Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

En ting som også slår meg, er hvor fantastisk mye bedre lærerne her er

 

En god grunn for det er vel kanskje at hvis en elev stryker, er det lærerns feil (sånn funker det her). Mens på skolen min i Norge så har du ansvar for din egen utdannelse. Dvs. det er opp til deg om du vil gjøre noe.

 

9590916[/snapback]

Lærene i USA er 10 ganger bedre enn de i Norge. Du lærer faktisk noe der borte!

 

Men hvordan går det med engelsken folkens? Her går det bedre for hver dag som går, samtidig som alle gir meg komplimenter for den søte aksanten, "everybody loves it!" sier de, noe som er søtt. :)

9590916[/snapback]

Use it for what it's worth! Norsk aksent skal vist være "hot". ;)

Herregud som jeg savner det året mitt. Nyt den så lenge dere kan!

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere forresten vært på en hockykamp ennå? Sesongen er jo ikke startet, men var på en pre-season-matchsist helg. Helt konge!! Topp stemning, og rett og slett dritmoro! Og jeg har aldri hatt noen interesse for hockey før, og aldri vært på kamp i Norge. Gleder meg til sesongen starter, og man får noe annen sport å se på enn gørr kjedelig baseball. Her i Boston er Red Sox det eneste som betyr noe...annenhver person har jo på seg Red Sox-effekter.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har fulgt med i denne tråden lenge, virkelig flott tråd!

Har selv lenge hatt lyst til å være utvekslingsstudent i USA, og var bla. på infomøte hos Aspect i går.

 

Er det lurt å søke på flere organisasjoner? Eller kommer man sannsynligvis med på den ene man søker på?

 

Lurer også på om det er noen stater som er mer "sannsynlig" å komme til enn andre? Altså om det er ca. like mange vertsfamilier i hver stat, eller om det er noen som utmerker seg? Dette er hvis man ikke tar stats/regionsgaranti mener jeg.

Har dere noen anbefalinger til stater? Hadde vært godt å slippe den kalde vinteren for en gangs skyld.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Okei, det jeg lurer på er hvordan det er å ta et år av en master/bachelor i USA. Har de alle fagene vi har i Norge? Tenker på sivilingenør, og begynner nok på en bachelor/master neste høst, og kan gjerne tenke meg å ta et år i USA. Hvor er de teknologiske universitetene i USA? Kom gjerne med erfaringer.

9592316[/snapback]

 

Vel, da må du nok høre med skolen din. Ofte har skolen samarbeid med andre skoler, men ofte er det også mulighet for at du selv finner en skole som har riktig sammensetning av fag. Vet ikke hvordan siving. funker, men er kanskje verre enn f.eks. økonomi og markedsføring? Så vidt jeg vet må man hvertfall selv sørge for at man får den kompetansen som kreves :) Også er det oftest kun et semester om man drar på utveksling.

 

Tipper det blir bra å være i Boston hvis Red Sox når World Series, folk er vist HELT ville da..

 

 

Eller hvis Patriots når Super Bowl!

9593311[/snapback]

 

Er vel den eneste byen hvor baseball betyr mer enn NFL :p Var bra med liv her når de spilte mot erkefienden Yankees, men det når aldri opp mot trykket og engasjementet i store fotball(soccer)kamper uansett! :)

Lenke til kommentar
Okei, det jeg lurer på er hvordan det er å ta et år av en master/bachelor i USA. Har de alle fagene vi har i Norge? Tenker på sivilingenør, og begynner nok på en bachelor/master neste høst, og kan gjerne tenke meg å ta et år i USA. Hvor er de teknologiske universitetene i USA? Kom gjerne med erfaringer.

 

Vel, da må du nok høre med skolen din. Ofte har skolen samarbeid med andre skoler, men ofte er det også mulighet for at du selv finner en skole som har riktig sammensetning av fag. Vet ikke hvordan siving. funker, men er kanskje verre enn f.eks. økonomi og markedsføring? Så vidt jeg vet må man hvertfall selv sørge for at man får den kompetansen som kreves :) Også er det oftest kun et semester om man drar på utveksling.

Ja og man drar jo ikke til en annen familie om man tar bachelor/master, man bor jo ofte på campus?

Lenke til kommentar
Har dere forresten vært på en hockykamp ennå? Sesongen er jo ikke startet, men var på en pre-season-matchsist helg. Helt konge!! Topp stemning, og rett og slett dritmoro! Og jeg har aldri hatt noen interesse for hockey før, og aldri vært på kamp i Norge. Gleder meg til sesongen starter, og man får noe annen sport å se på enn gørr kjedelig baseball. Her i Boston er Red Sox det eneste som betyr noe...annenhver person har jo på seg Red Sox-effekter.

9591529[/snapback]

Ah*mimre*.. Jeg ble Hockey fan i USA!

 

GO SOUIX!

Lenke til kommentar
Okei, det jeg lurer på er hvordan det er å ta et år av en master/bachelor i USA. Har de alle fagene vi har i Norge? Tenker på sivilingenør, og begynner nok på en bachelor/master neste høst, og kan gjerne tenke meg å ta et år i USA. Hvor er de teknologiske universitetene i USA? Kom gjerne med erfaringer.

 

Vel, da må du nok høre med skolen din. Ofte har skolen samarbeid med andre skoler, men ofte er det også mulighet for at du selv finner en skole som har riktig sammensetning av fag. Vet ikke hvordan siving. funker, men er kanskje verre enn f.eks. økonomi og markedsføring? Så vidt jeg vet må man hvertfall selv sørge for at man får den kompetansen som kreves :) Også er det oftest kun et semester om man drar på utveksling.

Ja og man drar jo ikke til en annen familie om man tar bachelor/master, man bor jo ofte på campus?

9593781[/snapback]

Tar du hel master i USA, slik jeg gjør nå, må man nok stort sett bo privat. Større skoler tiilbyr nok leiliheter til grad-studenter også, men da må man nok regne med å dele rom med noen...

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal ta lappen her nede- må jeg melde meg på Drivers ed på skolen, eller kan jeg ta det privat? Varierer dette fra stat til stat?

9600416[/snapback]

Drivers ed er vel på middle school?

 

Var det i North Dakota i alle fall.

9600810[/snapback]

 

Tar jeg feil når jeg sier at aldersgrensen for å kjøre i North Dakota er lavere enn i resten av USA?

Lenke til kommentar

Er ikke aldersgrensen 14 i North Dakota? Det syns jeg er litt lavt, men er kanskje derfor du sier det er middle school fag, Ustedalen?

 

--

 

Jeg har nå skaffet meg jobb (ihvertfall muntlig avtale) så jeg kan begynne å tjene penger til utvekslingsåret.. Nå venter jeg bare på en mail og et møte med rådgiver på skolen så skal jeg søke. Forhåpentligvis i løpet av neste uke :D

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...