Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Jeg har fått oppgaven. Det lyder i kort-tekst mer eller mindre slik ut: Du skal lage et reiseopplegg for tyskere som kommer til Oppland, som inneholder både kultur og naturbaserte attraksjoner. I tillegg skal du ta hensyn til økoturisme og lage et opplegg for markedsføring i Tyskland. Du skal lage budsjett for turen og osv. M

 

Veldig mye å tenke på, som f.eks hvordan Tyskere liker å ha det, hva tyskere er villige til å betale for en ferie i Norge osv.

 

Den er veldig omfattende, men veldig spennende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har erfaring med å reise rundt på Filipinene med koffert? Ser for eksempel at man maks får 10 kg bagasje på flyet til Caticlan. Er det i praksis umulig å reise rundt med koffert?

hvorfor reiser du ikke med sekk egentlig?
Har en sekk i tillegg. Snorkleutstyr og dykkekamera passer også bedre i en hard koffert og den kan brukes som safe.
Lenke til kommentar

jeg har tenkt meg til Cuba i november/desember. noen som vet hvor jeg bør se for billigst mulig flyreise?

Din favoritt søkemotor? Pass deg bare for at det er masse billige turer som vil kreve overnatting i Canada. Canadiere er den klart største gruppen turister i Cuba.

 

Apollo flyr med KLM/Martinair, men kun 2 ukers reiser så det kan lønne seg å ikke reise samtidig som dem. Var der med dem tidligere i år.

 

Edit: Altså med KLM/Martinair, ikke Apollo.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Hvor mange her bruker penger på gode smaksopplevelser da de er ute og reiser? Restauranter som er veldig bra, altså. Gode spisesteder.
Det trenger man ikke nødvendigvis bruke mye penger på, i alle fall ikke om man skal prøve lokale spesialiteter som faktisk er godt utbredt. I Berlin må man for eksempel prøve Currywurst med Apfelschorle.

 

Og så bør man visstnok spise Wienner Schnitzel på Cafe Einstein, men hver gang jeg har prøvd det har det kommet noe i veien. :cry:

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Apollo flyr med KLM/Martinair, men kun 2 ukers reiser så det kan lønne seg å ikke reise samtidig som dem. Var der med dem tidligere i år.

 

på det jeg har funnet frem til har KLM som regel kommet best ut.

 

Hvor mange her bruker penger på gode smaksopplevelser da de er ute og reiser? Restauranter som er veldig bra, altså. Gode spisesteder.

 

jeg satser på å spise mest mulig lokal mat aka det mannen i gaten spiser. det har vel kun hendt en gang at jeg har spist på et skikkelig fancy og da brukte jeg 60 euro på lunch i Porto. ;)

Lenke til kommentar

Hvor mange her bruker penger på gode smaksopplevelser da de er ute og reiser? Restauranter som er veldig bra, altså. Gode spisesteder.

 

Har selv vært på rundt et dusin "Guide Michelin" restauranter ute i verden. Jeg setter god mat veldig høyt og det trenger ikke bli veldig dyrt.

 

 

Har bl.a spist på "Noma" i København. Kåret i år til verdens beste restaurant :ph34r:

 

Forøvrig kan jeg si at eksamen i reiseliv gikk bra og det ble toppkarakter. Jeg begynner å jobbe i dette firmaetetter ferien. Så når dere vinner i lotto og har lyst på en tur kan dere kontakte meg :cool:

Lenke til kommentar

Apropos Noma i København -- som er fantastisk -- er også københavnske formel B et godt alternativ -- der må du ikke vente på bord i månedsvis og matnivået er vel så høyt, selvom totalopplevelsen er litt annerledes. Ligger vel i siget med stjerne nummer to til formel B, og med kåringen til verdens beste må vel snart også Michelin innse at Noma må få den tredje.

Lenke til kommentar

Apropos michelinrestauranter. I sommer var jeg i Italia og gjorde meg kjent i den lille byen St. Margherita (som ligger kun et steinkast unna Portofino). Vi gikk litt i bakgatene der, langt unna der turister vanligvis ferdes og plutselig ser vi en hyggelig restaurant med kun 5-6 bord (!). Det viser seg at denne her har en michelinstjerne og de serverer utsøkt hjemmelaget pasta. Sånne opplevelser synes jeg er fantastiske. Det fantes en servitør og en kokk på hele restauranten.

Lenke til kommentar
de beste restaurantene er som regel de som ligger unna de typiske turristgatene.
Det varierer litt.

 

Overtalte engang noen jeg hadde med meg til å dra langt fra Roma sentrum til en resturant som var skrytt opp i skyene i en reiseguide. Det var det desidert dårligste restaurentbesøket jeg noengang hadde vært borti i Italia, elendig mat med pasta som nesten ikke var kokt og med ruset kelner. En av oss fikk noe som var spiselig og ville ikke gå. Det ble ingen morsom kveld.

 

Dagen etter gikk vi inn på en skikkelig "turistfelle" like ved Piazza Navona og det var overraskende god mat og endre bedre betjening. Dit gikk vi tilbake flere ganger.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan Continentals miles overføres til EB-poeng? Har ikke funnet noe info om det på EB-sidene.
Hva får deg til å tro at dette burde være mulig?

 

Ja, både SAS og Continental er med i Star Alliance og du kan tjene og bruke poeng innen gruppen, men overføring av poeng til hverandres bonusordninger har jeg ikke hørt om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...