Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan hjelpe litt?

Ser ut til at jeg drar til Bali (Denpasar), men sitter da og surrer rundt for å finne flybiletter.

Han andre må fly fra Værnes, og jeg tar helst Torp, men Gardermoen går også.

 

Jeg har funnet biletter via matrix airfaire search på 1019$ fra Torp første stopover i London, 1040 fra Gardermoen med stopover i København.

Begge er SAS (eller kanskje Widerøe sitt fly, uansett) til første stopover deretter Qatar Airways videre.

 

Fra Værnes derimot klarer jeg ikke å finne flytur som matcher så vi havner på samme fly fra første stopover :ermm:

Jeg sliter også med å bare søke på f.eks. London til Denpasar, for så og se om man finner et flyselskap selv man kan ta til London eller København, da finner jeg ikke samme avgangene og flere ganger høyere pris fro bare den turen enn jeg får opp helt fra Oslo eller Torp. :hmm:

 

Litt hjelp?

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe litt?

Ser ut til at jeg drar til Bali (Denpasar), men sitter da og surrer rundt for å finne flybiletter.

Han andre må fly fra Værnes, og jeg tar helst Torp, men Gardermoen går også.

 

Jeg har funnet biletter via matrix airfaire search på 1019$ fra Torp første stopover i London, 1040 fra Gardermoen med stopover i København.

Begge er SAS (eller kanskje Widerøe sitt fly, uansett) til første stopover deretter Qatar Airways videre.

 

Fra Værnes derimot klarer jeg ikke å finne flytur som matcher så vi havner på samme fly fra første stopover :ermm:

Jeg sliter også med å bare søke på f.eks. London til Denpasar, for så og se om man finner et flyselskap selv man kan ta til London eller København, da finner jeg ikke samme avgangene og flere ganger høyere pris fro bare den turen enn jeg får opp helt fra Oslo eller Torp. :hmm:

 

Litt hjelp?

 

Via London vil jo ruten fra Torp bli litt lang og kronglete, da du mest sannsynlig flyr til London via København. Har du sjekket KLM? De flyr vel direkte til Amsterdam fra både Torp og Værnes om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Hvor strikte er man på ID når det gjelder å fly innenlands i Norge om dagen?

 

Trenger muligens å komme meg fra Oslo til Trondheim uten å ha annen ID enn et amerikansk ID-kort som gikk ut ved nyttår. Jeg har brukt det uten problemer ved innenlandsflyvninger før. Vil det å satse på at de ikke ser det er utgått og evt. spile dum hvis de oppdager det være for risikabelt?

 

Tog frister lite.

Lenke til kommentar

Nei, bankkort med bilde har jeg ikke. Jeg har et slikt:

http://www.ledachblog.com/wp-content/uploads/2009/02/id-california.jpg

 

Problemet er at det gikk ut samtidig som visumet mitt. Nå må jeg til den amerikanske ambassaden i Oslo for å fornye visumet. Der tar de passet mitt og jeg vet ikke om jeg vil være i Oslo de dagene det tar før jeg får passet tilbake.

 

Selvsagt eer jeg klar over at et utgått ID-kort ikke lenger er gyldig legitimasjon. Men det er jo strengt talt ikke bankkort heller, selv om flyselskap gjerne ser mellom fingrene med de.

Lenke til kommentar
Hvor strikte er man på ID når det gjelder å fly innenlands i Norge om dagen?
Sist jeg fløy innenlands fra OSL viste jeg ikke noen form for ID, jeg hadde ikke med billettutskrift engang. Det er utrolig lett å komme seg på et innenlands fly man ikke skal med.

 

Enkelte tror visst sikkerhet kun handler om å ta vannflasker og negelklippere fra de som skal reise.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Ja, jeg regner med at det ikke er veldig strikt. Er vel 90% ssikker på at jeg hadde sluppet med et fly med ID-kortet jeg har. Spørsmålet er om 90% er nok til å bestille billett.

 

Alternativet er å planlegge å være i Oslo 4-5 dager ekstra, eller kaste bort en hel dag på tog. Jeg er forsåvidt ikke 100% sikker hva NSB gjelder heller, men finner ikke noe på nettsidene deres om personlige bbilletter og krav til ID. Jeg har stort sett bare reist med SJ de se siste årene, og de er forholdsvis strikte. Husker jeg ikke helt feil, kreves det at nordmenn som tar tog til Stockholm har med pass ifølge retningslinjene deres. Selv om jeg tviler på at det er gjeldende praksis.

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare hvorfor det er billigre å kjøpe bilett fra Torp (Widerøe til københavn) for å så å bytte til Qatar Airlines til Denpasar Bali, enn å bare kjøpe biletten fra Døbenhavn til Denpasar?

Det er samme flykoder osv. eneste forskjellen er at den ene har Widerø til København og er 2200kr billigre enn å bare kjøpe biletten fra København :ohmy:

 

Da er det jo mye billigre for han som skal fra Trondheim å kjøpe bilett fra Torp-Denpasar og og droppe den Torp-Køben og møte direkte på København (hvis det er lov),

enn å bilett med SAS (?) til Køben og kjøpe bilett fra Køben-Denpasar :roll:

 

 

En ting til, hvordan får man kjøpt bilettene jeg finner på Matrix Airfare Search, er jo ikke linker til noen ting, men bare div. koder og priser osv. :(

Endret av multisync
Lenke til kommentar

En ting til, hvordan får man kjøpt bilettene jeg finner på Matrix Airfare Search, er jo ikke linker til noen ting, men bare div. koder og priser osv. :(

Det er en søkemotor, ikke et reisebyrå. Du kan hente inn IATA-kodene derfra og be et reisebyrå om å booke de for deg.

 

Hvor mye skal de ha for det da? sånn ca.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...