Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen som kan fortelle hvordan detention er da?:D  har noen fått d lissom, osv?

9581613[/snapback]

Du sitter i et rom etter skoletid og gjør lekser. Basically!

Uansett, bli på godfot med lærene så slipper du dette. Gud bedre hvor mange ganger jeg egentlig skulle ha vært i detention (i følge reglene), men jeg var såpass god venn med lærene at jeg spøkte det bort.

 

Jeg tror jeg er den eneste eleven i Century High School sin historie som har fått lov til å lese et dikt som regelrett tråkker ned på kvinner og har mange banne ord foran en hel klasse med læren leende i bakgrunnen. :innocent:

Lenke til kommentar

Hmm.. Nå har jeg fått tilbake den følelsen jeg hadde i fjor om å dra til USA neste år, men nå er den enda sterkere enn i fjor.

 

Problemet mitt er vel at jeg prøver å finne ut hvordan jeg skal finansiere hele greia. Ettersom jeg går yrkesfaglig vil jeg ikke få stipend og jeg kommer til å dra nå som jeg er ferdig med VGS for å så komme tilbake til Norge og ta lærlingeårene etterpå.

 

Akkurat nå sitter jeg med den følelsen at jeg vil melde meg på NÅÅÅÅ, men spør meg selv også om dette er noe jeg virkelig vil. Akkurat heller det mot... Stikke til rådgiver på skolen og snakke med han, stikke til pappa og skaffe meg jobb og kanskje det blir noe.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurte på hvordan det går med dere på skolen når dere kommer hjem? Føler dere dere har gått glipp av mye?

9589039[/snapback]

På skolen går det greit nok. Regner med at jeg nesten ligger bedre an i noen fag, mens jeg har gått ned en karakter siden slutten av GK.

 

Men det skal nevnes at jeg er blitt mye mer ensom etter jeg har kommet hjem.

Lenke til kommentar

En ting som også slår meg, er hvor fantastisk mye bedre lærerne her er

 

En god grunn for det er vel kanskje at hvis en elev stryker, er det lærerns feil (sånn funker det her). Mens på skolen min i Norge så har du ansvar for din egen utdannelse. Dvs. det er opp til deg om du vil gjøre noe.

 

Men hvordan går det med engelsken folkens? Her går det bedre for hver dag som går, samtidig som alle gir meg komplimenter for den søte aksanten, "everybody loves it!" sier de, noe som er søtt. :)

Lenke til kommentar

I dag kom ei vilkårelig jente opp til meg, og spurte hvor jeg var fra, jeg svarte norge, hun nektet og sa jeg hørtes amerikansk ut, mulig fordi jeg var snakket kort i kun ord. Men engelsken går bedre, var litt kjett i starten, men blir stadig mer vant til å snakke engelsk, og det kommer litt mer "automatisk" nå, i motsettning til norsken:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...