Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Tenker å ta en tur til Beirut i neste uke. Vet landssider.no advarer mot å dra til Libanon, men jeg er usikker på hvor farlig dette egentlig er.

 

Jeg kan ikke gjøre meg forstått på arabisk, men har god erfaring med arabisk talende land.

 

Hva tenker dere? Har noen vært der den nærmeste tiden?

 

Ser jeg er litt sent ute, men jeg var to uker i Libanon for en måned siden. Beirut er en utrolig fin by, og opplevdes som helt trygg mens jeg var der, bare hold deg unna de sørlige forstedene. Besøkte også Baalbek, fjellene i nord, og kystbyene fra Sour til Tripoli. Alt sammen anbefales. Bare send en PM (eller spør her) om du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vel endre mot gebyr og evt. prisdiff. opp til ny billett.

 

Nå blir det helikopter til Florø, fly til Bergen, fly til Stavanger, fly til Amsterdam og deretter til Barcelona. Blir en ... innholdsrik ... dag ...

 

 

Regner med det ikke går an å endre på de billigste billettene til Norwegian?

Bestilte for en stund siden flytur hjem til påske, så viser det seg at jeg skal i konfirmasjonen første helga etter påske, så da er det jo like greit å bare være hjemme ut den uka..

 

REDIGERT: Ser at det fortsatt finnes billetter t/r for 700 kr. Kan jo være en mulighet å bestille nye i så fall...

 

 

Ny problemstilling:

Er student så alle penger teller. Hvis jeg vil endre billetten min som jeg bestilte tur/retur koster det 400 kroner.

Har funnet ut at jeg kan kjøpe enkeltbillett hjem den dagen jeg vil endre til for 249 kroner.

Man kan jo spørre seg om hvorfor det er dyrere å endre en reise enn å bestille en enkeltbillett den dagen :p

 

Hva skjer om jeg bare lar være å møte opp på opprinnelig retur og drar en uke senere med enkeltbilletten jeg kjøper utenom?

 

Ble knotete formulert, det jeg egentlig spør om:

Skjer det noe dersom jeg ikke benytter meg av retur-billetten på en t/r-flight?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Er det wifi ombord på Norwegians ruter til Bangkok eller er det kun på europaturer?

Ingen av Norwegian sine Dreamlinere har WiFi, de kommer heller ikke til å få det med det første.

 

Vet ikke hvor lenge det er til du skal fly, men de sliter fremdeles noe med disse rutene, og du må nok regne det som en mulighet at du kommer til å måtte fly innleid fly fra HiFly eller EuroAtlantic.

Lenke til kommentar

Meldte meg akkurat inn i Flying Blue og ble litt overasket over "fordelene" med denne bonusordningen. Er det bare meg eller er poenginntjeningen mye tregere enn i Eurobonus?

Har i det siste hatt flere flyginger med Aeroflot som gir null poeng. Og når man skal ta ut bonustur over Atlanteren så betaler man så mye i avgifter at en normal billett kan bli billigere.

Lenke til kommentar

 

Meldte meg akkurat inn i Flying Blue og ble litt overasket over "fordelene" med denne bonusordningen. Er det bare meg eller er poenginntjeningen mye tregere enn i Eurobonus?

Har i det siste hatt flere flyginger med Aeroflot som gir null poeng. Og når man skal ta ut bonustur over Atlanteren så betaler man så mye i avgifter at en normal billett kan bli billigere.

 

Så: Ja, Flying Blue er noe herk?

Lenke til kommentar

Om det er noe herk vet jeg ikke nødvendigvis at jeg vil si, men poengopptjeningen er ikke veldig rask med mindre man reiser mye og dyrt, og det ryker en del poeng når man skal bruke de. En oppgradering til business på interkontinentale flyvninger ligger typisk på ca. 40-50k poeng. Om man bruker poengene på billetter kan det være ganske mye å hente hvis man handler til rett tid, ellers blir også det en ganske kostbar opplevelse.

 

Med det sagt synes jeg Flying Blue fungerer bra som servicetiltak for de som faktisk flyr mye.

Lenke til kommentar

Tror dere jeg på 190cm hvor mesteparten sitter i beina vil få det ubehagelig trangt med vanlig sete hos wizzair? Flyturen er ca 3,5 time og jeg skulle ønske å kunne gå når jeg kommer frem. Valgte wizzair fordi jeg sparte noen tusen.

Ser det er mulig å bestille ekstra beinplass men det er bare ved nødutgangene og da er man nødt til å kunne åpne og det kunne vist ikke personer under 18 selv om jeg tror jeg stiller bedre her enn en dame på 70

Lenke til kommentar

Noen som har peil på hvor mye man kan veksle hos DNB Gardermoen uten å bestille på forhånd? Ser de nevner at man bør kontakte dem om man trenger et "større beløp".

Jeg hadde med meg ca. 7.000 NOK som jeg vekslet i USD tidligere i år. Vet ikke hvor stort beløp du ser for deg? Jeg sendte en mail til DNB ang. et spørsmål rundt vekslinga og fikk svar dagen etter, så er det et veldig stort beløp eller sjelden valuta, så ville jeg nok gjort det.

Lenke til kommentar

Med det sagt synes jeg Flying Blue fungerer bra som servicetiltak for de som faktisk flyr mye.

Jeg flyr jo ikke så ofte, så må vel innrømme at jeg ikke er helt målgruppen og berettiget til å klage. Syns uansett det er viktig å benytte seg av alt man kan få gratis! :)

 

Spørsmål:

I mars 2013 fikk jeg Eurobonus, det vil si at kvalifiseringsåret mitt slutter 31. mars 2014. Jeg har nå ca. 15 000 poeng som for det meste er opptjent etter 1. august 2013, jeg når 20 000 poeng før 1. august 2014 - vill jeg da bli oppgradert til sølvkort eller blir kvalifiseringspoengene mine helt "nullstilt" 31. mars?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...