Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som har reist jorden rundt, leid seg ferieleiligheter / bodd på hostels, jobbet freelance fra sin bærbare og generelt bare vært på eventyr?

Vurderer noe slikt :)

Work in progress.

 

Min første inter-rail reiste jeg med en sekk på 20 liter. Fant ut at jeg hadde tatt med for mye da jeg kom hjem...

Imponerende! Jeg er litt bedagelig – liker å dra på kamera, iPad, bøker og en knapp ukes skift. Du kan ikke ha hatt mer enn 2-3 dagers skift med så liten sekk? Er fristet til å tenke ut en løsning som lar meg reise på ubestemt tid med ~40 liter.

Lenke til kommentar
Det er fra 14. mars til 28. mars. Akkurat i US Spring Break.

 

Hvor fant du prisene hen?

http://nb.momondo.com/Fly.aspx?search=true&O=SVG&D=CUN&DD=14-03-2011&RD=28-03-2011

 

Fra 6300 med Continental på datoene dine. Pass på at du må ha ESTA i orden om du flyr via USA.

 

Jeg regner med at du vet hva du begir deg ut på med spring break. Det er masse grøftefyll og bråk. Stikk ut på Isla Mujeres om du vil slippe unna.

Takk.

 

Forstå det eller ei, men det er skikkelig Spring Break jeg vil oppleve. Alt må prøves så lenge man er ung.

Lenke til kommentar
Imponerende! Jeg er litt bedagelig – liker å dra på kamera, iPad, bøker og en knapp ukes skift. Du kan ikke ha hatt mer enn 2-3 dagers skift med så liten sekk? Er fristet til å tenke ut en løsning som lar meg reise på ubestemt tid med ~40 liter.
Hadde ca. 2 ukers skift med meg og poser med Biotex om jeg var et sted hvor jeg raskt kunne tørke klærne. Det var underbukser og tank tops som jeg måtte ha mange av og de trenger ikke ta mye plass. Det som tok størst plass var "bibelen" fra Deutsche Bahn med ruter for nesten alle tog i Europa.

 

For musikk hadde jeg kun en knøttliten radio-walkman slik at jeg fikk med meg hva som skjedde der jeg var, lokale hits og fikk bryne meg på litt språk.

Lenke til kommentar

1 time og 15 min på København flyplass, er det litt lite?

Bagasjen regner jeg med blir sendt hele veien, kjøper via Qatar sin side og blir satt på et SAS-fly fra København til Torp.

Eneste jeg kan tenke meg er at siden jeg skal stoppe i Qatar først så kan det bli knapt,

er ikke ofte jeg har vært på en flytur som har tatt kortere tid enn planlagt ihvertfall.

(kun en gang til USA med riktige vinder som gjorde at turen gikk fortere)

Lenke til kommentar

Dette var hjemveien, TIL torp.

Veien nedover har jeg mellom 2 og 3 timer på begge flyplassene :)

Jeg regner med at det blir gjennomgående bilett, har ikke kjøpt den enda, men får opp flyturen helt fra Gardermoen til Bali, og Bali til Torp på nettsiden til Qatar, så da må det jo nesten være det? SAS til første stopover og siste tilbake.

Lenke til kommentar

Ja da er det gjennomgående billett, når du får opp alle flyreiser på samme søkemotor og betaler alle samtidig. Bagasjen blir sendt hele veien.

 

1.15t bør gå helt fint på CPH Airport uansett, det er en oversiktlig og fin flyplass som mange ganger har havnet blant topp 10 i Europa.

 

Minste stopovertid i København er 40min, så med 1.15 har du nok av tid. Du bør ikke uroe deg :)

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Hvordan er flyreisen med Continental? Skal fra Gardermoen til New York i sommer. Hvordan er maten, og har hørt dette om at det er en liten tv i hvert setehode. Hva kan man ta seg til på en så lang reise, av dippedutter som finnes på flyet?

 

Jeg skal fly den ruta 3. Mars, så hvis jeg husker det kan jeg legge ut litt info når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Ser ut som det blir IcelandAir-debut på meg til helga. Fant SEA-OSL-SEA for 4900. Særdeles billig med tanke på at det er under fem dager til avreise. Hadde spart enda noen hundrelapper ved å velge en annen returdato.

 

Fikk bare reservert billettene, så det blir spennende å se om prisen fortsatt er den samme når det er tid for ticketing.

 

Planen var egentlig å, som vanlig, fly med KLM/Delta. Fant billetter der før helga for ca 6.000 kr, men de økte plutselig alt av priser for aktuelle reiseruter med ca 2.000 kr. Så da tester jeg heller IA selv om det betyr en ekstra overnatting i Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...