Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Metal blir jo ikke noe mer diskriminert enn det Hip-Hop blir kalt "fjortis dritt musikk", Klassisk blir kalt "oldis musikk" eller Punk blir kalt "emo musikk"...

 

Jo, det blir det, sett deg litt mer inn i problemet ved å faktisk høre på Metal, gjerne kle deg i svarte klær og gi utrykk for dine tanker mht forskjellige problem i samfunnet...

Lenke til kommentar
Samma om metal blir diskriminert eller ikke, så forstår jeg enkelt og greit ikke dette maset om anerkjennelse. Hør på musikken sjæl og hold kjeft. Resten spiller ingen rolle. Gi faen.

8476375[/snapback]

 

Måtte quote'e dette, for det er desidert det beste jeg har lest i denne tråden. Synes alle skal ta en god kikk på det Glint har skrevet, og gå litt dypere inn i seg selv. :xmas:

Lenke til kommentar

Kommer vel av at mange av dem som hører på metall er av den litt sære sorten. (merk! langt fra alle.) En annen sterk faktor for at folk blir litt uglesett av å høre på musikken er jo at band som f. eks dimmu borgir har ekstremt sinte/onde/syke tekster, siterer fra "antikrist" :

Løft deres sverd til kamp, stolte menn

La massakeren begynne i dag

Hogg hodet av hver kristen

Og voldta deres kvinner og barn.

Jeg er ikke kristen og driter i hva de syntes om kristendom, men å høre på evt. sympatisere med de holdningene der er ikke helt i vater.

Dette, sammen med kostymene og attituden til enkelte band er med på å bygge opp negative følelser mot metall-venner. Personlig er jeg ikke superfan av metall, men det funker innimellom.

Lenke til kommentar
Han sier jo at "Christ came and taught us about love.". Så han tror hvertfall på Jesus.

8483390[/snapback]

 

Det er bevist at det var en mann som het Jesus, men ikke at han gjorde alt han gjorde og var sønn av gud.

 

Edit: Uansett er det teit å ikke like ett band bare fordi en i bandet er kristen. Dere liker ikke Slayer fordi Araya er religiøs. Liker dere ikke Gorgoroth heller da?

8483413[/snapback]

Hva med Gorgoroth? Noe jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hva med Gorgoroth? Noe jeg ikke har fått med meg?

8486937[/snapback]

 

Kanskje han vil fram til det prinsippet at vokalistene i Gorgoroth og Slayer er reilgiøse, selv om trossynene deres er så godt som det motsatte av hverandre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Forskjellen er jo det at vokalisten i Slayer synger om noe han ikke tror på, mens i Gorgororth står medlemmene for det de spiller om.

8488498[/snapback]

Men burde dette være avgjørende om man velger å høre på musikken eller ikke?

Personlig syns jeg ikke det.

Lenke til kommentar

Nå står det heller ingen steder at Tom Araya er en aktiv kirkegjenger, eller at han tror på alt det som står i bibelen etc.

 

Westword: Do you believe in God?

Tom Araya: I believe in a supreme being, yeah. But He's an all-loving God.

 

Slik jeg tolker det tror han simpelthen at det finnes noe mer mellom himmel og jord enn bare luft. Noe overnaturlig.

 

Dessuten, Slayer har et image, akkurat som en drøss med andre band. Jeg ville blitt skremt hvis han faktisk "trodde på" og stod for satan, død og fordervelse, nazi/konsentrasjonsleire, seriemordere etc.

 

Folka i til eksempel Cannibal Corpse går ikke rundt og praktiserer eller "tror på" å skjære folk i biter med motorsag, nekrofili eller bading i innvoller.

 

Hvis det skal være et krav at folka er dødsseriøse om hva tekstene deres handler om, ja da tror jeg nok dere burde slutte og høre på veldig mange band...

Lenke til kommentar

Kommer vel av at mange av dem som hører på metall er av den litt sære sorten. (merk! langt fra alle.) En annen sterk faktor for at folk blir litt uglesett av å høre på musikken er jo at band som f. eks dimmu borgir har ekstremt sinte/onde/syke tekster, siterer fra "antikrist" :
Løft deres sverd til kamp, stolte menn

La massakeren begynne i dag

Hogg hodet av hver kristen

Og voldta deres kvinner og barn.

Jeg er ikke kristen og driter i hva de syntes om kristendom, men å høre på evt. sympatisere med de holdningene der er ikke helt i vater.

Dette, sammen med kostymene og attituden til enkelte band er med på å bygge opp negative følelser mot metall-venner. Personlig er jeg ikke superfan av metall, men det funker innimellom.

8486492[/snapback]

Sitatet ditt der er ikke noe værre enn mye av det som står i bibelen...

Lenke til kommentar

Azagrath: Stå inne for? Nazisangene deres _forteller_ jo historier, og de står jo inne for at de historiene faktisk skjedde... men det betyr ikke at de står for nazismen på noen som helst måte.

 

Forøvrig virker majoriteten av Slayer til å være negative til organisert religion og at sata-opplegget deres er deres måte å gjøre motstand mot dette på.

Lenke til kommentar
Samma om metal blir diskriminert eller ikke, så forstår jeg enkelt og greit ikke dette maset om anerkjennelse. Hør på musikken sjæl og hold kjeft. Resten spiller ingen rolle. Gi faen.

8476375[/snapback]

 

Måtte quote'e dette, for det er desidert det beste jeg har lest i denne tråden. Synes alle skal ta en god kikk på det Glint har skrevet, og gå litt dypere inn i seg selv. :xmas:

8486264[/snapback]

 

Han har jo et veldig godt poeng. Hvorfor føler folk at de må spre budskapet og omvende alle de som ikke liker metal? Er jo følelsen jeg sitter igjen med når jeg leser endel av innleggene her. Nå hører jeg på mye metal selv, og rock, og punk og klassisk, til tider litt pop også (selv om jeg egentlig ikke vil innrømme det).

 

Jeg skjønner at det kunne vært kjekt med metal på radioen f.eks, så man kunne oppdage nye artister når man er ute å kjører, men med dagens internet samfunn, finner man enkelt likesinnende som kan gi deg gode råd til nye band å høre på.

 

Angående topic, ja, tror de blir diskriminert på f.eks radio, men nå har jo f.eks nrk faktisk hatt en egen serie der de tok for seg metal og spilte mye musikk. Er noen år siden, men de har vel fortsatt metal svish eller hva de kaller det, og ztv har vel også en kveld i uka til metal. (ser ikke noe særlig på tv, så ikke oversikt lengre, ergo store muligheter for feil).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...