Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (På 10.11.2022 den 18.58):

Elkjøp er butikken å følge med på, med unntak at det er gamle uhd Filmer.

Er det bare jeg som er superkløne, for finner ingenting om fysisk film, og utrolig irriterende hvor mange ganger nettbutikken vil at man skal godta ditt og datt, og så henger ting seg opp, så nei, der fikk jeg ikke mye igjen. 

Kanskje du tenkte på fysiske butikker? 

Savner et par av de større, da de pleide å ha masse film, gjerne meget variert utvalg, svære bokser, stilige og sjeldne til mye billigere pris enn andre filmbutikker. Men nå er vel alt mer eller mindre borte vekk.

Edit:

Der ja, fant endelig frem (nettbutikken), litt gjemt bort, og ble så frustrert over all den unødige "Vil vite hvor du er" og annen som du må godta eller klikke vekk for å komme deg frem. 

Uansett, virker som de har filmer fra 9 kroner og oppover, så mulig en får revurdere en litt dypere sjekk, når man har tid og lyst. For regner med at det er mye uinteressante titler man må først gjennom, for å kanskje finne et par potensielle perler.

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frank.N.Steen skrev (18 minutter siden):

Der ja, fant endelig frem (nettbutikken), litt gjemt bort, og ble så frustrert over all den unødige "Vil vite hvor du er" og annen som du må godta eller klikke vekk for å komme deg frem. 

Hvis det er annen lenke enn den som er i førsteposten vil jeg gjerne ha den slik at jeg kan oppdatere førsteposten. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (1 minutt siden):

Hvis det er annen lenke enn den som er i førsteposten vil jeg gjerne ha den slik at jeg kan oppdatere førsteposten. 

Glemte helt at du har jo gjort en fin og ryddig innsats i det å få oppdatert førsteposten. Kun jeg som stressa og rota litt, for veldig lenge siden man har brukt Elkjøps nettbutikk, og ja, skjønte vel hvorfor. Men ser du har lagt til en fin snarvei, rett mot film "hylla". Så skal huske det neste gang man tar ferden mot samme butikk.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (15 minutter siden):

Glemte helt at du har jo gjort en fin og ryddig innsats i det å få oppdatert førsteposten. Kun jeg som stressa og rota litt, for veldig lenge siden man har brukt Elkjøps nettbutikk, og ja, skjønte vel hvorfor. Men ser du har lagt til en fin snarvei, rett mot film "hylla". Så skal huske det neste gang man tar ferden mot samme butikk.

Fort gjort  ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (1 time siden):

Er det bare jeg som er superkløne, for finner ingenting om fysisk film, og utrolig irriterende hvor mange ganger nettbutikken vil at man skal godta ditt og datt, og så henger ting seg opp, så nei, der fikk jeg ikke mye igjen. 

Kanskje du tenkte på fysiske butikker? 

Savner et par av de større, da de pleide å ha masse film, gjerne meget variert utvalg, svære bokser, stilige og sjeldne til mye billigere pris enn andre filmbutikker. Men nå er vel alt mer eller mindre borte vekk.

Edit:

Der ja, fant endelig frem (nettbutikken), litt gjemt bort, og ble så frustrert over all den unødige "Vil vite hvor du er" og annen som du må godta eller klikke vekk for å komme deg frem. 

Uansett, virker som de har filmer fra 9 kroner og oppover, så mulig en får revurdere en litt dypere sjekk, når man har tid og lyst. For regner med at det er mye uinteressante titler man må først gjennom, for å kanskje finne et par potensielle perler.

Er knotete i Norge også i Sverige å finne filmer på nett spesielt på Elkjøp.

Du må google det for å finne fram.

De har 80 filmer på uhd i Norge på Elkjøp, mye gamle filmer men de hadde faktisk tidligere enkeltvis 99 kr for Gudfaren filmene og Lotr. Så da var dette et knallkjøp iforhold til å kjøpe boksene.

https://www.elkjop.no/tv-lyd-og-smarte-hjem/filmer-musikk/filmer?filter=30553%3A4K Ultra HD

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (1 minutt siden):

Hvis det ikke er viktig å eie filmen

Med 7 756 original-plater i privat samling er nok det viktigste for meg å eie ja..

 

Frank.N.Steen skrev (14 minutter siden):

stadig er ute etter fysisk titler til gode priser

Og nei, prisen er IKKE viktig når jeg finner noe på 'ønskelista' som i dag er på 103 titler..  🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (45 minutter siden):

Med 7 756 original-plater i privat samling er nok det viktigste for meg å eie ja..

 

Og nei, prisen er IKKE viktig når jeg finner noe på 'ønskelista' som i dag er på 103 titler..  🙂 

He, he... Litt feil tips fra meg ja 😊 Respekt for at det er originalt (ikke kopier). 

Har selv trang plass og dårlig råd, så BD fra biblioteket er kjekt. Spart mye på det i løpet av flere tiår. Litt trist å ikke ha noen film og musikksamling lengre. 

Merker meg oftere godbiter på BD siste årene. F. eks. på Europris. 

Mimre: Lånte LD spiller (Laser disc) på starten av 90-tallet. Salg/kjøp av hjemmekino fra 90-tallet (og stereo VHS) økte filmopplevelsen mye.

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar
plankeby skrev (2 timer siden):

Litt ute av tråden kanskje? Hvis det ikke er viktig å eie filmen, men ha den før streamingtjenestene i Norge. 

Gratis å låne BluRay på biblioteket. Sikkert stor variasjon i utvalg ut fra hvor man bor.

Biblioteket er fint det, og de pleier å ha noen gode filmer, blant enkelte jeg har fra før. Men er oftest Dvd.

Vi er jo samlere da, kunne nok klart meg med mindre filmer, men noen få blir spilt igjen og igjen og igjen. Mens andre er mer samleobjekter.

Lotr, Heros serien,Star Wars, Alien, Gudfaren, Event Horizon, Kill Bill 1-2, Crouching Tiger Hidden Dragon, Sunshine, Requiem for a dream, Once upon a time in America, Revenant, Dancing with wolves, Barry Lyndon, The Shining, 2001, 5th Element, Leon, Memoirs of a Gheisa, Dunkirk, Heat, Silence of the Lambs, Bladerunner, Master & Commander, Riddick filmene, Once upon a time in the West. Akira, The Prestige, The Dark Knight, The Joker er slike filmer.

Men man vet liksom ikke hvilke filmer som blir favotter i å ses igjen, og ofte legger jeg en film i samlingen fordi den er spesiell eller passer i kategoriene.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Woff skrev (2 timer siden):

Den funker utmerket på 4k også den! Har faktisk klart å kjøpe 5 dubletter der! 🙂

Hva mente du nå? Har en god bd og 4k spiller..

Alt spilles bra av nå ja som jeg har fått 4k tv..

Det jeg mente er at jeg angrer på at jeg solgte de gamle filmboksene på dvd, spesielt Kill Bill, 2001, hero triologien samt Star Wars og Alien..

Det var skikkelig kule bokser med egen versjon mye tilegg og syke artwork, bøker og ikke minst teksting(Hero). Ble solgt for driks på brukthandel.

Alle nye utgivelser klippes om igjen, og mister eller tillegger ting.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Hva mente du nå

Var nok bare en fleip dette! Jeg bare kjøper for mye dubletter selv om jeg benytter to registrerings-programmer for å unngå dette! 
Sendte akkurat inn en bestilling til Platekompaniet nå: bestilling av 25 filmer (inkludert tre-fire musikk-plater) for kr 5 465,-  ETTER å ha bestilt så føres dette opp i ei liste over bestilte filmer.. Og der hadde jeg allerede bestilt to av de fra før!
Godt å ta dette før filmene kommer hit til meg da.  En av filmene var en dvd sone 1 (import) og den kostet hele 269,10!! Alt for dyrt!

Lenke til kommentar
Woff skrev (13 minutter siden):

Var nok bare en fleip dette! Jeg bare kjøper for mye dubletter selv om jeg benytter to registrerings-programmer for å unngå dette! 
Sendte akkurat inn en bestilling til Platekompaniet nå: bestilling av 25 filmer (inkludert tre-fire musikk-plater) for kr 5 465,-  ETTER å ha bestilt så føres dette opp i ei liste over bestilte filmer.. Og der hadde jeg allerede bestilt to av de fra før!
Godt å ta dette før filmene kommer hit til meg da.  En av filmene var en dvd sone 1 (import) og den kostet hele 269,10!! Alt for dyrt!

Tror ikke det har skjedd meg noe, men har mindre film.. Jeg har litt film på Dvd som jeg også har på bd, og ikke sett enda, men det er kjøpt med hensikt.

Har heller ikke spilt av hverken The Batman eller The Joker bd fordi de kom på 4k stream før filmene kom forhåndsbestilt i posten.

Lurer på om det blir 4k re-kjøp på Joker. 

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...