ned på bakken. Når jeg traff treet så kom jeg med beina på hver sin side av treet slik at jeg slo utstyret noe voldsomt. Og som om det ikke var nok så knakk treet og jeg landet med pungen på en liten stubbe. Var temmelig smertefullt.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...