Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

begge deler skal stå forklart i vognkortet. nyttelast er hvor mye hengeren kan laste. total nyttelast er bil + henger +last og passagerer.

 

punkt nr to der er jo selforklarende egentlig. er ikke noe annet å si om det enn at det skal stå i vognkortet hvor mye du kan laste på en henger med og uten brems. det er jo ikke noe fasit svar på det da det er veldig stor forskjell på hengere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har noen spørsmål:

 

1. Påvirker last bak forhjulene?

 

2. Kan man ha last stikkende ut?

 

3. lyspærer:

a)-Står det hvordan man skifter lyspærer i instruksjonshåndboka?

b)-Kan man bruke så sterke lyspærer man vil?

 

4.Står høyden i instruksjonshåndboka eller veikortet?

 

5.Hvis en bil kjører sakte forand rundkjøringer og kryss skal bilene bak tute, kjøre inntil bilenforand eller bruke lyssignal?

 

6.Hva skal man kjøre når man kommer til et kryss der det er stoppskilt på to veier, altså de motgående. Skal man bare stoppe for kryssendetrafikk eller hva?

 

7.Hvis en lastebil står litt ut i veien altså litt av fronten og laster inn varer, skal de som kjører i den veien kjøre forbi i hele venstre kjørefeil, inntil midtsiden som mulig eller hva skal man gjøre?

 

8.skal man planlegge kjøreruten sin for å være mest mulig miljøvennlig?

 

Dette er noe jeg lurer på :p

Lenke til kommentar
har noen spørsmål:

 

1. Påvirker last bak forhjulene?

 

2. Kan man ha last stikkende ut?

 

3. lyspærer:

a)-Står det hvordan man skifter lyspærer i instruksjonshåndboka?

b)-Kan man bruke så sterke lyspærer man vil?

 

4.Står høyden i instruksjonshåndboka eller veikortet?

 

5.Hvis en bil kjører sakte forand rundkjøringer og kryss skal bilene bak tute, kjøre inntil bilenforand eller bruke lyssignal?

 

6.Hva skal man kjøre når man kommer til et kryss der det er stoppskilt på to veier, altså de motgående. Skal man bare stoppe for kryssendetrafikk eller hva?

 

7.Hvis en lastebil står litt ut i veien altså litt av fronten og laster inn varer, skal de som kjører i den veien kjøre forbi i hele venstre kjørefeil, inntil midtsiden som mulig eller hva skal man gjøre?

 

8.skal man planlegge kjøreruten sin for å være mest mulig miljøvennlig?

 

Dette er noe jeg lurer på :p

Åssen spørsmål er detta a?? hva er et veikort? å er du så håpløs at du ikke kan skifte ei lyspære en gang? vris mot venstre for å få den ut, å høyere for å få den inn. har du noen gang lært at du skal tute på biler som kjører sakte inn mot kryss/rundkjøringer? å står det en lastebil i veien må du ikke finne på å kjøre forbi...kjør i mellom den du. og hva mener du med "påvirker last bak forhjulene"? bak forhjulene sitter som oftest motoren, så der er det ikke noe laste-plass (med unntak av bobler, porcher å litt ymse spesial-biler da)...å tenker du kjøre-egenskaper, over/under-styring, vei-grep?? akslerasjon? sving-radius??

Lenke til kommentar
og hva mener du med "påvirker last bak forhjulene"? bak forhjulene sitter som oftest motoren, så der er det ikke noe laste-plass

Så du mener at man ikke kan ha last bak forhjulene? Bagasjerom er ganske et ukjent begrep for deg.

Er derfor jeg spør om deffinisjonen på "bak for-hjulene" da, smarten. bagasjerom kan også defineres som "bak bak-hjulene", eller over bak-hjulene som jeg ville kaldt det. men i prinsippet ligger jo også det bak for-hjulene, på lik linje med omtrent alt annet på bilen, så da kan spørsmålet omformuleres til "påvirker last", å man er like langt, med mindre man velger å teipe fast lasta under front-lysa. så hvor er lasta plassert? bagasjerommet, i forr-setet, bak-setet? har du tatt ut motoren å satt det der? på taket? tilhengern? i bilen bak?

Lenke til kommentar
og hva mener du med "påvirker last bak forhjulene"? bak forhjulene sitter som oftest motoren, så der er det ikke noe laste-plass

Så du mener at man ikke kan ha last bak forhjulene? Bagasjerom er ganske et ukjent begrep for deg.

Er derfor jeg spør om deffinisjonen på "bak for-hjulene" da, smarten. bagasjerom kan også defineres som "bak bak-hjulene", eller over bak-hjulene som jeg ville kaldt det. men i prinsippet ligger jo også det bak for-hjulene, på lik linje med omtrent alt annet på bilen, så da kan spørsmålet omformuleres til "påvirker last", å man er like langt, med mindre man velger å teipe fast lasta under front-lysa. så hvor er lasta plassert? bagasjerommet, i forr-setet, bak-setet? har du tatt ut motoren å satt det der? på taket? tilhengern? i bilen bak?

 

Var noen av disse spørsmålene jeg fikk på teoriprøva.. var altså noen av svaralternativene.

nr 1. altså hvis man har last bak i bilen, påvirker det veigrepet eller noe på forhjulene.

 

kan noen svare på noen av de?? den med stoppskilt f.eks

Lenke til kommentar
Det var ei ganske annerledes formulering som gav ei helt annen mening. Ja, mye last bak i bilen kan ha noe å si for styre-egenskapene. Da blir bilen lettere forran, å man får større sving-radius, noe som er negativt. Overstyrt kalles det vel

 

åh ja takk, så den med å ha last utenfor er lov da.

 

de andre da. Hva skal man gjøre hvis en bil kjører for sakte forand en rundkjøring eller et kryss? kjøre forbi hvis det ikke er noe fare. synes jeg har lest at det ikke er lov.. er vel sikkert den kjøre inntil da..

Lenke til kommentar
Det var ei ganske annerledes formulering som gav ei helt annen mening. Ja, mye last bak i bilen kan ha noe å si for styre-egenskapene. Da blir bilen lettere forran, å man får større sving-radius, noe som er negativt. Overstyrt kalles det vel

 

åh ja takk, så den med å ha last utenfor er lov da.

 

de andre da. Hva skal man gjøre hvis en bil kjører for sakte forand en rundkjøring eller et kryss? kjøre forbi hvis det ikke er noe fare. synes jeg har lest at det ikke er lov.. er vel sikkert den kjøre inntil da..

 

ingen som kan hjelpe meg, skal ta teorien snart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...