Gå til innhold

TES: Noen som har kjøpt kåk ennå (Oblivion)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehm, kan du ikke legge ting i kister/tønner/skuffer i ditt eget hus uten at det kommer til å forsvinne?

5825137[/snapback]

 

 

Ikke i følge folket her, mulig det er en bugg som utviklerne har oversett.

5825212[/snapback]

Hmmm... Vil bare få si at i huset mitt i Cheydinhal har jeg hatt mengder av stash (armor, våpen med mere) liggende i en kiste på soverommet ukevis (spilltid) uten at noe har blitt borte. Jeg trodde jeg la noe i en kasse i "lagerkroken" også, og at det forsvant, men jeg er ikke sikker på det.

 

Kanskje er det forskjellige typer av dem, hvor noen er ment å skulle etterfylles med standard innhold daglig/ukentlig eller noe sånt?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på: Jeg har nettopp kjøpt huset i Chorrol. Et vakkert hus, og mer fornemt enn huset i Cheydinhal.

 

Når jeg ser på det nye huset utenfra er det tydelig at det har et loft, du ser det under skråtaket fra hagen bak huset. Og jeg kan se hvor det er innenfra også, men jeg kan ikke finne noen vei opp dit. Er det noen som vet om den etasjen "finnes", og om man kan komme seg opp dit på noen måte?

 

Ikke at det spiller noen rolle, bare nysjerrig.

 

Apropos utsikt: Jeg ser ikke noe ut av vinduene, er det noen som bokstavelig talt har utsikt fra dem?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

kjøpte like gjerne alle husene med en gang. En eller annen teit bug ved han vampyrcounten som skal gi deg belønning. Trykte på reward og da ga han meg 1000g, men så begynte spillet å klikke. Den siste delen gikk i loop og jeg endte opp med 300.000g... Teit og greit på samme gang.

Lenke til kommentar
kjøpte like gjerne alle husene med en gang. En eller annen teit bug ved han vampyrcounten som skal gi deg belønning. Trykte på reward og da ga han meg 1000g, men så begynte spillet å klikke. Den siste delen gikk i loop og jeg endte opp med 300.000g... Teit og greit på samme gang.

5910451[/snapback]

Luksusproblem. ;)

Lenke til kommentar
Apropos utsikt: Jeg ser ikke noe ut av vinduene, er det noen som bokstavelig talt har utsikt fra dem?

5908174[/snapback]

Heh. Kjøpte Chorrol-huset selv på grunn av ryktene om utsikt, men var desverre ikke mer enn diffust lys å hente fra vinduene. Desverre ikke noe loft heller.. Hadde vært artig med et lite roteloft der man kunne slengt fra seg ymse stash! :D

Lenke til kommentar

Siden jeg spiller en tøff kajiit "stalker" (CustomClass, med vekt på blade, sneak, markmanship og security osv. vanlig thief oppbygging) valgte jeg å kjøpe et hus i slummen i Bravil, bare sånn for stemningens skyld :D Huset er et lite møkkete et, som virkelig passer en litt snikete fyr fra Dark Brotherhood, og er billig (4000 flis eller noe rundt der, møbler koster 1100 gull pr. sett).

Koselig der :love:

 

En liten ting som er verdt å vite: det er (nesten) alltid lederen av byene som selger hus. Så skal du ha et hus, start med å besøke greven/grevinnen av byen du vil ha hus i :thumbup:

 

Anbefaler alle virkelig å investere i et hus, penger får man lett ved å grinde arena, noe som ikke tar lang tid. Rollespill-følelsen blir enormt god av å ha "sitt eget sted" :)

Lenke til kommentar

Har kjøpt hus i de fleste byer (mistet oversikten :blush:), men gjenstår nok noen. Bruker skuret mitt i Imp. City som headquarter og har stashet alle tingene mine der i kister, komoder og skap (skikkelig organisert, våpen for seg, arbor for seg, etc..).

 

Har i hvert fall ikke sett noe til at ting forsvinner fra husene. Det ville i så fall svi bigtime, siden jeg sikkert har 100 000 i stash i ett og samme hus *redd*

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt det lille huset i Bruma, men aner ikke hvordan jeg før kjøpt møbler.

Kan noen hjelpe meg?

5931168[/snapback]

Når du kjøpte huset fikk du antagelig beskjed om hvem som selger møbler i byen. Se i Quest-loggen om det ikke står der. Så går du dit og kjøper det på samme måte som alle andre varer. Men når du kjøper møbler kjøper du ikke et og et møbel, du kjøper en "soveromsinnredning" og en "stueinnredning", og så får du en kvittering på at det kjøpt. Når du kommer tilbake til huset er møblene allerede på plass.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...