Gå til innhold

Itemization.. Hva skjer?


Anbefalte innlegg

Hadde diskusjoner på guildforumet her om dagen angående nye items.

(Dette var etter å ha postet http://www.partingvisions.com/modules.php?...article&sid=90)

 

Som en endgame player syns jeg det er frustrerende at forskjellen mellom endgame gear, og det jeg kaller "casual gear" (altså items fra scholo/strat etc) blir stadig mindre..

 

Ta f.eks denne ringen:

 

+12 Stamina

+16 Damage + Healing

+1% Spell crit.

Dropped by: Gandling

 

Bedre enn Dragonslayer's Signet (onyxia head reward), bedre enn Ring of Entropy (Kazzak) og STOR forskjell når det kommer til hvor vanskelig den er å få tak i. Det finnes flere eksempler på lignende ting, men om det interesserer dere kan så kan dere sjekke ut linken jeg postet over.

 

 

For noen patcher siden så ble også tier1 settene fra MC oppgradert. Dette var kanskje for det beste, men det gjør meg en smule irritert at (f.eks) forskjellen mellom tier1 og tier2 blir gjort mindre. Og nå, tier2 vs AQ 5pieces settet.

 

The difference is minimal, at best

 

Hvorfor ikke lage noe som er verdt å oppgradere til? For meg, som warlock, er Doomcaller settet bra. Det har mye spell penetration, +hit og +crit, sammen med mye +spelldamage og stamina. MEN, er det meningen at jeg skal ofre 8set bonusen til nemesis for så å bruke ett sett med 5 deler som

 

- har mindre stats (stam/int/spi)

- har PITTELITT mer +dmg

- har mer +crit og spell penetration (Reduces resistance of spell target by xx)

- mindre resistances

ooog, jeg mister som sagt 8sett bonusen til Nemesis. (som er -20% threat) Jeg ser ikke logikken i det.

 

Angående resten av loot'en i AQ så er det ikke mye som er upgrades. Første gang guilden tok Skeram disenchantet vi noen plate boots eller hva det var. Sier jo litt.

 

Frustrerende :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva faen?

Naglering

+10 Stamina

+50 Armor

+4 Defense

Equip: deals 3 damage to attackers when hit in melee

 

Gidder ikke bruke dpk på dark iron når man kan få den gratis...

Samme med MANGE andre items der, ødelegger hele poenget med MC når man kan få bare litt dårligere items gratis....

Lenke til kommentar

Du må forstå at alle oss som har liv utenom WoW også skal ha mulighet til å få noe fint utstyr vettu ;)

 

WoW skal appelere til casua gameren og hardcore gameren. Raid gear er bedre, men ikke så mye for at casual gameren ikke skal føle seg totalt forbigått..samtidig får raideren bittelitt fordel, men ikke så mye at alle som ikke har tid/mulighet til å farme MC/AQ/BWL o.l. skal føle seg totalt verdiløse...

 

synes det er en fin løsning jeg.

Lenke til kommentar

Om den ringen der er epic, og er vanskelig å få tak i, da er det vel greit nok. (Om det er en blå item.. vel. :/)

 

Syns det er bra at casual gamers også kan få bra gear, men syns det er feil at casuals skal få like bra / bedre gear enn de som sliter seg igjennom MC/BWL/AQ hver uke.. Vil jo gjerne føle at du får noe utav det. :)

Lenke til kommentar
Du må forstå at alle oss som har liv utenom WoW også skal ha mulighet til å få noe fint utstyr vettu ;)

 

WoW skal appelere til casua gameren og hardcore gameren. Raid gear er bedre, men ikke så mye for at casual gameren ikke skal føle seg totalt forbigått..samtidig får raideren bittelitt fordel, men ikke så mye at alle som ikke har tid/mulighet til å farme MC/AQ/BWL o.l. skal føle seg totalt verdiløse...

 

synes det er en fin løsning jeg.

5830671[/snapback]

ja, la oss som raider få spille mye i uka og tjene 12 damage på spells. Hurra for blizzard....

 

edit: New Ring:

+12 Stamina

+16 Damage + Healing

+1% Spell crit.

Dropped by: Gandling

 

Den var jo jæklig bra da... mye heller den enn ring of spellpower...

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Ok, dette er fucked up.

Dette er en blue item fra UBRS:

 

Spellweaver's Turban

Cloth, Rare, Head, 73 armor, req level 60

+9 Intellect

Equip: dmg/healing+upto 36

Equip: chance to hit with spells +1%.

 

Dette er en epic item fra Molten Core:

 

Felheart Horns

Binds when picked up

Head Cloth

83 Armor

+20 Intellect

+10 Spirit

+27 Stamina

+10 Fire Resistance

Classes: Warlock

Requires Level 60

Passive: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 20.

 

Dette er en epic item fra Nefarian

 

Mish'undare, Circlet of the Mind Flayer

Binds when picked up

Head Cloth

102 Armor

+24 Intellect

+9 Spirit

+15 Stamina

Requires Level 60

Passive: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 35.

Passive: Improves your chance to get a critical strike with spells by 2%.

 

 

 

Vi snakker altså om blå items som er på nivå med Nefarian items. Da er det ikke ok lenger, det blir bare helt utrolig dumt.

Endret av marcen
Lenke til kommentar
Du må forstå at alle oss som har liv utenom WoW også skal ha mulighet til å få noe fint utstyr vettu ;)

 

WoW skal appelere til casua gameren og hardcore gameren. Raid gear er bedre, men ikke så mye for at casual gameren ikke skal føle seg totalt forbigått..samtidig får raideren bittelitt fordel, men ikke så mye at alle som ikke har tid/mulighet til å farme MC/AQ/BWL o.l. skal føle seg totalt verdiløse...

 

synes det er en fin løsning jeg.

5830671[/snapback]

Sånn som WoW er på vei nå, blir det til att man skal få gratis epic gear til minimalt bruk av tid og folk. Jeg har til og med sett at folk klager over nye questene for å få 0.5 tier gearet, at de var for vanskelige. Sånt irritererer meg noe så vannvittig. Her lager blizzard alt til rette for att casuals skal få litt av kaka men så bare klager de når de møter den minste motgang. Jeg raider med 39 andre for å få mitt gear og bruker kanskje 4-6 timer hver kveld i diverse instancer så kommer de som bruker 45 min i strat å klager.

 

Blir bare helt fortvila over folk som tror at dem skal bare kunne bruke 30 min her og der og få til nærmet like bra gear som jeg som bruker 40 timer i uka.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar
Blir bare helt fortvila over folk som tror at dem skal bare kunne bruke 30 min her og der og få til nærmet like bra gear som jeg som bruker 40 timer i uka.

5830798[/snapback]

 

Ja, ikkesant? Er jo helt vanvittig...

 

11:28 <@Makk_> sånn, "learn2play, if you don't go to MC, BWL and AQ and actually spend a whole lot of time playing, you WON'T get kickass items."

11:29 <@Makk_> "SO what, I'm a casual player and rules doesn't apply to me. Give me kickass items for free yo."

Endret av marcen
Lenke til kommentar

Vel .... det er tross alt endel casual players ;) - men seriøst, ja, enkelte items får omtrent samme kvalitet som MC gear nå, men når det gjelder armor så vil man jo da kun kunne få enkelte pieces der "oppe" mens i MC kan man få et helt sett med så bra stats ..... - så litt forskjell blir det da.

 

Hvis det blir et problem så justeres sikkert MC/Etc stats litt - de fleste på oevrflaten er jo mest opptatt av fargen uansett ;)

Lenke til kommentar
Ok, dette er fucked up.

Dette er en blue item fra UBRS:

 

Spellweaver's Turban

Cloth, Rare, Head, 73 armor, req level 60

+9 Intellect

Equip: dmg/healing+upto 36

Equip: chance to hit with spells +1%.

 

Dette er en epic item fra Molten Core:

 

Felheart Horns

Binds when picked up

Head Cloth

83 Armor

+20 Intellect

+10 Spirit

+27 Stamina

+10 Fire Resistance

Classes: Warlock 

Requires Level 60

Passive: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 20.

 

Dette er en epic item fra Nefarian

 

Mish'undare, Circlet of the Mind Flayer

Binds when picked up

Head Cloth

102 Armor

+24 Intellect

+9 Spirit

+15 Stamina

Requires Level 60

Passive: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 35. 

Passive: Improves your chance to get a critical strike with spells by 2%. 

 

 

 

Vi snakker altså om blå items som er på nivå med Nefarian items. Da er det ikke ok lenger, det blir bare helt utrolig dumt.

5830777[/snapback]

 

 

hvordan i huleste er de 2 siste itemsa på nivå med det første?

Lenke til kommentar
Du må forstå at alle oss som har liv utenom WoW også skal ha mulighet til å få noe fint utstyr vettu ;)

 

WoW skal appelere til casua gameren og hardcore gameren. Raid gear er bedre, men ikke så mye for at casual gameren ikke skal føle seg totalt forbigått..samtidig får raideren bittelitt fordel, men ikke så mye at alle som ikke har tid/mulighet til å farme MC/AQ/BWL o.l. skal føle seg totalt verdiløse...

 

synes det er en fin løsning jeg.

5830671[/snapback]

Sånn som WoW er på vei nå, blir det til att man skal få gratis epic gear til minimalt bruk av tid og folk. Jeg har til og med sett at folk klager over nye questene for å få 0.5 tier gearet, at de var for vanskelige. Sånt irritererer meg noe så vannvittig. Her lager blizzard alt til rette for att casuals skal få litt av kaka men så bare klager de når de møter den minste motgang. Jeg raider med 39 andre for å få mitt gear og bruker kanskje 4-6 timer hver kveld i diverse instancer så kommer de som bruker 45 min i strat å klager.

 

Blir bare helt fortvila over folk som tror at dem skal bare kunne bruke 30 min her og der og få til nærmet like bra gear som jeg som bruker 40 timer i uka.

5830798[/snapback]

 

Tja, urettferdig er det kanskje, men så må man se på det slik. hvorfor har WoW blitt så utrolig populært som det har blitt... bare HC gamere? Tviler... Blizzard tenker på kundebasen sin, enkelt og greit...

Lenke til kommentar

Sånn som jeg ser det.. Om de fortsetter å "gi gratis epics" til casuals, kommer de til å miste spillere. Grunnen til dette er at de har ingen utfordringer.. Hvem som helst kan ta Stratholme noen ganger, for å få tak i noe de vil ha. Å jobbe seg oppover i ZG/MC/BWL/AQ er en helt annen sak, og

det er ikke gjort på 45min.

 

Syns de kunne heller lagt opp til flere instancer som ZG og AQ20 for casual gamers, istedet for å bare dele ut epics.

 

(Mulig jeg overdriver litt, bare for effektens skyld :p)

Lenke til kommentar
hvordan i huleste er de 2 siste itemsa på nivå med det første?

5830884[/snapback]

Det kom ut litt feil.

Det jeg vil fram til er at den blå itemen har utrolig bra stats (kanskje ikke +sta og +int, men who cares, i raids spiller disse ganske liten rolle for en lock). Tok med Mish'Undare som et eksempel, seff er M'u bedre, men den blå itemen er farlig nær.

Lenke til kommentar
hvordan i huleste er de 2 siste itemsa på nivå med det første?

5830884[/snapback]

Det kom ut litt feil.

Det jeg vil fram til er at den blå itemen har utrolig bra stats (kanskje ikke +sta og +int, men who cares, i raids spiller disse ganske liten rolle for en lock). Tok med Mish'Undare som et eksempel, seff er M'u bedre, men den blå itemen er farlig nær.

5830924[/snapback]

 

Basically:

 

Hvem som helst kan gå til UBRS for å få seg en rare head item som har like mye dmg som en epic item fra Nefarian (I tillegg til +hit), som er siste bossen i Blackwing Lair.

 

Ja, dette er bare 1 item. (Det finnes fler) Og ja, mange syns nok at det er mye oppstyr over ingenting. Men, for de som har lagt mye tid inn i å cleare MC/BWL/AQ så er det skuffende å finne ut at "hvem som helst" kan få lignende items på mye kortere tid og med mye mye mindre arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...