Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk :D Føles utrolig godt å kunne fokusere kun på oppkjøring nå ja :woot: Hadde forberedt meg ganske godt, så hadde vært passe nedpå hvis jeg hadde strøket tipper jeg.

 

Anbefaler ALLE å delta på teorikurs med trafikkskolen og øve masse på Teoritentamen (ATL). Les Veien til Førerkortet (boka) minst en gang også, jeg gjorde ikke det, kunne kanskje hatt 1-2 feil hvis jeg gjorde det.

Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar

Jeg kan sitere meg selv, noe som fungerer kjempebra til teoriprøven hos Biltilsynet!

Les boka, ikke bare en gang, men 2 ganger eller mer, og så skummer du gjennom flere ganger. Kan være lurt å pugge bremselengde i de forskjellige hastighetene, vikeplikt, litt skilter og "HAV", og hva det vil si (Hensyns(løs)full, Aktpågivende og Varsom).

 

Klokken 20:00 på kvelden, 2 dager før du skal ha prøven bør du bruke 30 kroner på teoritentamen.no. Hvorfor? Jo, gå igjennom mange prøver den kvelden før du legger deg slik at hjernen kan prosessere igjennom spm mens du sover. Dagen etterpå etter du har spist frokost så sett deg på datamaskinen og fortsett å ta så mange prøver som du makter før klokken 20:00. Nå har du sikkert fått repetert og gått gjennom mange forskjellige spørsmål (en del som kommer igjen og, og dette er en bra ting). Da er det bare å skumme igjennom teoriboka til du legger deg, og våkne neste morgen og ta prøven hos Biltilsynet.

 

Håper dette inlegget kommer til noen nytte.

 

Lykke til dere som skal ut i ukjent farevann!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mitt råd til dere som skal ta teorien:) :

 

-Les igjennom boka minst én gang. Ja, enkelte steder i boka er driiitkjedelige, men sånn er det bare. Det kan være lurt å notere/merke seg enkelte ting, som bremselengder og hvor fort man kjører på ett sekund i en gitt fart. (22 meter per sekund i 80 km/t f.eks, disse tallene kan dukke opp flere steder på prøva.)

 

-Bruk 30 spenn på å få tilgang til teoritentamen.no i 24 timer. Det jeg gjorde var at jeg satt mesteparten av kvelden og tok prøva igjen og igjen og igjen. De spørsmålene jeg fikk feil på noterte jeg på et ark så jeg lærte (og skjønte!) det riktige svaret. De svarene du ikke skjønner blar du opp i boka og leser der, eventuelt spør noen som har lappen. Målet med å ta prøva på nettet om og om igjen er ikke å lære spørsmål og svar utenat, men at du skal skjønne hva du blir spurt om. Jeg var så fast oppsatt på å stå på teorien første gangen og bli ferdig med det at jeg tok meg tiden til å ta prøva mange ganger. Ja, var mye annet morsommere jeg kunne brukt tiden til, men det å kunne teorien godt hjelper veldig godt på selve bilkjøringa også. Dessuten er det ganske greit å kunne svare på nesten alt kjørelæreren spør om og komme med kommentarer som viser at du kan teorien din. :)

 

-Når du føler deg klar er det bare å komme seg til trafikkstasjonen og ta prøven. :) Når du har stått på internettprøva x antall ganger med få eller ingen feil, er sjansen ganske god for å stå. Les spørsmålene nøye og ta den tiden du trenger! Vet at mange folk liker å briljere med at de "leste boka en halv gang før de på impuls dro ned på trafikkstasjonen, brukte 15 minutter og sto med akkurat 7 feil", men det å kunne teorien ordentlig hjelper så utrolig på kjøretimer og kjøringa generelt også! :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jess besto, dog med 7 feil (som er max) så var heldig! :!:

 

Var sinnsykt mye spørsmål som jeg følte det kunne flere som var riktig, så det var litt kjipt. Teoritentamen var hjelpte meg mye, men den på biltilsynet er mye vanskeligere så det er sagt.

 

Vet noen hvorfor vi ikke får vite hvilke spørsmål jeg svarte feil på? Var litt usikker på rundt 10 spørsmål så litt kjipt at jeg ikke vet hva jeg tok rett og hva jeg tok galt.

Lenke til kommentar
Jess besto, dog med 7 feil (som er max) så var heldig! :!:

 

Var sinnsykt mye spørsmål som jeg følte det kunne flere som var riktig, så det var litt kjipt. Teoritentamen var hjelpte meg mye, men den på biltilsynet er mye vanskeligere så det er sagt.

 

Vet noen hvorfor vi ikke får vite hvilke spørsmål jeg svarte feil på? Var litt usikker på rundt 10 spørsmål så litt kjipt at jeg ikke vet hva jeg tok rett og hva jeg tok galt.

De vil kanskje ikke at folk skal spekulere i at de lærer rett kombinasjon av spørsmål/svar istedenfor å lære seg teoristoffet skikkelig. Å vite hvilke svar som er rett for hvilke spørsmål er nemlig ikke det samme som å kunne teoristoffet.

 

Iallefall, gratulerer!

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Besto teorien idag, endelig. Detta her var bedre enn å feire 18-årsdagen min :D

Så du har strøket en del ganger?

 

Jeg tror jeg skal ta prøven om ca. to uker. Frem til da skal jeg gå gjennom ATL "Veien til førerkortet 2"-CD-ROMen, repetere litt i boka og bruke noen spenn på ATL's teoritentamen.no.

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Da var teorien bestått på første forsøk, og med bare tre feil. Det var en rimelig herlig følelse å se tommelen på slutten av prøven.

 

Men jeg vil gjerne takke alle dere som aktivt deltar i denne tråden, og da spesielt trinity89 og Requi for at dere kom med den utrolig enkle og effektive taktikken for å bestå teorien. Det funket som bare det.

 

Tusen takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...