Gå til innhold

Redigering av signaturer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenk hvis man bygde et hus i god tro om at man gjorde alt riktig, også kommer man hjem fra jobb og huset er jamnet med jorden. På tomten står det et skilt med følgende påskrift: "Ikke noe 5 meter høyt hus her nei"

5580448[/snapback]

 

Bygger man hus, har man gjerne forskrifter å forholde seg til. Disse leser man gjennom fø-øør man begynner å bygge huset, og står det "hus over 4 meter er ikke tillatt", så lager man ikke hus over 4 meter.

 

Bygget hadde ikke blitt revet, men konsekvenser hadde det nok fått.

Lenke til kommentar

hva med at moderator og anth bør følge forumets retningslinje #4 ?

 

edit: jeg referer til forumets komplette retningslinjeregel #4, ikke orker-ikke-å-scrolle regel #4. Men siden noen har problemer med å lese retningslinjene, referer jeg til forkortet regel #3, komplette #4

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Jepp, da er også jeg offer for en litt vel ivrig moderator. Signaturen jeg hadde er endret til:

*Ingen size=6 eller 12 linjer her, takk* - psilocybe

 

Hvorfor ikke sende meg en PM først? Det er tross alt ikke alltid lett å huske alle regler. Hadde vært noe enklere hvis profil-reglene hadde stått på den siden man lager en profil.

 

Signaturen hadde jeg brukt en del tid på å lage for å hjelpe andre med hvilke deler man kan bruke for å lage en vifteløs PC. Gidder ikke lage denne på nytt, og heller ikke verdens undergang for noen, bare rimelig respektløst av psilocybe.

Endret av koda
Lenke til kommentar
Hadde vært noe enklere hvis profil-reglene hadde stått på den siden man lager en profil.

5596271[/snapback]

Hvorfor ikke bare lese reglene og prøve å huske de, noe som du sa at du hadde gjort når du registrerte deg på dette forumet? Og glemmer du noe så er det ikke så veldig vanskelig å klikke på linken til retningslinjene og skjekke hva som er lov og ikke lov :)

 

Edit: typo

Endret av B|Real
Lenke til kommentar

Enig! Det er tross alt veldig mange godkjente signaturer, husk det! Det er alltid noen som bryter reglene, enten de mener det eller ikke. Det kan da ikke være så vanskelig å sende en PM? Jeg vil kalle det ren folkeskikk å si i fra. Synes dere moderatorer har en tendens å stå for det dere mener bare for dere er moderatorer.

Lenke til kommentar

En signatur er en del av min identitet her på forumet. Jeg liker ikke at andre skal røre ved min identitet på egenhånd. Da er det selvfølgelig min jobb å sørge for å opptre korrekt, men hvis uhellet er ute synes jeg ikke det legitimerer at andre trer inn i min identitet og endrer den.

 

Ang moderatorer: Som alle andre steder har også HW-forumet moderatorer som synes det er gøy å ha makt, HW-forumet er verken bedre eller dårligere enn andre forum. Derfor synes jeg det er litt merkelig at moderatorene skal ha mulighet til å redigere signatur (dersom de har det).

Lenke til kommentar

Er delvis enig med dere alle.

 

Men skjønner og at de bare sletter den, hvis de ikke gjør det så må de sende PM, sjekke om brukeren har endret den etter en stund hvis han ikke har gjort det så man man gå inn og slette den så kommer ramaskrik om at jeg ikke hadde rukket å endret den ennå osv.

 

Mye lettere med Delete med en gang når man har brukern foran seg så er man sikker på at det blir gjort kjapt trygt og billig.

Lenke til kommentar
Er delvis enig med dere alle.

 

Men skjønner og at de bare sletter den, hvis de ikke gjør det så må de sende PM, sjekke om brukeren har endret den etter en stund hvis han ikke har gjort det så man man gå inn og slette den så kommer ramaskrik om at jeg ikke hadde rukket å endret den ennå osv.

 

Mye lettere med Delete med en gang når man har brukern foran seg så er man sikker på at det blir gjort kjapt trygt og billig.

5641421[/snapback]

Da kan de vel kopiere signaturen, legge den ved PMen og si i fra at de har slettet den. Ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er et prinsipp som blir diskutert her. Det er jo ikke noe problem å ta backup av ting. Men når folk kan gå inn å endre og slette på personlige ting, da er det gått for langt etter min mening...

5650079[/snapback]

 

Du har egentlig ikke noen rettighet til å være her da, forumet drives ikke av deg. Når noen bryter en regel er det raskere for en moderator å slette signatur/avatar (er egne valg for det i IPB faktisk) enn å kopiere signatur og sende på pm. Jeg vil tro en moderator har nok å gjøre :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Like lite som deg det, men jeg har rett til å ytre min mening.

Videre gir jeg blaffen i hvor mye moderatorene har å gjøre. De er ikke ansatte med timelønn, og gjør et frivillig arbeid. Tar de på seg det ansvararet, så får de utføre ting skikkelig. Folkeskikk gjelder for alle...

5650189[/snapback]

 

Folkeskikk gjelder også for deg som godtok reglene den gang du registrerte deg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...