Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror ikke det er noe problem. I mine masterstudier må jeg oppprettholde en B i snitt, noe de aller fleste klarer. Husk at karakterskalaen er "enklere" i USA enn i Norge :)

9553724[/snapback]

 

 

Det er mye enklere aa faa en god karakter, men det er ogsaa mye enklere aa faa en daarlig krakater. Gennerelt sett bruker de hele skalaen mer en oss, det er hvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Du har rett. Hadde akkurat intervju med speak og de sa at jeg måtte ha minst C i alle fag.

9553296[/snapback]

 

Ja vi vet alle at Speak har sagt dette, men hvordan skal de sjekke det?

Tviler på man sender karakterene til dem når man får dem.

9557308[/snapback]

 

Det er ikke Speak som sjekker det. Skolen gir beskjed til speak hvis du ikke får bedre karakterer...

Lenke til kommentar
Det er ikke Speak som sjekker det. Skolen gir beskjed til speak hvis du ikke får bedre karakterer...

9558121[/snapback]

Ikke til Speak, men til områderepresentanten din, for så at hun/han sier videre til organisasjonen i USA. Speak har ingenting med deg å gjøre når du er i USA!

 

Uansett så er det ikke vanskelig å ikke få C eller mindre.

Jeg fikk A i alle fag hele året, og jeg gjorde minimalt.

Lenke til kommentar
Du har rett. Hadde akkurat intervju med speak og de sa at jeg måtte ha minst C i alle fag.

9553296[/snapback]

 

Ja vi vet alle at Speak har sagt dette, men hvordan skal de sjekke det?

Tviler på man sender karakterene til dem når man får dem.

9557308[/snapback]

 

Det er ikke Speak som sjekker det. Skolen gir beskjed til speak hvis du ikke får bedre karakterer...

9558121[/snapback]

 

Vertsfar er rektor på skolen, så det ville ikke blitt et problem.

Uansett så tror ikke jeg C blir noe problem nei

Lenke til kommentar
C gjennomsnitt pr. termin. Jeg har 4 terminer, så jeg får karakterer hver 9. uke

 

Tviler på at de er så strenge på å opprettholde denne regelen. Men det er utrolig enkelt å få gode karakterer - av hva det jeg har sett via prøver og innleveringer så langt

9560995[/snapback]

Nei, de er vel ikke så veldig strenge på å oppretteholde regelen, men er det en regel som sier at de kan sende deg hjem til Norge hvis du ikke får C i gjennomsnitt? Det høres veldig strengt ut etter min mening ...

Lenke til kommentar
C gjennomsnitt pr. termin. Jeg har 4 terminer, så jeg får karakterer hver 9. uke

 

Tviler på at de er så strenge på å opprettholde denne regelen. Men det er utrolig enkelt å få gode karakterer - av hva det jeg har sett via prøver og innleveringer så langt

9560995[/snapback]

Nei, de er vel ikke så veldig strenge på å oppretteholde regelen, men er det en regel som sier at de kan sende deg hjem til Norge hvis du ikke får C i gjennomsnitt? Det høres veldig strengt ut etter min mening ...

9563168[/snapback]

 

Denne "regelen" er helt sikkert laget for at man ikke skal slappe av igjennom et helt aar.

 

Tviler paa noen ville vurdert aa sendt deg hjem.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden, men here it comes:

Går det an å vere utvekslings student i 1 år i utlandet uten at det teller som "pause" i utdanningen hjemme?

 

Slik at jeg kan ta 1.året i Norge, 2.året i utlandet, og avslutte VGS med det 3.året i Norge.

9565294[/snapback]

 

Ja, men da må du passe på at du tar fag i utlandet som kompenserer med de du ville tatt i Norge. Dette er som regel ingen problem

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden, men here it comes:

Går det an å vere utvekslings student i 1 år i utlandet uten at det teller som "pause" i utdanningen hjemme?

 

Slik at jeg kan ta 1.året i Norge, 2.året i utlandet, og avslutte VGS med det 3.året i Norge.

9565294[/snapback]

 

Kan du ikke bare lese igjennom tråden? Dette er nevnt over 30 ganger..

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...