Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og nå sitter det en trønder bak meg og snakker om ”hain ekkle ammmerikanærn” , som da skal være meg... Jeg vurderer å presentere meg helt på slutten av flighten som, ”forresten, jeg er en ekkel amerikaner, forstår jeg?”... Han er forøvrig på sin tredje, minst, øl...

8768918[/snapback]

Du skulle jo absolutt presentert deg! "Hei, mitt navn er Joachim, ikke hain ekkle ammerikanærn" Kan tenke meg han hadde blitt lang i maska.

 

Firmaet fløy ned til Tallinn på fredag. Vi hadde sjekket inn på nettet dagen før og fått reservert plass på alle tre flightene. ALF - OSL gikk helt greit, men OSL - ARN ble det kluss. Vi var seks stykker som hadde fått plass på business class, men etter at vi hadde satt oss og flyet begynte å fylles opp viste det seg at alle seks plassene hadde blitt dobbel booket. Selv om vi var sjekket inn på en rad som var i business class ble vi nødt å flytte oss siden vi bare hadde økonomi billett :( Siden vi havnet så langt bak i flyet rakk vi akkurat å bestille noe å drikke før bordet måtte slåes opp pga innflyging.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Haha, evig bra det da. Har du noen flere godbiter fra dine flyreiser opp igjennom årene?

ser ut som du er en ganske bereist mann.

 

Hva var det du jobbet med igjen sa du, alder?

Er moro å se hvordan en Nordmann havner i USA etc.

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar

Jeg hadde rundt to innenriks (USA) reiser i måneden det siste året. Jeg er junior advisor i et internasjonalt selskap som bedriver investeringer etc, og også driver en fabrikk og et par hotel franchises. Jeg har hatt mest med oppfølging av en fabrikk å gjøre.

 

Å fly innenriks i USA er greit, men den turen over var ille, spør du meg. Jeg har jo en del gode historier, men kan ikke tenke på noen nå.

 

Forøvrig ser jeg at gramatikken ikke er helt god i innlegget jeg skrev om reisen, da deler av det var skrevet på flyet.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel ikke for sent å bli med i diskusjonen :) Jeg er frequent flyer hos Brussels Airlines, BA Frequent Flyer Club og Virgin Atlantic Flying Club. Misliker SAS veldig, og har gjort siden forrige tur jeg fløy med dem. Alt ble bare surr. Virgin Atlantic derimot er noe av det bedre jeg har fløyet med. Liker veldig Virgin Clubhose på Heathrow International Airport i London. Royal Orchid Lounge til Thai Airlines er også veldig fin :)

Endret av YvesSaintLaurent
Lenke til kommentar

Jeg er en "SAS patriot". Har fløyet med SK siden jeg var 6 mnd. gammel og har vel noen hundre tusen km ombord SK. (Her er forresten statistikken min fra 1. juli 2004). Det blir på mange måter som valg av fotballag, uansett om laget rykker det vil man alltid støtte det (såfremt man ikke er medgangssupporter, fysj).

 

Men jeg har også fløyet SkyTeam en del (primært da Air France), og OneWorld en sjelden gang (Iberia og LAN), så har vel et fåtall tusen poeng hos disse to.

 

Men det er SK og Star Alliance som står mitt hjerte nærmest, og heldigvis får ikke sølv- og gullmedlemmer så dårlig service hos SK after all. :)

Lenke til kommentar

Nei. :)

 

Du kan selvsagt prøve, SK har i visse perioder matchet status men da har det vært et krav at man kan bevise at man skal foreta seg en del reiser (full fare, helst i C evt. Y+) med SK. Men det er jo egentlig bare å bytte til SK og kjøpe to billetter i C så har du jo EBG. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...