Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 18 års bursdag tidlig i januar og vil ha førerkortet på dagen helst. Når passer det å begynne med dette? Har tatt trafikalt grunnkurs, og øvelsekjørt kun 3 ganger. Hva er neste steg, må jeg ha mer teori, eller er det bare å vente enn stund og begynne med kjøretimer?

Lenke til kommentar

Med tanke på ventetiden på oppkjøring, kan du like gjerne starte nå. Du må jo søke om å få ta lappen før du kan ta teoriprøven, i tillegg til å lese til teoriprøven. Jeg begynte med kjøretimer i juli og hadde oppkjøring i desember, med samme utgangspunkt som deg.

 

Husk å øvelseskjøre mye, så du ikke blir ruinert av kjøretimer.

Lenke til kommentar
Har 18 års bursdag tidlig i januar og vil ha førerkortet på dagen helst. Når passer det å begynne med dette? Har tatt trafikalt grunnkurs, og øvelsekjørt kun 3 ganger. Hva er neste steg, må jeg ha mer teori, eller er det bare å vente enn stund og begynne med kjøretimer?

 

Litt avhengig av hvor lang ventetid osv. det er der hvor du bor. Jeg må ta teoriprøven nå for å få kjørt opp i slutten av desember...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lurte på om det er kjørelærer som bestiller teoriprøven, eller kan jeg bare møte opp på biltilsynet?

Bor i Bergen.

 

På forhånd takk :)

Bare møt opp på trafikkskolen når det passer deg. Men regn med litt tid til køventing, fotografering osv, ikke bare selve prøven.

 

Det skal bare være å møte opp det, er i hvert fall slik på Drøbak trafikkstasjon. :)

Er slik på de fleste trafikkstasjoner her til lands, kanskje med unntak av få veldig avsidesliggende sådanne.

Lenke til kommentar

JAAAAAA, jeg bestod!!!!! 2. gangen, 7 feil!!! :w00t: Første gangen hadde jeg 10 feil, er utrolig godt å være ferdig me denne dr*tten! oppkjøring 14. oktober, kjøpt meg bil også :cool:

Lykke til alle andre som prøver! Jeg kom tidlig til kjørekontoret, satt og skumleste gjennom hele boken mens jeg satt der :D Det var det som reddet meg tror jeg! har lest veldig lite, men har tatt prøven på teoritentamen.no 10-15 ganger :thumbup:

 

LIVET ER HERLIG!

Lenke til kommentar

Til dere som har tatt teoriprøven; er det vanlig å få spørsmål om bremselengde (våt/tørr asfalt), reakjsonslengde osv.?

Eller hva vil dere si er spørsmål som går igjen?

Tenkte jeg skulle ta teorien neste uke.

"Veien til førerkortet" er jo langt over hundre sider, er det noe jeg kan luke bort og

heller fokusere på noe viktigere?

Lenke til kommentar
Til dere som har tatt teoriprøven; er det vanlig å få spørsmål om bremselengde (våt/tørr asfalt), reakjsonslengde osv.?

Eller hva vil dere si er spørsmål som går igjen?

Tenkte jeg skulle ta teorien neste uke.

"Veien til førerkortet" er jo langt over hundre sider, er det noe jeg kan luke bort og

heller fokusere på noe viktigere?

Man kan få spørsmål om bremselengde, reaksjonslengde og lignende.

 

Ellers er det veldig "all over the map", så jeg er redd for at du må lese store deler av boken dessverre.

 

Men jeg tror du kan hoppe over det siste kapittelet om "Samfunnsutvikling, transportbehov og miljø" med god samvittighet, mye av det er svada uansett (det med ulykker kan såvidt være relevant). Jeg leste aldri det og gjorde det svært bra på teoriprøven.

 

Ellers kan det være lurt å øve på prøver som du finner på nettet, jeg anbefaler følgende:

http://teoritentamen.no/

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...