Gå til innhold

Itemization.. Hva skjer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, dette er fucked up.

Dette er en blue item fra UBRS:

 

Spellweaver's Turban

Cloth, Rare, Head, 73 armor, req level 60

+9 Intellect

Equip: dmg/healing+upto 36

Equip: chance to hit with spells +1%.

 

Dette er en epic item fra Molten Core:

 

Felheart Horns

Binds when picked up

Head Cloth

83 Armor

+20 Intellect

+10 Spirit

+27 Stamina

+10 Fire Resistance

Classes: Warlock 

Requires Level 60

Passive: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 20.

 

Dette er en epic item fra Nefarian

 

Mish'undare, Circlet of the Mind Flayer

Binds when picked up

Head Cloth

102 Armor

+24 Intellect

+9 Spirit

+15 Stamina

Requires Level 60

Passive: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 35. 

Passive: Improves your chance to get a critical strike with spells by 2%. 

 

 

 

Vi snakker altså om blå items som er på nivå med Nefarian items. Da er det ikke ok lenger, det blir bare helt utrolig dumt.

5830777[/snapback]

 

Hvordan er Turbanen i hele tatt i nærheten av Circlet of the Mind Flayer? +1 mer spell damage er det eneste som er bedre. På absolutt alt annet blir den most. Men hvis du syns Like mye damage og null 2500 hp og 3000 mana er greit så er det masse fint å plukke opp på AH med + damage.

Lenke til kommentar
Hvordan er Turbanen i hele tatt i nærheten av Circlet of the Mind Flayer? +1 mer spell damage er det eneste som er bedre. På absolutt alt annet blir den most. Men hvis du syns Like mye damage og null 2500 hp og 3000 mana er greit så er det masse fint å plukke opp på AH med + damage.

5831062[/snapback]

Les alt, har allerede svart på akkurat der der. Seff er den ikke like bra.

Lenke til kommentar

Forskjellen er vell at om du er casual, så har du bare en viss sjangse for å få denne itemen. Om du runner UBRS 100ganger, så kan vi si at den dropper 4 ganger.(bare et villt tanke eksperiment)

Siden du er casual er det stort sett nye/forskjellige spillere i raidet hver gang.

Når itemen dropper er det kansje 4 eller 5 andre som roller på denne itemen.

Om fire roller å har du 1/100 dels sjangse til å få itemen på hundre runns. Og kansje noen andre items som er grei til klassen din som dropper der.

 

Om du er hardcore og er med i et guild som runner MC jevnlig vil du gjøre MC like fort som en casual gjør UBRS. Rekorden er vell tett over 1 time, så mellom 1 og 2 timer er vell ca det du trenger for å komme gjenom om du spiller hver kveld.

Om du da gjør 100 runs så har du ufattelig mye bedre gear enn en casual kan komme i nærheten av. Og om noen av disse er Onyxia runns som er enda raskere så ser det likedan ut.

Etter disse 100 runsene er du temmelig sikkert garantert å få noe bra.

 

Om vi ser på en warlock i dette tilfellet, så er det du kan skaffe i et casual raid Dreadmist eller noe tilsvarende, Robe of the Void er vell en mulig epic men det krever en del runs.

I en MC/Ony guild ville du etter disse 100 runnene sitte igjen med komplett Felheart, og noen deler i Nemesis + Azursong Mageblade eller en digg stav.

 

Jeg har spillt ca 26 dager totalt med min lock og har ingen epix. og klarer ikke å matche andre locks som har MC gear på hverken dmg eller pvp. (Guilden min jobber med MC, alle er nede bortsett fra rag)

Så om Casuals får noen epix ser jeg ikke som noe stort problem. Har ikke satt meg så mye inn i detaljene rundt de forskjellige droppene men jeg blir uansett eid i de fleste dueller der jeg spiller mot samme klasse og forskjellen er MC/pre-MC gear.

Dette vises også nå som jeg har begynnt med MC. De som har MC gear er langt over meg på dmg listen.

Lenke til kommentar

Joda, men hva med tiden det tok å lære nye boss encounters?

Det jeg prøver å få fram er at man bør jobbe for å få bra items. Jeg brukte lang tid på å få tak i Dreadmist settet mitt, men jeg brukte enda lengre tid på å få tak i Felheart og Nemesis. Og det er ok.

 

MEN, når du plutselig får items fra scholo/strat/UBRS som er sammenlignbare med items fra MC/BWL/AQ, da er det noe galt imo. Tiden man bruker på å lære samspill og boss encounters i endgame instances er så mye lengre enn den tiden du bruker på å "lære" UBRS..

 

Og, når Blizzard legger inn quests som gjør at Dreadmist (og de andre tier0 settene) kan bli oppgradert, så er det mange som klager på at questene er vanskelige (?!).

Ja, det er greit at enkelte er causal spillere, men det betyr ikke at man skal "få alt gratis", om du skjønner.

Lenke til kommentar

Jævla praktisk for sutringen deres at dere glemmer det utstyret som vanlige spillere faktisk ikke har noen sjanse til å få tak i.

 

Greit at vanlige spillere får tak i NOE utstyr som kan matche de fra end game instancer, men kom ikke her å si at når det gjelder utstyr så er vanlige spillere på linje med de som bor i MC/BWL/AQ/ZG.

 

EDIT: fikset litt på teksten, den var knapt lesbar ettersom jeg måtte ned i kantina før den stengte :p

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Haha.

 

Akkurat den samme whininga som når ZG blue sluppet. "Oh noes, pick up grps can get teh imba epix!111oneone /cry /cry".

 

Please. Hva så om casual spillere også får tak i litt bra items som kanskje kan sammenlignes bitte-litt med MC/BWL/Onyx epic drops? Jeg har 7/8 Nightslayer, Perd blade/cht/viskag/brut blade etc og jeg gir faen i om casual spillere også får tak i litt gear som muligens kan sammenlignes med purplez.

 

Om det er så fælt at casual spillere også får tak i bra items gogogo farm start/scholo/ubrs om igjen da, da får dere BÅDE imba blues fra de instancene OG imba epix fra high-end raiding content. Grats.

 

Personlig synes jeg det er flott at også casual spillere kan få litt bra gear, er ikke alle som har tid/ork til å cleare MC/BWL/AQ hver eneste uke om og om igjen.

Lenke til kommentar

Joda... Skjønner hva du mener, men i mitt tilfelle dinget jeg 60 og ble med på mitt første MC raid for noen uker siden. Dette var vel det 16 raidet guilden hadde i MC og da downet vi Majordomo Executus for første gang.

Som lock med CT_RaidAssist var det temmelig grei skuring å komme inn i MC siden resten av guilden hadde erfaring, og regner med at jeg får min første epic i dag på mitt 3. run.

Dette avhenger selvsagt av hvilken server du har, og på guilden.

 

Om det er bare 40 stk hardcore player guilds så har dere en innlæringsfase men får dermed alt på farm temmelig fort. Etter dette er det no wipes...

 

Vår guild har en del semi Casuals, som spiller mer en casuals men ikke nok til å kalles hardcore. I denne type guilds tar det lenger tid å lære alle bossene siden det ikker er alle som er med hver gang, vi har flere wipes, og det tar lenger tid å få items.

 

Og en pickupgroup i MC hadde vært umulig om ingen hadde MC erfaring fra før.

 

 

Når jeg ser nøyere så gjelder vel dette forandringer som kommer i 1.10?

Dette er vell for å veie opp for de mye bedre itemsene som dropper i AQ, slik at ikke gapet skal bli for stort. Denne progresjonen tror jeg er bra, og det vil bestandig være slik. Man kan ikke bruke måneder i AQ nå, og vente at disse itemsene skal være kickass for bestandig.Men om casuals får bedre gear etter en stund så vil dette føre til at avstanden mellom casual og hardcore er lik.

Lenke til kommentar

Jeg liker å tenke slik: I PvP, som er bortimot det eneste feltet av spillet hvor gjør den store forskjellen, så er marginene meget små. 20 Stam kan bety forskjellen på vinn eller forsvinn. Om Det skulel vært slik at De folka som raidet f.eks AQ40 skulle få våpen og stæsj som ikke lignet grisen bare fordi de investerer mye tid idet, da må du regne med at spillet blir så ubalansert at ingenting blir morro lengre. De forskjellene som finnes er akkurat det som skal til, og selv om det i noen tilfeller kan virke meget snålt hvordan foskjellige items står opp mot hverandre, kan man ikke forhaste seg når det kommer til å gjøre opp en mening angående denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Her virker det som om folk som spiller BWL/MC/AQ kun spiller for items, spiller dere ikke for å ha det moro? Et UBRS-run sammen med fjortizzer som kaller seg Legolazr og skriver Gief watr plx!!1 i chatten kan ikke sammenlignes med et ekte guild-run i endgame instance.

 

For meg virker det som om alt handler om epics, spiller ikke folk for å ha det gøy? Det gjør jeg..

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar
WoW bør være et spill for alle, det er jeg enig i. Men, om du har brukt ørten timer på å wipe deg igjennom BWL, føles det ikke litt bortkastet når man kan få lignende items ved å gjøre UBRS?

5831858[/snapback]

 

 

Kanskje lignende, men ikke like gode.

Lenke til kommentar
WoW bør være et spill for alle, det er jeg enig i. Men, om du har brukt ørten timer på å wipe deg igjennom BWL, føles det ikke litt bortkastet når man kan få lignende items ved å gjøre UBRS?

5831858[/snapback]

 

LIGNENDE ja.. Dessuten har ikke hvert eneste item fra BWL en tvilling i UBRS som kun er litt dårligere.

 

Og se på det som en oppnåelse, å klare BWL er jo tøft? Alt for mange "gief epixx plx plx"-unger for tiden. :/

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Haha, endelig får de som har alts noe snacks også  :cool:

5831998[/snapback]

 

He-he er tillatt med alts i MC i vårt guild =P.

 

anyways, skjønner godt problemstillingen til Nazrm. Når man tenker over hvor mye penger/tid man har brukt til å wipe seg igjennom MC/BWL/AQ, så er det nok frustrerendes for mange at det itemet de sparer opp DKP for i 3-4 uker har en "tvilling", som du kunne ha fått tak i ved å gjøre UBRS (som tar en ca. 2 timer).

 

Merk: jeg sier ikke at de er like god, men i nærheten av hverandre i henhold til spell dmg/crit/hit.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...