Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste en artikkel for ikke så alt for lenge siden om en mann som drepte en kvinne, samt avfyrte skudd mot & skadde flere andre mennesker. Denne mannen hadde uttalt at han var en stor fan av Megadeth og at favorittlåten var "A tout le monde" En annen mann (og hiphoper :roll: ) som hadde vært vitne til hendelsen uttalte senere at det ville være respektløst av Megadeth å slippe den nye versjonen av "A Tout Le Monde" som ny single mtp. ofrene... Han mente det var låten som påvirka drapsmannen til å handle slik han gjorde...

 

Selv synes jeg det var helt idiotisk å legge skylden på Megadeth og "A Tout Le Monde". Drapsmannen sto alene til ansvar for sine handlinger. Det er ingen ting med låten som oppfordrer til mord. Å uttale seg som om denne inspirerer til å drepe er å prate av ren uvitenhet... Men det er vel alltid ålreit å kunne legge skylden på noe(n) annet/andre, da mange folk tydeligvis har store problemer med å forstå at enkelte mennesker faktisk er så skrudde at de kan ty til slike grusomme handlinger helt uten videre... Lurer forresten på hva tekstene til denne hiphopern som uttalte seg så negativt om Megadeth handler om... :hmm:

Lenke til kommentar
Hva gjør vel metal noe slemmere da to elever som hørte på metal drepte 30 medelever, når personer som hører på hiphop og reggae dreper hver dag ikke blir nevnt en gang?

8533701[/snapback]

Hæ?

-----

Men man blir ikke drapsmann av å høre på metall, men kanskje kan en voldelig metallåt var dråpen som får begeret til å flyte over om man allerede er tilstrekkelig gæren.

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Men man blir ikke drapsmann av å høre på metall, men kanskje kan en voldelig metallåt var dråpen som får begeret til å flyte over om man allerede er tilstrekkelig gæren.

8534362[/snapback]

da er man så tufsete at man ikke kan skylde musikken...

Lenke til kommentar

Vel, Metal er vel mer stuerent enn Hip Hop nå, det går jo ikke en dag uten at folk kritiserer rappere. Det er riktig at mange mainstream-rappere har et tvilsomt kvinnesyn, det som frustrer meg er at folk tror Hip Hop bare er bitches, bling og dop. Dette gjelder vel også til en viss grad for Metal i og med at noen tror at alle som hører på Metal er satanister, jeg hører selv på Metallica og litt Iron Maiden, og det er gode saker :yes: . Jeg liker dog ikke Death-Metal og synes dette er uhørbart på grunn av den kontinuerlige skrikinga :(

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Det er nesten litt trist igrunn, men min musikksmak er så annerledes enn "normen" at det er ekstremt få jeg tør å spille musikken min for. Rett og slett fordi jeg vet de andre kommer til å hate det. Og det gjelder ikke bare hip-hop og techno fans, men også metalheads.

 

Mathcore er en sjanger de færreste har hørt om, og å sette på noe Dillinger, The fall of Troy, Converge, Botch eller Psyopus blir helt uaktuelt. Er det virkelig såpass få som foretrekker tenkisk, jazz-inspirert og uforutsigbar musikk?

 

Hvor ille er det egentlig (?) :

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst, tror du virkelig at vi kommer til noen konklusjon i denne tråden, 4 år senere?

Så ikke at den var såpass gammel, og var heller ikke ute etter en konklusjon. Kunne godt startet tråden "Blir sjangeren min diskriminert?", men jeg har da en følelse at jeg hadde blitt forflyttet over hit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...