Gå til innhold

Itemization.. Hva skjer?


Anbefalte innlegg

WoW bør være et spill for alle, det er jeg enig i. Men, om du har brukt ørten timer på å wipe deg igjennom BWL, føles det ikke litt bortkastet når man kan få lignende items ved å gjøre UBRS?

5831858[/snapback]

Hva er bortkastet ved det? Det er ingen som tvinger deg til å wipe gjennom BWL. Om du wiper gjennom BWL bare for å få tak i epic items bør du revurdere hvorfor du spiller wow.

5832757[/snapback]

 

Bortkastet som i at jeg kunne gått til UBRS og fått en lignende item på kortere tid, og med mindre stressing.

 

Og igjen, jeg har ikke sagt noe om at jeg går i BWL bare for å få tak i items.

5832789[/snapback]

 

Bortkastet? Men du har jo hatt mye glede av itemene frem til nå, eller?

Burning Crusade kommer, når det skjer blir alt du har skaffet av items enda mere bortkastet. lvl 60 epic vil ikke være like bra som lvl 70 blå utstyr.

Tenk å raide på lvl 50 og bruke et halvt år på å få bra utstyr til en character, så kommer lvl 60 og Scholo, Strat og uBRS som kan gjøres i party og har bedre drops enn hva som var i raidene.

http://dragonblight.gany.net/showthread.php?t=3063

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WoW bør være et spill for alle, det er jeg enig i. Men, om du har brukt ørten timer på å wipe deg igjennom BWL, føles det ikke litt bortkastet når man kan få lignende items ved å gjøre UBRS?

5831858[/snapback]

Hva er bortkastet ved det? Det er ingen som tvinger deg til å wipe gjennom BWL. Om du wiper gjennom BWL bare for å få tak i epic items bør du revurdere hvorfor du spiller wow.

5832757[/snapback]

 

Bortkastet som i at jeg kunne gått til UBRS og fått en lignende item på kortere tid, og med mindre stressing.

 

Og igjen, jeg har ikke sagt noe om at jeg går i BWL bare for å få tak i items.

5832789[/snapback]

Men når du sier at du kunne gått til UBRS istedet for BWL kan det jo virke som om at den eneste grunnen til at du gjør BWL er får å få items.

 

Anyhow: Dette ble da vitterlig diskutert ang. ZG drops også, er i bunn og grunn to meninger om dette.

 

1)"Flott at casual spillere har mulighet til å få tak i bedre gear uten å ofre store deler av rl på wow."

 

eller

 

2) "Jeg brukte umenneskelig mange timer i BWL/whatever for å få tak i imba gear, hvorfor skal andre få nesten like gode items "gratis"?"

 

Mening #2 kan tyde på at man bare spiller for å få tak i epic items, og ikke for å ha det morro med guildies. Fordi om man spiller for å ha det morro med guildies bryr man seg da vitterlig ikke om hvor man raider, eller hvilke items man får, så lenge det er morsomt.

 

Hvorfor være så bitter om andre får tak i items som er "nesten like bra" på mindre tid? Hadde du det ikke morro når du raidet for å få tak i itemene dine? :)

Lenke til kommentar

...bare for å oppdage at når man sitter der med fullt sett imba-epixxx og skal pvp'e mot mer casual players så har man ingen utfordringer igjen i hele wow.

 

og etter et par måneder slutter alle som spiller av-og-til fordi de hele tiden blir ganka av hardcore spillere 24/7

 

Om jeg hadde fått bestemme hadde gear hatt mindre å si i forhold til skill, men hey...da kan man egentlig finne seg andre online-spill som fokuserer på dette

Lenke til kommentar

Okei, så vi kan konkludere med at de som ikke ser på seg selv som "hardcore" har ingenting imot å få gode items lettere enn de som bruker mer tid på endgame raiding. Det er vel ok, I guess. Er ikke overrasket.

 

Og for å oppklare noen påstander:

 

- Jeg (Nazrm) hadde ikke spillt WoW om jeg ikke hadde vært i den guilden jeg er i. Har vært medlem siden vi startet opp i Mai/Juni i fjor, og jeg kunne ikke tenkt meg å raide med noen andre

- Spillet handler ikke om å få items, men å få items er gøy. Framgang er gøy, og å få noen rewards for framgangen er på sin plass.

 

Kan komme med et annet eksempel.

Jeg var med i tilnærmet -alle- ZG raids siden instancen åpnet. Noen uker etterpå så kommer det en patch som gjør repgain i ZG til en lek.

 

Surt? Jepp.

 

EDIT-

 

Ser posten over her.. AQ40 er en utfordring. BWL var en utfordring og MC var en utfording. Det samme kan du vel si om de første gangene du var i Stratholme/Scholomance/UBRS. :=) Forskjellen er vel at "mine" instancer fortsetter å være utfordrende, selv etter den 10. gangen du er der, eller den 20.

Endret av nazrm
Lenke til kommentar

Ser posten over her.. AQ40 er en utfordring. BWL var en utfordring og MC var en utfording. Det samme kan du vel si om de første gangene du var i Stratholme/Scholomance/UBRS. :=) Forskjellen er vel at "mine" instancer fortsetter å være utfordrende, selv etter den 10. gangen du er der, eller den 20.

5833226[/snapback]

 

"Dine" instanser? Eneste instancen jeg ikke har spilt en del i er vel AQ40 og jeg gjør det ikke for loot. Da kunne jeg stoppet for lenge siden, fremgang er gøy og nye items er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

"Dine" instanser? Eneste instancen jeg ikke har spilt en del i er vel AQ40 og jeg gjør det ikke for loot. Da kunne jeg stoppet for lenge siden, fremgang er gøy og nye items er ikke nødvendig.

5833513[/snapback]

 

Nye items ikke nødvendig? Hvor bra gearet spillere du har = hvor fort du får framgang i f. eks AQ 40, BWL etc. Man kan ikke ha et helt raid i of the bear,tiger, monkey, eagle, owl når man skal raide BWL heller :)

 

Items hjelper på dmg og hvor mye dmg tanken deres kan ta imot etc. Forstår ikke helt tankegangen din her, men ok :)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Okei, så vi kan konkludere med at de som ikke ser på seg selv som "hardcore" har ingenting imot å få gode items lettere enn de som bruker mer tid på endgame raiding. Det er vel ok, I guess. Er ikke overrasket.

5833226[/snapback]

Feil. Jeg ser på meg selv som "hardcore", og jeg har ingenting imot at casual spillere får gode items uten at de bruker utallige timer i MC/BWL/AQ.

Lenke til kommentar
Første gang i MC/BWL/AQ/Onyxia  er morsomt, det er ikke like gøy andre gang man clearer det. Da er man der for å få items, imo.

Hvis du blir like fasinert av en instance når du tar den for 10. gang, så bør du kjøpe deg en ball, det er mer økonomisk.

5834301[/snapback]

Er man medlem i en bra guild med hyggelige medlemmer så har man det morsomt uansett hvor man raider. Et godt eksempel er "nighttime ubrs" på lørdagsnetter som vi har noen ganger i guilden vår ^_^ VT = win

Lenke til kommentar
Okei, så vi kan konkludere med at de som ikke ser på seg selv som "hardcore" har ingenting imot å få gode items lettere enn de som bruker mer tid på endgame raiding. Det er vel ok, I guess. Er ikke overrasket.

 

Jeg var en "hardcore" gamer, joina et guild rett etter de starta med MC og var med på å cleare MC og BWL (vell, fram til Nefarian). Men da jeg innså at jeg ikke hadde det artig mer og kun gjor det for å få items, da quita jeg. Til tider gruet jeg meg til å logge på med min main, fordi jeg viste at jeg måtte være med å raide. Et spill skal ikke være sånn :no:

 

Jeg bryr meg ikke at andre folk får nesten like bra items på kortere tid enn det jeg brukte. Enkelte av dere har litt sånn jeg-er-bedre-enn-deg-bare-se-på-utstyret-mitt holdning. :roll:

 

- Jeg (Nazrm) hadde ikke spillt WoW om jeg ikke hadde vært i den guilden jeg er i. Har vært medlem siden vi startet opp i Mai/Juni i fjor, og jeg kunne ikke tenkt meg å raide med noen andre

- Spillet handler ikke om å få items, men å få items er gøy. Framgang er gøy, og å få noen rewards for framgangen er på sin plass.

5833226[/snapback]

 

For all del, å få belønning for sin innsatts er på sin plass og skulle da bare mangle. Men selv om andre får bedre items i lavere instancer, betyr det at dine epics blir dårligere? Nei. Til tider virker det som folk glemmer dette.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

For all del, å få belønning for sin innsatts er på sin plass og skulle da bare mangle. Men selv om andre får bedre items i lavere instancer, betyr det at dine epics blir dårligere? Nei. Til tider virker det som folk glemmer dette.

5836865[/snapback]

 

På en måte blir de det ja. I pvp er gear bare så bra som forskjellen mellom ditt gear og motstanderen sitt. Det hjelper lite med fullt BWL gear om motstanderen har fullt AQ gear. På samme måten mister epics sin verdi om blues fra UBRS blir like bra.

Lenke til kommentar

Noe av problemet ligger vel i at dersom det blir FOR stor forskjell mellom det som er oppnaaelig i 40manns raid og det som casual gamers kan faa tak i, saa kan casual gamers drite i PvP. Vet at dette selvsagt avhenger litt av hvor item-avhengig klassen man spiller er... En viss forskjell boer det uansett vaere. Og noe av grunnen til Blizz er vel ogsaa at man ikke skal trenge aa raide 40manns instancer for aa oppnaa epics. Det vil ikke dermed si at man spiller lite, men at man kanskje ikke kan sette av primetime 2-3 kvelder i uka minimum for skedulerte raid.

Endret av Marker
Lenke til kommentar
Noe av problemet ligger vel i at dersom det blir FOR stor forskjell mellom det som er oppnaaelig i 40manns raid og det som casual gamers kan faa tak i, saa kan casual gamers drite i PvP. Vet at dette selvsagt avhenger litt av hvor item-avhengig klassen man spiller er... En viss forskjell boer det uansett vaere. Og noe av grunnen til Blizz er vel ogsaa at man ikke skal trenge aa raide 40manns instancer for aa oppnaa epics. Det vil ikke dermed si at man spiller lite, men at man kanskje ikke kan sett av primetime 2-3 kvelder i uka minimum for skedulerte raid.

5838469[/snapback]

 

Ja til adskilte rare og epic battlegrounds!

Lenke til kommentar

La meg si mine synspunkter her. Hadde en kamerat som netopp slutta å spille wow, han var rogue og hadde brukt mangfoldige timer på å samle hele shadowcraft-settet samt to gode daggers, neck, trinkets og ringer. Han gleder seg til å begynne med pvp fordi siden han hadde brukt flere dagers playtime på å samle gear så ville han få en fordel mot andre players. Han ble forttsatt slaaaktet etter mangfoldige timer i Strat/Scholo/Ubrs osv.

 

Synes dere epic lootwhores at dette er rettferdig?

 

Selv raidet jeg MC og BWL med magen, fikk prøvd nefarian og syntes det var moro første gang vi tok bossene, men etterhvert ble det til at jeg bare var med pga items så jeg tenkte at dette må da være den mest idiotiske måten å bruke tiden min på, altså kjede meg i 5 timer hver dag mens jeg skaffer en liten bit med digital kode, for det er jo det alt handler om. Dere kommer sikkert til å flame meg for dette men tenk selv om en 2 års tid. Hvilken glede hadde dere av itemene dere fikk i stedet for å gjøre noe som var gøy? Spille et annet spill som eksempel.

 

Resultat for meg ble en slettet mage.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
La meg si mine synspunkter her. Hadde en kamerat som netopp slutta å spille wow, han var rogue og hadde brukt mangfoldige timer på å samle hele shadowcraft-settet samt to gode daggers, neck, trinkets og ringer. Han gleder seg til å begynne med pvp fordi siden han hadde brukt flere dagers playtime på å samle gear så ville han få en fordel mot andre players. Han ble forttsatt slaaaktet etter mangfoldige timer i Strat/Scholo/Ubrs osv.

 

Synes dere epic lootwhores at dette er rettferdig?

 

Selv raidet jeg MC og BWL med magen, fikk prøvd nefarian og syntes det var moro første gang vi tok bossene, men etterhvert ble det til at jeg bare var med pga items så jeg tenkte at dette må da være den mest idiotiske måten å bruke tiden  min på, altså kjede meg i 5 timer hver dag mens jeg skaffer en liten bit med digital kode, for det er jo det alt handler om. Dere kommer sikkert til å flame meg for dette men tenk selv om en 2 års tid. Hvilken glede hadde dere av itemene dere fikk i stedet for å gjøre noe som var gøy? Spille et annet spill som eksempel.

 

Resultat for meg ble en slettet mage.

5839913[/snapback]

så du sier at han skulle hatt en fordel mot de andre?

På hvilken måte er det rettferdig hvis han skulle vært litt dårligere (gear) enn "epixhorene" som du kaller de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...