Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Hadde akkurat telefonintervju med speak selv jeg. Synes det var ganske greit og dama var hyggelig. Dette er noen av tingene du kommer til å få spørsmål om:

 

-Skolen: sporter du kanskje vil drive med, fag og slike ting

-Vertsfamilien: dine interesser osv, blant annet hvordan du ville reagert hvis du måtte dele rom med noen

-Dine forventninger til året: Hvordan du tror det kommer til å bli, hva du forventer av vertsfamilien og hvordan du kommer til å reagere på hjemlengsel og diverse ting

 

-En engelsk del: ikke noe stress, og det er en del av de samme spørsmålene i den første delen. Vil gjerne se om du greier å uttrykke deg på engelsk på samme måte som norsk. Her spurte hun meg faktisk om jeg hadde kjæreste.... Har sikkert noe med hjemlengsel og sånt.

 

 

Det hele var veldig greit og varte i cirka 1 og en halv time. Du får ha lykke til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurdere å ta neste året mitt i utlandet. Men jeg er litt usikker på hvilket land. Jeg har tidligere tenkt på et Tysk-språklig land, for å lære det bedre. Men så har jeg funnet ut at kanskje et Engelsk-språklig er bedre.

Det virker som USA er populært blandt folk på forumet. Har ikke sett at så mange har dratt til England.

 

Det er sikkert blitt tatt opp før, men hvilket selskaper reiser de fleste av dere med? Speak?

Har vært på de fleste opperatørenes websider, men synes alle virker veldig bra. Noen som kan si meg noen pluss/minus ved dem?

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Har vært på de fleste opperatørenes websider, men synes alle virker veldig bra. Noen som kan si meg noen pluss/minus ved dem?

 

Takk! :)

9639167[/snapback]

 

Tja, du kan vel begynne med å lese deg igjennom tråden, da dette spørsmålet er blitt spurt ca 30 ganger før.

 

Speak er kjent for å være bra, selvom jeg syntes de er litt dårlige på organiseringen.

Lenke til kommentar

USA er en smeltedigel av alt, og det er det jeg trur tiltrekker flere utvekslingsstudenter enn andre land, som England For eksempel. Du finner all mulig form for Kultur her, Jeg bor i Texas, og det minner ofte om Mexico, Sigz bor I Wisconsin, som har mye skandinavisk kultur. Florida minner om tropeland, alt er ekstremt forskjellig, det er i allefall derfor jeg dro til USA.

 

Jeg, sammen med majoriteten i tråden her, reiser med Speak, og er alt i alt fornøyd, jeg fikk vertsfamilie veldig sent, og det viste seg at vertsfamilien ikke var så altfor mye å skryte av heller, men akuratt det er CASE og ommråderepresentanten min sin feil. Speak oprettholder god kontakt med studentene (i alle fall meg) og Kari, ei som jobber der, kjente meg igjen med navn når jeg skulle dra fra Gardermoen, det viser at studentene betyr litt mer enn penger for organisasjonen, det er i allefall hva de har gitt inntrykk av. De passer på å ikke gi deg for store forhåpninger, og er alt i alt veldig flinke!

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått sendt inn søknaden. Intervju har jeg hatt, så nå venter jeg bare på om jeg blir godkjent eller ikke.

 

Hu dama på Speak husket deg igjen, Jon! Hu spørte hvor jeg hørte om Speak, jeg svarte deg og hun visste hvem du var. Høres ut som de har et nært forhold til de studentene de tar inn.

 

EDIT: Har også lagt inn en ny blogg i første post.

 

EDIT 2: Har fått inn noen spørsmål i FAQen.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Da har Kari tatt saken min i egene hender, hun har valgt å politiannmelde vertsfamilien min, en smule drastisk synes kanskje jeg, men jeg har blitt frastjålet / ødelagt nesten alt jeg har av verdisaker, inkludert lommebok, kamera og iPod..

 

Vet ikke hva som skjer videre nå, er litt synd, siden foreldrene her er såpass greie.

Lenke til kommentar

Har lenge vurdert å ta en utdannelse i USA selv. Har lest en del i denne tråden nå, og føler mer og mer at jeg trenger å komme meg ut av landet en tur, oppleve noe nytt osv. Føler virkelig at jeg trenger det.

 

Så det blir nok til at jeg så fort som mulig sender inn en søknad til Speak :)

Lenke til kommentar
Hmm.. Det var da svært Iver.

 

Håper virkelig du har det bra der borte? Det er sånne ting jeg håper jeg slipper å oppleve til neste år.

 

Jeg har det greit, men jeg ignorer nok mye, og sett fokuset på det positive, men vel, kan ikke ortsette sånn for ett år, for andre gang er vertsbroren min sendt inn på sykehus for selvskading..

 

Må vel skifte familie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...