Gå til innhold

Sony Ericsson K800 - diskuter den her


Anbefalte innlegg

Herregud, det er jo ikke vits i å klage over at de ikke har dem inne, det er jo ikke noe de bestemmer. De bare oppgir en dato etter når de forventer at de skal ha den. Om det blir utsatt av produsenten, oppholdt under transport eller noe, er det ikke mye butikkene kan gjøre.

 

Bare slapp og vent, den kommer når den kommer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud, det er jo ikke vits i å klage over at de ikke har dem inne, det er jo ikke noe de bestemmer. De bare oppgir en dato etter når de forventer at de skal ha den. Om det blir utsatt av produsenten, oppholdt under transport eller noe, er det ikke mye butikkene kan gjøre.

 

Bare slapp og vent, den kommer når den kommer

6222997[/snapback]

Det han mener er vel at det er rart at komplett setter datoene bare få dager unna for så å forandre den mange ganger... de har sikkert ikke en egen distributør som gir slike datoer? :hmm:

Lenke til kommentar

Var ikke ment til en spesiell person, bare la merke til at det er veldig mye klaging i denne tråden om at telefonen blir utsatt. Den kommer når den kommer, er vel ikke mange her som MÅ ha telefonen til et visst tidspunkt, de har bare veldig lyst på den :p

Lenke til kommentar

Det som blir diskutert her er hvor "lovlig" det er av forhandler å sette en "ubekreftet" dato som bare er 3-6 dager frem i tid, for å så utsette den 10 ganger før de får produktet.

 

Det er mange som bestiller med håp om at de faktisk får inn telefonen på den "ubekreftete" datoen. Slik narrer komplett.no til seg kunder som ikke vil bestille hos f.eks. andre nettbutikken som har 30.06 som ubekreftet, mens 30.06 er nok en mer "rimelig" dato.

Lenke til kommentar
Det som blir diskutert her er hvor "lovlig" det er av forhandler å sette en "ubekreftet" dato som bare er 3-6 dager frem i tid, for å så utsette den 10 ganger før de får produktet.

 

Det er mange som bestiller med håp om at de faktisk får inn telefonen på den "ubekreftete" datoen. Slik narrer komplett.no til seg kunder som ikke vil bestille hos f.eks. andre nettbutikken som har 30.06 som ubekreftet, mens 30.06 er nok en mer "rimelig" dato.

6224214[/snapback]

 

 

Ja! Helt enig! Grunnen til at komplett.no setter så tidlige datoer er mest sannsynlig ikke fordi de tror de får dem da! De vil bare LURE kundene til å bestille hos dem for da tror de at de mottar produktet snart.

Lenke til kommentar
Vel... Komplett er ikke de eneste som gjør det. Så å si de fleste nettbutikkene gjør det. Har vært sånn i flere år. Å begynne å "klage" på det nå blir litt for dumt.

6225667[/snapback]

 

 

Om mange klager på akkurat dette så er det jo akkurat det som hjelper.

 

Med en så slett innstilling til noen som bryter markedsføringsloven, så sier det seg jo selv at man ikke vil få noen forandring.

 

Det er mange andre som gjør det ja. Men det er mange som ikke gjør det.

De som gjør det tjener på det. De som ikke gjør det taper. Hvor rettferdigheten i det ligger vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Vel... Komplett er ikke de eneste som gjør det. Så å si de fleste nettbutikkene gjør det. Har vært sånn i flere år. Å begynne å "klage" på det nå blir litt for dumt.

6225667[/snapback]

 

Det er Norek som setter datoene. De som bruker Norek som leverandør flytter på datoen flere ganger i uka. Komplett bruker Norek. Norek og Komplett har felles eiere. Norek burde sette en mer realistisk dato slik at Komplett ikke kan utnytte markede slik de gjør.

Lenke til kommentar

Det som er irriterende er at datoen flyttes hele tiden. Jeg trenger den så fort som mulig da noen andre skal overta min "gamle". Hos oss hadde vi en forventet levering 31.5 på 5 stk, så ble det bestilt en ny leveranse med en eller annen dato i juni på 5 stk til, og ingen av disse har kommet.

 

Er det så vanskelig for Sony Ericsson å komme med en dato? Det kan da ikke være så vanskelig å planlegge litt.

Lenke til kommentar

Før i tiden var Ericsson svensk og ble laget i Sverige men nå heter de SonyEricsson og er laget i Kina! Det er nok ikke bare SE som lager sine mobiler i Kina men jeg lurer på hvordan det blir med kvalitet!? Har telefoner laget i Sverige eller Finland lik kvalitet som de som er laget i Kina?

Forresten så jeg et program på TV om levekår og arbeidsforhold for de som laget Nokia ladere de jobber 12 timers skift, spiste og levde i fabrikken. De ble trukket i lønna for mat og husleie og rommene de bodde i hadde fire dobbel senger altså 8 personer i hvert rom TRAGISK! Og lønningen var minimale… (Og jeg tror ikke Nokia er noe enkelt tilfelle de fleste selskapene som har etablert seg der har gjort det nettopp for å tjene penger)

Men når vi får telefonen på hånda må vi betale 3-4000 kr for den.

 

Bilde K800 batteri: "Made in China"

post-86748-1149202742_thumb.jpg

Bilde K800: "Made in China"

post-86748-1149202777_thumb.jpg

 

Bilder: Mobile-Review

Lenke til kommentar

Hvor skal man sende mail ang. lagerdatoene til komplett? Jeg skal sende mail til den respektive myndighet og klage på dette. Komplett er sleipe hvis de faktisk gjør det for å tjene kunder.

 

Og til deg m3: Klagde du på at mobilen koster 3-4000 eller på at de får så lave lønninger? hehe

 

 

Sendte mail til SE.. Fikk dette som svar..

 

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

 

Sony Ericsson K800i är planerad att lanseras under kvartal trå, 2006. Vi har i dagsläget inget mer exakt datum. För mer information om modellen besök gärna vår hemsida, www.sonyericsson.com/k800.

 

 

?? Ble ikke noe klokere av det.. og forresten, dere kan se på www.sonyericsson.com/k800 for mer informasjon!!

Endret av moshpit
Lenke til kommentar
Hvor skal man sende mail ang. lagerdatoene til komplett? Jeg skal sende mail til den respektive myndighet og klage på dette. Komplett er sleipe hvis de faktisk gjør det for å tjene kunder.

 

Og til deg m3: Klagde du på at mobilen koster 3-4000 eller på at de får så lave lønninger? hehe

 

 

Sendte mail til SE.. Fikk dette som svar..

 

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

 

Sony Ericsson K800i är planerad att lanseras under kvartal trå, 2006. Vi har i dagsläget inget mer exakt datum. För mer information om modellen besök gärna vår hemsida, www.sonyericsson.com/k800.

 

 

?? Ble ikke noe klokere av det.. og forresten, dere kan se på www.sonyericsson.com/k800 for mer informasjon!!

6227929[/snapback]

 

 

Altså 2. kvartal?? Er ikke andre kvartal April, Mai, Juni. Da vet me at ann kanskje komme før Juli :-)

Lenke til kommentar

"Og til deg m3: Klagde du på at mobilen koster 3-4000 eller på at de får så lave lønninger? hehe"

 

Jeg ville bare poengtere at de som lager telefonene tjener store summer ved å utnytte billig arbeidskraft og samtidig flå oss forbrukere.

Lenke til kommentar
"Og til deg m3: Klagde du på at mobilen koster 3-4000 eller på at de får så lave lønninger? hehe"

 

Jeg ville bare poengtere at de som lager telefonene tjener store summer ved å utnytte billig arbeidskraft og samtidig flå oss forbrukere.

6228824[/snapback]

 

 

Sånn er det overalt.. er ikke bare mobilbransjen

Lenke til kommentar

Vet at one2com har satt datoen til 15.06.06 tror d er en ganske realistisk dato for når telefonen kommer...

 

Men jeg tipper at d blir slik som med Z530 at de sier at den skal lanseres men så klarer de ikke og levere nok telefoner etter all etterspørselen. Tipper dere må vente ihvertfall en god uke før dere får telefonene deres...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...