Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er den ordentlige testen i forhold til den testen på f.eks prove.no? Enkelere, vanskligere eller likt? Har tenkt til å ta den på teoritentamen også, men det blir jo ikke før 2 dager før eller no..

 

Og er det noen steder der det vises bilder eller står hva alle lampene betyr? Eller noen lettere måte å huske på hvis en rød/blå lampe lyser osv..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Les boka, ikke bare en gang, men 2 ganger eller mer, og så skummer du gjennom flere ganger. Kan være lurt å pugge bremselengde i de forskjellige hastighetene, vikeplikt, litt skilter og "HAV", og hva det vil si (Hensyns(løs)full, Aktpågivende og Varsom).

 

Klokken 20:00 på kvelden, 2 dager før du skal ha prøven bør du bruke 30 kroner på teoritentamen.no. Hvorfor? Jo, gå igjennom mange prøver den kvelden før du legger deg slik at hjernen kan prosessere igjennom spm mens du sover. Dagen etterpå etter du har spist frokost så sett deg på datamaskinen og fortsett å ta så mange prøver som du makter før klokken 20:00. Nå har du sikkert fått repetert og gått gjennom mange forskjellige spørsmål (en del som kommer igjen og, og dette er en bra ting). Da er det bare å skumme igjennom teoriboka til du legger deg, og våkne neste morgen og ta prøven hos Biltilsynet.

 

Håper dette inlegget kommer til noen nytte.

 

Lykke til dere som skal ut i ukjent farevann!

_________________________________________________

 

MrLG: teoritentamen.no er vanskeligere enn den ordentlige prøven faktisk, men om du gjør rundt 20-30 tester på den, så er oddsene store for at du skal klare den på biltilsynet. Selv bestod jeg med 2 feil (merk; en del av svaralternativene kan ligne veldig på hverandre). Sjekke tipset mitt øverst i dette inlegget. Bare spør om du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Får melding fra teoritentamen at jeg ikke kan få kode pga no deknings dritt. Kan jeg bruke teoriprover.no istede, eller bør teoritentamen brukes?

Når skal du ta prøven hos Biltilsynet?

Prøv igjen på teoritentamen.no.

 

Tenkte å ta den på fredag. Har sendt meld et par ganger til teoritentamen, får alltid samme meld tilbake:

 

"Vi kan desverre ikke tildele deg en kode. I de fleste tilfeller skyldes dette manglende dekning på kontantkort. Du er ikke blitt belastet"

 

Selv har jeg abonomang i tele2, kan ikke skjønne hvorfor det ikke funker.

Lenke til kommentar
Får melding fra teoritentamen at jeg ikke kan få kode pga no deknings dritt. Kan jeg bruke teoriprover.no istede, eller bør teoritentamen brukes?

Når skal du ta prøven hos Biltilsynet?

Prøv igjen på teoritentamen.no.

 

Tenkte å ta den på fredag. Har sendt meld et par ganger til teoritentamen, får alltid samme meld tilbake:

 

"Vi kan desverre ikke tildele deg en kode. I de fleste tilfeller skyldes dette manglende dekning på kontantkort. Du er ikke blitt belastet"

 

Selv har jeg abonomang i tele2, kan ikke skjønne hvorfor det ikke funker.

Prøv fra mor'di sin telefon? Kanskje det funker da.

Lenke til kommentar
Prøvde med pappa sin og da funka det :)

Så, da har du en kveld før du skal ta teorien? Lykke til da, og ikke minst, ha deg av diskusjon.no for å øve! :)

 

Ja altså begynte i går kveld på teoritentamen, og forsetter i kveld ;) Føler jeg begynner å nærme meg, men har forsatt 1-3 feil som må ned til 0

Lenke til kommentar

Syns du det funker da?

Hvor mange ganger har du gått igjennom (og hvor mange av de har du bestått på? :p )

 

Hehe det funker vell bra det. Jeg har bestått 21 av 24 prøver(de jeg ikke besto var blant de 5 første, etter det har jeg bestått på alle), så det er ikke så verst. Jeg ligger på sånn ca 1-3 feil, nå har jeg tatt kvelden, men regner med at det holder. Får ihvertfall håpe at prøven er mest mulig lik denne jeg nå hadde på teoritentamen ;)

Lenke til kommentar
Besto teoriprøven i dag med 2 feil :D Så utrolig digg å endlig være ferdig med det :)

Syntes du den var ganske lik teoritentamen.no ?

Om ja/nei; fortell :p

 

Vell, den hadde en del av samme spørsmåltypen, men det var vell få eller ingen som var identiske. Jeg fikk noen spørsmål som ikke teoritentamen også hadde, men såklart er det tilfeldig hva man får. Men jeg kan vell si det sikkert at teoritenamen var nok til stor hjelp, og jeg trokke jeg hadde klart det like bra uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...