Gå til innhold

Sony Ericsson K800 - diskuter den her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gleder meg til telefonen kommer. det at leveringsdatoene flytter seg må vi nesten bare leve med, siden SE selv ikke klarer å si når den kommer. Men syns dete r noe "smålig" av nettbutikkene og si en dato og fremskynde den hele tiden, særlig når de ikke har noe peiling på når den kommer...

6274922[/snapback]

 

SE vet vel selv godt når de slenger'n ut for salg, nettbutikkene har antagligvis en smule mer anelse enn sluttbruker, hvis en går ut fra at den kommer ~uke26 er den jo rett rundt svingen :!:

Lenke til kommentar
Gleder meg til telefonen kommer. det at leveringsdatoene flytter seg må vi nesten bare leve med, siden SE selv ikke klarer å si når den kommer. Men syns dete r noe "smålig" av nettbutikkene og si en dato og fremskynde den hele tiden, særlig når de ikke har noe peiling på når den kommer...

6274922[/snapback]

 

SE vet vel selv godt når de slenger'n ut for salg, nettbutikkene har antagligvis en smule mer anelse enn sluttbruker, hvis en går ut fra at den kommer ~uke26 er den jo rett rundt svingen :!:

6276808[/snapback]

 

K800 er ferdig, og ROM'en er nå endelig.

Fikk en interresant sammenlikning mht bilde kvalitet på N73 og K800.

Blir spennde å se hvordan de blir målt i test.

Fikk igjen bekreftet uke 26, men vet ikke hvilken grad, eller hvor mange eks som kommer da.

:)

Lenke til kommentar

Orket ikke å lese gjennom alle postene, men denne mobilen virker veldig fristende, siden jeg har lyst på en mp3 mobil og har lyst på forandring. Følger det med memory kort? på hvor mye.... ville dere solgt N70 og kjøpt denne?

 

Er den ikke ute da? Ser den jo i doverse web shops.. eller dreit jeg meg ut nå?

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg hadde gått for K800 hvis jeg først og fremst var ute etter en MP3 mobil. Får maks 1GB minnekort til den så langt og jeg hører at mediaspilleren er noe degradert i forhold til de nyere Walkman modellene.

Og den er ikke tilgjengelig enda nei. Kommer forhåpentligvis i slutten av måneden.

Lenke til kommentar

K800 virker som en spennede telefon, har følelse av det vil bli en slager. Dog aventer jeg N73 å ser forskjellen. N73 er det som firster mest at the moment, men k800 er et valg som stiller sterkt på listen min :)

 

Noen som har en anelse på nøyaktig hva som er nedgradert på mp3-spilleren?

Hvordan er høytalleren på denne, er det naturlig bass, som på nokia sine.. ?

Lenke til kommentar

K800 er ferdig, og ROM'en er nå endelig.

Fikk en interresant sammenlikning mht bilde kvalitet på N73 og K800.

Blir spennde å se hvordan de blir målt i test.

Fikk igjen bekreftet uke 26, men vet ikke hvilken grad, eller hvor mange eks som kommer da.

:)

6278292[/snapback]

 

Hvem av telefonene vil du si var best da? :dribble:

Lenke til kommentar
K800 virker som en spennede telefon, har følelse av det vil bli en slager. Dog aventer jeg N73 å ser forskjellen. N73 er det som firster mest at the moment, men k800 er et valg som stiller sterkt på listen min :)

 

Noen som har en anelse på nøyaktig hva som er nedgradert på mp3-spilleren?

Hvordan er høytalleren på denne, er det naturlig bass, som på nokia sine.. ?

6283114[/snapback]

 

Blir den så negradert på mp3-delen da! Og er det i forhold til w800i eller m600i?

Lenke til kommentar
Om SE har valgt å bruke Walkman mp3-spilleren som utgangspunkt, å kun gjort forbedringer fra den til k800i, da er dette et godt valg :)

 

Desverre fåes kun minnkortstandarden til denne telefonen i 1gb, om jeg ikek tar feil?

6286039[/snapback]

 

Ja K800i har Memory Stick Micro som nå bare er tilgjengelig 256mb, 512mb og 1gb versjoner. Men Sony Ericsson kommer vel til å ha Micro som standard på alle sine telefoner framover og da er jeg ganske sikker på at vi snart får 2gb og mer...

Må bare si at 1gb versjonen er rimelig og koster litt under 400 kr.

Lenke til kommentar
Interessant mobil dette ja. Noen som vet om det sitter "GoForce" i denne og hva det isåfall vil si?

6286137[/snapback]

 

Nei, denne brikken sitter forløpig kun i W900, og var der ment som et lite eksperiment.

Dennne teknologien kommer til å eksplodere fremover...

:)

 

Ja, K800 skal ha samme Mp3 spiller som i W800.

 

Mht bilde kvalitet, tror jeg vi bør vente på tester med ferdige FW.

:)

Lenke til kommentar
Jeg må påstå at det ikke var en stor sum for slik med lagring :)

6288976[/snapback]

Hjelper ikke stort at det er billig når man bare får 1 gb ut året, mens konkurrenter vil kunne gi minnekort på 4 gb i løpet av året (sd-mini).

 

Det utelukker K800i helt om man vil ha en mediespiller med god lagringsplass. Vet at K800i er ment som kameratelefon, men med annet minnekort ville den hatt langt større bruksområder.

Lenke til kommentar
Og med annet minnekort måtte de nok ofret størrelse og/eller skjønnhet. Nye og bedre standarder kommer til stadig, og de har alle sine barnesykdommer, ingenting å grine over.

6296045[/snapback]

Ingenting å grine over? Jo, det er det vel.

 

Ja, m2 tar sikkert noe mindre plass og bruker vel mindre batteri.

 

Men hvor _mye_ mindre plass tar leseren? Neppe mye. Tror mer de bruker m2 her for å introdusere det for markedet enn for å gi telefonen fordeler som mindre størrelse og lignende.

 

Det er absolutt noe å grine over når de tar i bruk umoden teknologi, og minnekort som man ikke får i 2gb før året etter mobilen kommer, det er umoden teknologi, med absolutt verdige alternativer som de heller kunne brukt.

Lenke til kommentar

Det er kanskje en ulempe at den ikke fås kjøpt med mer enn 2GB i år men på en annen side så synes jeg det utrolig at de har greid å få plass til 2GB i en så liten krabat. Og den er mye mindre i størrelse enn memory stick (ca en fjerdedel). Og siden den er mindre så tar den mindre plass i mobilen (man må jo stikke den i mobilen ikke sant). Noen millimeter her og millimeter der så blir det en del plass spart.

 

post-86748-1150158948_thumb.jpg

Endret av m3
Lenke til kommentar

arehei: Du skal vel ikke sammenligne M2 med miniSD, men microSD, og denne standarden finnes heller ikke 2GB ennå, allikevel bruker brorparten av bransjen denne standarden. Er microSD også umoden teknologi?

 

Synes det er bra K800i har M2-slot, for hvorfor ikke la de benytte ny teknologi når telefonen uansett ikke er musikkmobil. Og - for å gjenta meg selv - når den ikke er Walkman er ikke 1GB minnekort frem til årskiftet noe stort problem. Hadde den derimot vært Walkman, som feks W850i, er det naturlig å vente med M2. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...