Gå til innhold

Bethesda og Fallout3

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2004 ble det annonsert at Betsheda kjøpte lisensen til Fallout fra Interplay. Siden den gang har det vært ganske lite info om denne lisensen. Kan vi håpe at når Oblivion nå blir releaset at de begynner å jobbe med Fallout3? De har jo skapt en fantastisk engine og verktøykasse med Oblivion. Hadde vært utrolig artig om de gjorde noe videre med denne lisensen.

Skal kanskje ikke se bort fra at de lager en Fallout Online med Oblivion engine i bånn og Gameplay ala WoW? Spennende blir det ihvertfall. Farne er vel stor for at et først kommer en 3-4 Chapters til Oblivion før vi får se Fallout fra Bethesda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mener å huske at jeg har lest at de skal ta fatt på Fallout 3 så fort Oblivion var ute ja. Så det blir nok to store og etterventede titler på rappen for Bethesda :)

5692605[/snapback]

Tipper det kommer minst et par oblivion tillegg først? ref bloodmoon og tribunal fo morrowind?

Skrevet
Skal kanskje ikke se bort fra at de lager en Fallout Online med Oblivion engine i bånn og Gameplay ala WoW? Spennende blir det ihvertfall. Farne er vel stor for at et først kommer en 3-4 Chapters til Oblivion før vi får se Fallout fra Bethesda.

5692556[/snapback]

Det kommer ikke til å skje. Interplay sitter fortsatt med lisensen for online-spill basert på Fallout. Bethesda kan jo selvfølgelig inkludere multiplayer, men ikke noe MMO. Jeg tror heller ikke at denne motoren de har brukt til Oblivion er utrolig fantastisk. Dette er klart bare hentet fra en sniktitt, men ta en titt her.

Skrevet

De er nok allerede i gang med fallout 3. Pete hines har sagt noe i retning av "I've seen it, and it's looking great!"

Kjenner jeg bethesda rett så blir det nok neppe noe multiplayerspill, og garantert ikke noe MMO. Fallout funker nok best som singleplayer, noe BoS beviste.. Selv om Fallout 3 coop med et par venner høres veldig morsomt ut. MMO ville nok ha ødelagt hele greia tror jeg. BLEH!

Skrevet

Håper vel egentligt ikke at det blir nok et mmo, men en skikkelig bra Fallout 2 oppfølger. Makan til spill, tror ikke jeg gleder meg til noe spill mer en nettopp Fallout 3.

Synes Bos var utrolig artig på mp, nei det hadde ikke sånn kjempe lang levetid, men hadde en del kamper mot en kamerat, jeg kjørte bare med Ghouls, fantastisk moro :D

Skrevet
Mener å huske at jeg har lest at de skal ta fatt på Fallout 3 så fort Oblivion var ute ja. Så det blir nok to store og etterventede titler på rappen for Bethesda :)

5692605[/snapback]

Tipper det kommer minst et par oblivion tillegg først? ref bloodmoon og tribunal fo morrowind?

5694424[/snapback]

Joda, det gjør det helt sikkert. Men slike add-ons eller expansion packs er jo rimelig mye enklere å lage enn å utvikle et spill fra scratch av, så det krever nok hverken like mye tid eller menneskelige ressurser :)

Skrevet (endret)

Som flere påpeker her så får vi håpe at dette blir et singleplayer spill og ikke MMO eller multi. Fallout1 og 2 hadde veldig mange artige våpen med vidt forskjellig range. Noen var sniper som funker på langt holdt mens Ripper og andre haftige våpen kun var for nærstrid. Tror man hadde slitt litt hvis man skulle få til en god implementasjon av MMO med både nærkamp og ranged combat. Hadde vel endt med at alle hadde valg perception på 10 og gått rundt med sniperrifler og skutt hverandre på sinnsykt langt hold. Dette hadde ødelagt gameplayet fullstending.

Det som gjorde Falloutspillene 1 og 2 bra var den dystre postapokalyptiske settingen, det heftige utvalg av våpen perks og skills samt en spennende story. Stemingen og musikken husker vel de fleste fra disse spillene.

De gamle spillene var jo turnbased. Der funket jo combat bra. Finnes det noen spill i dag der man bruker både ranged og melee våpen i combat og hvor gameplayet er bra?

Ser for meg at det kan bli litt tricky hvis man skal spille dette spillet som FPS i realtime og switche mellom range og melee våpen. Regner med at dette blir et hett issue under spilltesting i alpha/beta versjon.

Endret av Mazeking
Skrevet

5692556[/snapback]

Det kommer ikke til å skje. Interplay sitter fortsatt med lisensen for online-spill basert på Fallout. Bethesda kan jo selvfølgelig inkludere multiplayer, men ikke noe MMO. Jeg tror heller ikke at denne motoren de har brukt til Oblivion er utrolig fantastisk. Dette er klart bare hentet fra en sniktitt, men ta en titt her.

5694467[/snapback]

Motoren i Oblivion blir jo et kapittel for seg selv. I artikkelen du peker på klages det over at slev morrowind hakket hvert 10 sekund. Det gjordet det IKKE hos meg. jeg hadde en PC med Geforce3 kort da dette kom. Det var midt på treet på den tiden. I PCversjonen av Oblivion blir det nok muligheter til å justere grafikken slik at den passer og ser bra ut på det oppsettet man har. Patcher løser vel også en del performance provblemer etterhvert. Er dog usikker på om man på 360 versjonen kan justere på grafikken? Det tviler jeg på . Vet heller ikke hvordan de vil gjøre det med patcher på den, om de klarer å få opp ytelsen på samme måte. Blir spennende å se.

Når Fallout 3 er klart for release er nok denne enginen tunet ganske bra slik at gameplay går ganske smooth. Bethesda har jo ikke akkuratt dårig erfaring med morrowind bak seg. Regner med at Oblivion enginen også blir veldig bra når den blir tunet med et par patcher.

Skrevet (endret)

Hm, Fallowind 3 er ikke en tittel som sees frem til av undertegnede da Bethesda Softworks fortsatt har til gode å utvikle en solid tittel. Man betviler at de vil klare å ta steget fra 'eventyrspill med stats' til 'rollespill.'

Endret av Tchernobog
Skrevet
Hm, Fallowind 3 er ikke en tittel som sees frem til av undertegnede da Bethesda Softworks fortsatt har til gode å utvikle en solid tittel. Man betviler at de vil klare å ta steget fra 'eventyrspill med stats' til 'rollespill.'

5696607[/snapback]

Så du mener at Morrowind er et dårlig spill?? :mad:

Skrevet

Reagerte også på det Tchernobog skrev, men valgte å ikke kommentere dette. Du kan godt mene at Morrowind ikke er noe for deg, og ja kanskje dårlig, men at det er et solid produkt kan du vel ikke nekte for. Det vises gjennom populæriteten rundt spillet :)

Jeg tviler litt på Fallout 3 siden det er så lenge siden sist fallout spill og at det er andre folk som står bak spillet, hvertfall ikke at det er nettopp Bethesda som skal lage spillet.

Skrevet (endret)
Hadde vært bedre om Obsidian Ent. hadde fått rettighetene, evt. Bioware.

5702680[/snapback]

kan du begrunne hvorfor?

5702922[/snapback]

Obsidian har folk som jobbet med Fallout 2. I min drømmeverden ville Troika fått lisensen, ettersom folkene som skapte det meste av Fallout (1) grunnla det selskapet. Dessverre gikk det ganske dårlig med dem. De hadde en tech demo av en motor som så helt fantastisk ut og kunne passer veldig bra til Fallout 3, men den forsvant nok sammen med selskapet. Her er en video som viser motoren.

Endret av eught
Skrevet

Tror alle disse selskapene som dere har nevnt er dyktige nok til å lage en spillemotor som er verdig Fallout 3.

Men er veldig skeptisk til at noen av dem klarer å lage like bra historie, og ikke minst sidequest-historiene kommer nok ikke til å være i nærheten av så bra som det var i Fallout 1 og 2.

Ingen rollespill har vert så mye moro med levelling som Fallout heller.

Også kuult med det boksystemet, som hjalp på skytingen.

Morrowwind er ett bra spill, men desverre ikke i nærheten av samme playability som Fallout hadde, etter min mening.

Skrevet
Tror alle disse selskapene som dere har nevnt er dyktige nok til å lage en spillemotor som er verdig Fallout 3.

Men er veldig skeptisk til at noen av dem klarer å lage like bra historie, og ikke minst sidequest-historiene kommer nok ikke til å være i nærheten av så bra som det var i Fallout 1 og 2.

Ingen rollespill har vert så mye moro med levelling som Fallout heller.

Også kuult med det boksystemet, som hjalp på skytingen.

Morrowwind er ett bra spill, men desverre ikke i nærheten av samme playability som Fallout hadde, etter min mening.

5713752[/snapback]

Vi snakker ikke om å dytte Fallout inn i spillesystemet til morrowind. Det er snarer grafikken som blir den samme. Falloutserien har jo et helt annet system for leveling. Så det må nok jobbes iherdig for å få dette til.

Som flere påpeker. Det viktigste blir å få til gode quests og en solid historie samt være Trûe mot leveling og pipboy systemet i Fallout.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...