Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Til dere som har tatt teoriprøven; er det vanlig å få spørsmål om bremselengde (våt/tørr asfalt), reakjsonslengde osv.?

Eller hva vil dere si er spørsmål som går igjen?

Tenkte jeg skulle ta teorien neste uke.

"Veien til førerkortet" er jo langt over hundre sider, er det noe jeg kan luke bort og

heller fokusere på noe viktigere?

 

jeg husker jeg fikk det på mitt første forsøk, var noe med hvor lang bremselengden blir hvis du kjører i 60 km/t.

Spørsmål jeg fikk igjen i 2. forsøk var om fletting, vikeplikt, skiltgrupper, kollektivfelt, ansvarsforsikring og kasko. vanskelig å huske mer. spørsmålene var såklart ikke de samme som første gangen, men i samme tema :yes:

 

Og jeg vil ikke anbefale at du leser hele boken, når jeg ikke gjorde det engang :tease: men skal du være helt sikker på å greie teorien med god margin må du nok lese hele boken og ta mange tester på nett. eller gjør som meg og skumles mens du sitter på kjøreskolen rett før du tar prøven :!:

 

Lykke til!

Endret av Celt765
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte å ta teoriprøven en dag denne uken i Bergen.

Fant disse åpningstidene:

 

Måndag: 09.00-15.15

Tysdag-fredag: 08.00-15.15

Torsdag: 08.00-17.30

 

"Drop-in teori" er open:

Måndag kl 09:00-14:00 (09:00-13:00 for tyngre klassar)

Tysdag-torsdag 08:00-14:00 (08:00-13:00 for tyngre klassar),

Fredag er teorien stengt.

 

Forstod ikke helt den, kan jeg ikke ta teoriprøven på fredag?

Begynner å bli litt sent nå ja, så kanskje jeg forstår denne greia i morgen :p

Men hadde hjulpet med svar nå :)

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å ta teoriprøven en dag denne uken i Bergen.

Fant disse åpningstidene:

 

Måndag: 09.00-15.15

Tysdag-fredag: 08.00-15.15

Torsdag: 08.00-17.30

 

"Drop-in teori" er open:

Måndag kl 09:00-14:00 (09:00-13:00 for tyngre klassar)

Tysdag-torsdag 08:00-14:00 (08:00-13:00 for tyngre klassar),

Fredag er teorien stengt.

 

Forstod ikke helt den, kan jeg ikke ta teoriprøven på fredag?

Begynner å bli litt sent nå ja, så kanskje jeg forstår denne greia i morgen :p

Men hadde hjulpet med svar nå :)

selvfølgelig kan du ta teoriprøven i bergen på en fredag. 30 minutter fra bergen sentrum, ligger knarvik trafikkstasjon. Der kan du ta den!

Lenke til kommentar
Hvor lenge kan man sitte med prøven? Maks tid.

Hvordan er den egentlig? Eksempler?

 

 

Man kan sitte i maks 90 minutter med prøven

 

Den er ganske vanskelig og det er mange svar alternativer som er ganske like. men ikke begynn å nøl for da går det rett til skogs. ta og følg magefølelsen. den er ganske lik de du finner på nettet som er omtalt i denne tråden. mitt tips er å prøve mange ganger på nettet etter man har lest boka et par ganger og så ta prøver på nettet til du har klart dem minst 10-15 ganger. det hjalp meg iallefall

 

 

mvh exiztzor

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke si at den er så vanskelig hvis man har forberedt seg.

Hva er det som går igjen mest på slike teoriprøver? Mye skilt man må forklare, statestikk osv? Vil være best mulig forberedt, men gruer meg en veldig god del :thumbdown:

 

Gi eksempler på spm i prøven. Håper jeg klarer det på 1st. forsøk :ohmy:

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke si at den er så vanskelig hvis man har forberedt seg.

Hva er det som går igjen mest på slike teoriprøver? Mye skilt man må forklare, statestikk osv? Vil være best mulig forberedt, men gruer meg en veldig god del :thumbdown:

 

Gi eksempler på spm i prøven. Håper jeg klarer det på 1st. forsøk :ohmy:

Da har jeg gjennomført 7 tester på Teoritentamen.no, og bestått 6 av de. Fikk 8 feil på den ene grunnet noen rare spm som ikke stod i Teoriboka engang (Veien til Førerkortet). På de andre hadde jeg alt fra 2-5 feil. Var dog. mange spm som ikke stod i boka óg.

 

Har tenkt å ta teoriprøven nå iløpet av uka, men kan noen fortelle meg hvordan den blir?

Jeg gruer meg en del til den... :no:

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Har tenkt å ta teoriprøven nå iløpet av uka, men kan noen fortelle meg hvordan den blir?

 

0 stress. :p Og det mener jeg, de fleste spørsmålene er veldig greie og like som på teoritentamen.no. Jeg tok teoritentamen.no testen noen ganger (besto), og da var ikke teoriprøven noe problem. Mener å huske at det kun var 3 alternativer per spørsmål på de aller fleste spørsmålene. Men det er veldig viktig å lese spørsmålene ordentlig. F.eks. fikk jeg et spørsmål om hva veioppmerkingen viser på dette bildet, men det var også et skilt på bildet. Altså er det fort gjort å svare hva skiltet betyr, men det spørres egentlig etter veioppmerkingen.

Lenke til kommentar

Yeey, tok teoriprøven i dag, 1 forsøk 4 feil :w00t:

Trodde ærlig talt at jeg skulle stryke eller klare det med 7 feil,

var vel en 8-10 jeg var veldig usikker på, men det gikk :whistle:

 

Edit: Ser i tråden her at de fleste måtte ta synstest.

Hvorfor måtte ikke jeg det? Hun damen i skranken spurte meg og jeg

brukte briller eller linser, svarte nei også kunne jeg bare ta prøven.

Men søsteren min ventet på meg, og hun sa at de andre som kom for å ta,

måtte lese på sånn "synstavle."

 

Hm.... :hmm:

 

Noen som vet?

Endret av Majia90
Lenke til kommentar

Majia90: Synstesten og "lapp" fra øyelege etc. er ikke nødvendig før oppkjøringen.

 

Jeg tok teorien i dag tidlig jeg, første gangen ever. Tok meg god tid; brukte ca 30 min på greia + 10 min på å gjennomgå alle svarene og spørsmålene igjen etterpå før jeg avsluttet. Noen av spørsmålene var litt random, mens de fleste var ok. Man må huske å lese igjennom hva de spør om i spørsmålet. F. eks: "Hva betyr veioppmerkingen på bildet?". Da kan det være lett for noen å se på bildet og så glippe, og svare hva skiltene i bildet og slikt betyr istedenfor veioppmerkingen. Man må prøve å finne sin indre ro, ta seg god tid og svare så godt man kan på hvert spørsmål.

Lenke til kommentar
Majia90: Synstesten og "lapp" fra øyelege etc. er ikke nødvendig før oppkjøringen.

 

Jeg tok teorien i dag tidlig jeg, første gangen ever. Tok meg god tid; brukte ca 30 min på greia + 10 min på å gjennomgå alle svarene og spørsmålene igjen etterpå før jeg avsluttet. Noen av spørsmålene var litt random, mens de fleste var ok. Man må huske å lese igjennom hva de spør om i spørsmålet. F. eks: "Hva betyr veioppmerkingen på bildet?". Da kan det være lett for noen å se på bildet og så glippe, og svare hva skiltene i bildet og slikt betyr istedenfor veioppmerkingen. Man må prøve å finne sin indre ro, ta seg god tid og svare så godt man kan på hvert spørsmål.

 

Å ja ok :)

Hvordan gikk det da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...