Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hohoho, yes endelig noe gledelig nytt.

 

Jeg leste nettopp i en pressemelding sendt ut fra Qatar Airways om at de skal satse på Hanoi fra 1 nov 2010. Håper det blir billige billetter, for da kaster jeg planene om LOT raskere enn du kan si DOHA.

 

Jeg regner med å bestille billetter i sept/okt, men kanskje jeg skal vente litt. Kanskje de har oppstartstilbud? Hvem vet.

 

Alltid hatt lyst til å prøve et av de luksuriøse midtøsten-selskapene. Og Qatar er jo kjent som et av de beste, samt de har ålreite priser på mange flyvninger (f.eks Sydney).

 

Det er også forøvrig store rykter om at Qatar Airways skal starte opp flyvninger fra OSL til Doha. Norge er jo underernært med flyvninger til sandkassa med kun Norwegian på vinterstid.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hva koster det aa fly Ryanair til Venezia rundt 8.9 ?

 

Osl-Rygge NSB

Rygge-Ven RA

buss Venezia flyplass-Ven sentrum koster ?

buss sentrum Ven-Ven flyplass ?

 

Hva koster det kontra andre flyselskap , er det flere 1000 aa spare eller bare par 100 ?

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Om du ikke klarer slå opp disse prisene selv så er du antagelig ikke i målgruppen til Ryanair.

 

Ellers koster selve flyturen dagen etter 114 kr med Ryanair inkludert gebyrer, og over 1000 mer for alternativene.

 

Å komme seg til Rygge koster omtrent det samme som å reise til Gardermoen.

 

Bussen i Italia koster 6 euro en vei eller 10 euro retur.

Lenke til kommentar

 

Kan ikke huske at de godtok norske kroner.

http://www.ryanairmag.com/story/menu/210/1/

 

Uten at jeg er helt sikker på dette her, men tar de ikke i mot norske sedler og ikke mynter? Jeg vet i allefall at de aksepterer på Euro, sterling pound og internasjonale bankkort (visa, mastercard etc).

 

Side note:

 

Jeg fløy privatfly fra Oslo - Bergen - Oslo i går. Jobber på VIP terminalen på Gardermoen, man må jo få noen fordeler med jobben :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Buss er vel en smule billigere enn tog til Rygge (man faar vel honnor oxo ?)

 

Kan man overnatte paa selve flyplassen...det kan man jo som regel paa Gmoen , fly gaar 0610 ?

Lenke til kommentar

Hvor kan det betale seg å kjøpe flybilletter til Usa t/r?

 

Jeg har vært inne på ebookers.no, men det ser ikke ut som at den finner noen billetter, hvis jeg velger "multi destinasjoner" og innreise til Philadelphia og hjemreise fra Seattle.

Ser at t/r til en destinasjon koster ca 5500kr, blir det samme pris hvis man reise til/fra forskjellige steder?

 

Kan si at jeg fikk et positivt inntrykk av KLM, da jeg fløy med dem til og fra Panama. Har vel innsett at når man er nesten 2m, så er det ikke så mye man kan få gjort med benplassen, men det gikk overraskende fint.

God mat, ble ofte tilbudt snack/drikke og mange fine filmer/serier man kunne se på.

Skal sies at det er første gang jeg flyr en slik lang tur, så jeg har ikke det helt store å sammenlikne med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vel innsett at når man er nesten 2m, så er det ikke så mye man kan få gjort med benplassen, men det gikk overraskende fint.

De jeg kjenner som er godt over snittet høye pleier å møte opp veldig tidlig på flyplassen, pene i tøyet med et pent smil. Da har ting en tendens til å ordne seg så en får et dertil egnet sete.

 

Open jaw-returns har som tidligere nevnt en tendens til å være ganske dyre –- de fleste som kjøper disse er ikke særlig prissensitive, så du kan spare en del på å finne en lur innenriksvariant.

Lenke til kommentar
Jeg har vært inne på ebookers.no, men det ser ikke ut som at den finner noen billetter, hvis jeg velger "multi destinasjoner" og innreise til Philadelphia og hjemreise fra Seattle.

Ser at t/r til en destinasjon koster ca 5500kr, blir det samme pris hvis man reise til/fra forskjellige steder?

Jeg søkte opp Oslo - Seattle // Philadelphia - Oslo på Wideroe.no nå og fant priser på 5300 kr både i november 2010 og mars 2011.

En slik type billett (open jaw) skal ikke være dyrere enn en vanlig tur/retur (roundtrip).

Prisen på open-jaw-billetter blir satt sammen av to halvverte tur-retur-billetter.

Lenke til kommentar

Et konkret eksempel:

 

Neste år drar jeg til Asia, nærmere bestemt Hanoi. Turen min ender i Bangkok og det ville vært naturlig å fly hjem derfra.

 

Pris Oslo - Hanoi og Bangkok - Oslo = 8500,-

 

Pris Oslo - Hanoi og Bangkok - Hanoi - Oslo = Litt under 6000,-

 

Bangkok - Hanoi er enveisbillett med et billig Asiatisk "Ryanair".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...