Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

noen fler med meg som synes de negativt omtalte Dreamlinerne til Norwegian er fantastiske å fly med?

 

har nettopp ankommet Oslo fra Bangkok (12,5t) og har for første gang i mitt liv klart å få sove i et fly :)

 

(Jeg jobber ikke for Norwegian nei :rofl: )

 

Bestilte ny tur/retur, samme rute, i august som kommer til bare 3.000kr, minus rabatten jeg får ved å handle med kortet dems. Endte da opp med billett til 112kr tur/retur Bangkok :xmas:

Lenke til kommentar

 

noen fler med meg som synes de negativt omtalte Dreamlinerne til Norwegian er fantastiske å fly med?

Nei, de har jo mindre plass til hver passasjer en andre fly. I alle fall på økonomi. Og blendingen av vindu virker ikke.

 

Hihi...Det ante meg at du ville komme med en motkommentar her :)

 

Har de mindre plass enn alle andre fly eller bare i forhold til enkelte andre? Jeg følte ærlig talt ikke at det var dårligere plass i dette flyet enn i andre fly og setene var veldig gode å sitte i, dvs at det føltes ikke som å sitte på en gråstein i 12timer og jeg trengte ikke vri meg frem og tilbake fordi det gjorde vondt..

 

Jeg har pleid å fly Aeroflot Olso-Moskva-Hanoi og her er det ihvertfall ikke bedre plass, spesielt ikke når kvisete, russiske dundrer av non flyvertinner på 100+ stadig vekk skal gjennom midtgangen. :hm: Aldri mer.

 

blendingen av vindu fungerte for øvrig utmerket.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har pleid å fly Aeroflot Olso-Moskva-Hanoi og her er det ihvertfall ikke bedre plass, spesielt ikke når kvisete, russiske dundrer av non flyvertinner på 100+ stadig vekk skal gjennom midtgangen. :hm: Aldri mer.

 

blendingen av vindu fungerte for øvrig utmerket.

 

Har også flydd til Hanoi med Aeroflok og tallene er nok ikke på din side:

SVO-HAN A330-300: 30-32"/20,6"

OSL-BKK 787-8: 31-32"/17,2"

 

Ja, det er 8,6 cm bredere seter på økonomi for de som ikke velger å bli stuet inn i en Dreamliner.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har pleid å fly Aeroflot Olso-Moskva-Hanoi og her er det ihvertfall ikke bedre plass, spesielt ikke når kvisete, russiske dundrer av non flyvertinner på 100+ stadig vekk skal gjennom midtgangen. :hm: Aldri mer.

 

blendingen av vindu fungerte for øvrig utmerket.

 

Har også flydd til Hanoi med Aeroflok og tallene er nok ikke på din side:

SVO-HAN A330-300: 30-32"/20,6"

OSL-BKK 787-8: 31-32"/17,2"

 

Ja, det er 8,6 cm bredere seter på økonomi for de som ikke velger å bli stuet inn i en Dreamliner.

 

 

Jeg har ihvertfall hatt en meget god tur/retur med dreamliner og gleder meg til neste gang.

En god flyopplevelse opphever fint de 8,6cm, men vær så god å fly Aeoroflot om du har lyst til det :)

 

Altså, hele poenget med innlegget mitt var å komme med en positiv omtale av noe media tidligere har kastet møkk på. Det er vanvittig behagelig å slippe og fly med Aeoroflot for å mellomlande på den fordømte flyplassen i Moskva :) og tur/retur billetter fåås til 3000kr, slå den :)

 

Robertaas, all honør til deg som kan så mye om reiselivet og du har hjulpet mange, men dukker det opp noe positivt her i denne tråden - ja da er du jaggu kjapt ute med å få tråkka det ned i dritten igjen :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har ihvertfall hatt en meget god tur/retur med dreamliner og gleder meg til neste gang.

En god flyopplevelse opphever fint de 8,6cm, men vær så god å fly Aeoroflot om du har lyst til det :)

 

Altså, hele poenget med innlegget mitt var å komme med en positiv omtale av noe media tidligere har kastet møkk på. Det er vanvittig behagelig å slippe og fly med Aeoroflot for å mellomlande på den fordømte flyplassen i Moskva :) og tur/retur billetter fåås til 3000kr, slå den :)

 

Robertaas, all honør til deg som kan så mye om reiselivet og du har hjulpet mange, men dukker det opp noe positivt her i denne tråden - ja da er du jaggu kjapt ute med å få tråkka det ned i dritten igjen :wee:

 

Det var fint at du hadde en fin flyopplevelse, men du burde kanskje beskrevet bedre hva som utgjorde dette... slik at andre kan vurdere dette.

 

Kritikken som Dreamlineren har fått mye av går på alle tekniske feil som har gitt forsinkelser. Jeg har ikke sette noen særlig kritikk av at passasjerene får mindre plass. Dårlig blendingen av vinduer har vært litt omtakt og det har vært foreslått å montere tradisjonelle rullegardiner i tillegg.

 

Det jeg opplevde med vinduet var at når jeg skulle ta bilde gjennom det så var det ikke mulig å "åpne rullegardinen" helt, det var fortsatt gråtone igjen som gjorde det vanskeligere å fokusere og som ga dårlige bilder. Og når jeg prøvde å sperre vinduet så kom det fortsatt plagsom sol inn selv om vinduet ble gråere. Ja, det er selvsagt morsomt første gangen man prøver å skru av og på et LCD-vindu, men for meg var annet viktigere. Det er godt mulig det var defekte vinduer på det nye Qatar-flyet jeg tok eller at den hadde begrenset hvor mye jeg kunne endre vinduet, men jeg har sett lignende problemene med andre LCD-vinduer før.

 

Har mye negativt og positivt jeg kan komme med om både Norwegian og Aeroflot, men jeg prøver å være så saklig som mulig. At plassen er mindre er viktig informasjon for flere så jeg kom med den for å skape litt balanse når du skryter av flyopplevelsen. Det var ikke meningen å positive innspill.

Lenke til kommentar

Fløy CPH-SFO i høst. En vei i business og en i go. Nå skal man jo ikke sammenlikne de to produktene, men selv i go der jeg hadde plass helt fremst i go-kabinen (med noe bedre beinplass), så var ikke det noen kjempeopplevelse på en såpass lang flytur. Jeg synes det meste er egentlig greit med å fly, men såpass lang reisetid som vi fikk da var ikke spesielt behagelig. Tror jeg kommer til å bruke noen poeng eller kroner på å oppgradere neste gang hvis man skal helt over til vestkysten i en flyvning.

Når det er sagt så blir det nok en tur med Norwegian om ikke så lenge selv, da jeg har litt over 1500 rewardkroner å bruke opp takket være å bestille kredittkort og 3 mnd strømavtale. :)

Lenke til kommentar

Fikk nettopp beskjed om at leiligheten jeg har booket i Miami er under oppussing og har fått tilbud om alternativer. Lurer bare på om det vil gå ut over ESTA-søknaden? Må jeg endre på noe eller søke på nytt siden vi kommer til å bo på en annen adresse?

Lenke til kommentar

Hva med inne på bookinga hos flyselskapet? Burde jeg bare la det være?

 

Stresser sikkert mye mer enn nødvendig... :p

Adresse i ESTA spiller ingen rolle. ESTA er gyldig i to år, og du trenger ikke å oppdatere adressen.

 

Du bør derrimot oppgi riktig adresse til flyselskapet. Du skal også oppgi riktig adresse på tollskjema som du fyller ut ombord på flyet til USA.

Lenke til kommentar

 

Good mark for SAS: Fløy fra New York til Norge, og videre hjem, med gitar som håndbagasje. Gikk feiende flott begge ganger. "Dette ordner vi"-personale liker vi :)

 

Så bra :)

 

Synes forøvrig det er mye bra service der ute, både fra de i innsjekkingsskranken og personalet på selve flyet :)

 

Helt enig. Er ingen i service-bransjen som er så behjelpelige som flyplass- og flypersonale bare man oppfører seg og generelt er høflig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde dårlig erfaring med SAS forrige uke..

 

Oslo - Frankfurt tur/retur i hverdagen. På vei ned ble vi bussa rundt halve flyplassen, dette trodde jeg ikke SAS drev med. Var også lang busstur når vi landet i Frankfurt.. Men det er bare litt irriterende.

 

Vårt fly hjem skulle gå kl 16, å når vi sjekket oss inn kl 14 på flyplassen var plutselig flyet utsatt til kl 19:30!

 

Vi fikk ikke engang en SMS eller mail om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...