Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VIP-terminalen på gardermoen står klar til disposisjon til du kommer hjem, Joachim. :wee:

8744761[/snapback]

Haha, det hadde jo vært noe.. Fløy down to PHX i den lille cessnaen i dag..

 

Er dog litt sint på CO... Min bestilling av low-calorie meal lå ikke inne, selvom jeg har styrt fælt med det. Og når jeg snakket med en dame der i går, fortalte hun meg at det var leit, at det måtte bestilles innen 24 timer i forveien...

 

"Ma'am, det er rundt 30 timer til avgangen, og enda mer før avgang fra EWR."

 

"Well, when we say 24 hours before, we mean the day before"

 

Jeg ringte klokken ett om natten californiatid

"Technically, it is tomorrow if I was calling from Alaska or Honolulu, Ma'am"

 

"Thats not what we mean about the day before"

 

"You do have a hub in EWR, I am pretty sure you will be able to get one singel low-calorie meal on the flight to OSLÆ

 

"It doesnt matter where we have a hub, when you dont order in time. However, I will put it down, but you might not get it"

 

 

Surt, og mye styr for lite ull. Rapport følger om hva jeg fikk.

Lenke til kommentar
Jeg fløy fra Bergen. Men hvordan flyet flyr inn mot flyplassen avhenger vel uansett av hvilken trase flygeren har fått tildelt av flygelederen..?

8744144[/snapback]

Jo, du har rett i det. Men her i Stavanger er det slik at de fleste flyene letter og lander sør-nord, så derfor tenkte jeg at de kanskje hadde en fast innflygingstrase i Trondheim også. Men jeg får plotte meg inn på venstre side når jeg sjekker inn på nettet i morgen og satse på at det går slik jeg har tenkt.
Lenke til kommentar

OK, dette ble mildt sagt interresant. Jeg gruet meg jo til å flytte tilbake til Norge, og flyturen fra EWR til OSL hjalp ikke akkurat på dette...

Jeg sjekket inn, betalte overvekt for fire bager, og ekstra gebyr for to ekstra bager. Artig. Til EWR var det ingen problemer. Jeg har en time der, akkurat nok til å løpe fordi gaten var byttet.... Så klart, den opprinnelige gaten var jo nærmest next to gaten hvor jeg kom inn på OG Presidents club... Så uansett, jeg kommer meg til riktig gate. En haug med norske stemmer... Begynte å få charterturfølelse... (Ikke at jeg noen gang har dratt på chartertur, men for mange nordmenn på et fly er ikke bra). Det er en av grunnene til at jeg pleier å like COs flight, at det er mange ikke-nordmenn ombord. Men ikke i dag.

Jeg går i Elite-køen, eller kø er kanskje ikke ordet, siden jeg da går foran de andre... Hører mumling om hvorfor jeg kan gå der, mens andre blir avvist... Boarder flyet on time, jeg sitter i coach, men har fått blokket ut midtsete ihvertfall. Flyet stenger dørene, og artig artig, der sitter vi... Fire timer i flyet før vi tar av, pga noe værkomplikasjoner. Så jeg var ferdig med fire av seks blader før vi tar av. (GQ, Men’s Vogue, Runner’s World, Inc, F@st Company og Forbes). De serverer mat – og jeg fikk faktisk min low-calorie meal. Og her begynner moroen. Spesialmealene blir gitt ut først... Og hvorfor skal ”hain amerikaneren”(Jeg ser ikke noe poeng i å gjøre det klart at jeg er norsk) få maten først? En artig bieffekt var at jeg faktisk fikk ordentlig silverware, og ikke plastikkbestikk.

Før flyet tok av, jeg gikk jeg bak og spurte om en diet coke... Sjefen i kabinens tittel er forøvrig ”International Service Manager”, og det var visst tyveårsdagen hennes i Continental i dag. Er det en høyere tittel for purser? Anyways, hun sa at jeg så jo nice nok ut, så jeg skulle få den. ”But please sit down here with us, those Norwegians are all gonna ask for sodas if they see yours”.... Men det var hyggelig, så jeg snakket litt med dem. De ante ikke noe om når flyet endelig skulle få gå, og den norske styrmannen, han var norsk og snakket norsk, nevnte at det var tyve fly foran i køen over PAen på norsk, men ikke engelsk. Apperantly, he didn’t tell the crew... Uansett, artig.

En annen ting som irriterer meg fryktelig er at ingen klarer å lese det med at du skal tørke vasken på baderommet etter deg. INGEN. Jeg har vært der fire ganger nå, og alle fire gangene stod det vann i vasken. Hvor vanskelig kan det være? På flighten PHX-EWR har jeg aldri hatt problemer med det. Synes det er håpløst.

Og nå sitter det en trønder bak meg og snakker om ”hain ekkle ammmerikanærn” , som da skal være meg... Jeg vurderer å presentere meg helt på slutten av flighten som, ”forresten, jeg er en ekkel amerikaner, forstår jeg?”... Han er forøvrig på sin tredje, minst, øl...

Og en tredje irriterende ting, da flyet endelig tok av, etter at vi satt her i fire og en halv time (forresten utenfor Wlan-dekning, irriterende), var at folk begynte å klappe.. HALLO, dette er et rutefly fra et amerikansk selskap, please, du kan dra til Grand Canaria uten meg hvis det er drømmen din, med et Ving Solreiser fly....

Kun to av bagene var på gardermoen med meg... De andre to kom i kveld. Artig. Forøvrig var det ekstra moro i tax free’en hvor jeg snakket engelsk. Jeg startet på engelsk, og figured out at jeg kunne vel gjøre meg ferdig på engelsk. Totendamen der var ikke veldig god i engelsk, hadde ikke sett mange hjemmeprinted boarding pass før, og syntes i tillegg det var mistenkelig at jeg prøvde å kjøpe tax free med et boarding pass ustedt dagen før.... Hun måtte spørre sjefen sin... I tillegg tror jeg ikke hun var vant til å bli kalt ”ma’am”.

Lenke til kommentar

Som sagt før skal jeg til Alanya i Tyrkia i sommer å skal reise med Atlas jet.

Noen som har reist med selskapet før?

Hva tror dere jeg får å spise der, er inc måltid på flyet.

Tror dere det vil være en tv skjer på setene?, mamma pratet om noe sånt, der kunne hun også se hvor de fløy over, hva slags land. Er det noe lesestoff på flyet, noen bra blader?

Har ikke så mye peiling på slik egentlig.

Så spør erfarene flykaprere om hva jeg kan forvente meg på turen ned. Skal vist ta 5 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...