Gå til innhold

RAM-FAQ. Ofte stilte spørsmål og svar (oppdatert 06.09.2011)


endrebjo

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Hva er normalt å ha som virtuelt minne?

8529045[/snapback]

 

det lurer jeg på og... når jeg skriver winver i kjør kommer det opp at virituelt minne er på 523 760 kb

er det bra sånn som jeg har det? fant en artikkel på vg idag, akkurat om minne, men finner ikke igjen. fint hvis noen kunne hjulpet :)

post-62613-1182811381_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hadde vært fint med en forklaring på SLI Ready Ram.

 

Skal oppgradere nå, og er helt satt ut på dette.

 

Er f.eks. en PC2-8500 2x1024MB 1066MHz. (5.5.5.15) som er betegnet SLI Ready og har SLi varemerke på bedre enn en annen med samme speks men ikke SLI Ready?

 

Eller er det bare marketing tricks? :no:

 

Kunne noen forklare litt? Fordeler ulemper?

 

Takk

Endret av nosync
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hadde vært fint med en forklaring på SLI Ready Ram.

 

Skal oppgradere nå, og er helt satt ut på dette.

 

Er f.eks. en PC2-8500 2x1024MB 1066MHz. (5.5.5.15) som er betegnet SLI Ready og har SLi varemerke på bedre enn en annen med samme speks men ikke SLI Ready?

 

Eller er det bare marketing tricks?  :no:

 

Kunne noen forklare litt? Fordeler ulemper?

 

Takk

9105569[/snapback]

 

du får kanskje 1 fps ekstra hvis du har sli :ph34r:

Lenke til kommentar

Alt SLI-ready minne støtter EPP, som er en mer avansert form for SPD. Dette har vel lite med SLI å gjøre, men minnet har uansett ferdig konfigurerte overklokkings-profiler, som vel kan være til litt hjelp for uerfarne overklokkere. På noen systemer er det også noe som heter Linkboost, som øker busshastighetene, og blir aktivert når systemet gjenkjenner nVidia-sertifiserte produkter, som SLI-minne eller grafikkort. Men det er bare noen få brikkesett som støtter dette. På AMD-siden er det bare nForce 680a SLI som støtter Linkboost, og det er også bare ett hovedkort som benytter det brikkesettet. Denne støtten ble faktisk fjernet fra 590a SLI, men jeg tror at mer enn ett av nVidias Intel-brikkesett fremdeles støtter dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

Hvor stor(/liten) er egentlig forskjellen i ytelse mellom DDR2-minne (i mitt tilfelle pc6400) med cl5 vs cl4? Merkbar? Eller bare en ubetydelig desimal?

Lenke til kommentar
Hovedkortet mitt har plass til 2gb ram men hva skjer om jeg setter inn 2 på 1024mb?

Det er også bare plass til 2 brikker.

9035164[/snapback]

Hvorfor skal det skje noe spesielt da?

Hvis du setter inn én brikke á 1024 MB i hver slott, så får du 2 GB minne totalt. Det støtter hovedkortet, og du har plass til det.

Lenke til kommentar
Hovedkortet mitt har plass til 2gb ram men hva skjer om jeg setter inn 2 på 1024mb?

Det er også bare plass til 2 brikker.

9035164[/snapback]

Hvorfor skal det skje noe spesielt da?

Hvis du setter inn én brikke á 1024 MB i hver slott, så får du 2 GB minne totalt. Det støtter hovedkortet, og du har plass til det.

9238271[/snapback]

Det var jo nettopp der jeg var forvirret. Jeg viste ikke at 2gb, i denne sammenhengen, er det samme som 2048mb. Men jeg vet det nå.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
Hva er egentlig "timings"? Hva betyr tallene i rekken?
Det står faktisk som spørsmål #17 i førsteposten.

 

Hvis jeg har 2x512MB PC3200 brikker, er det da et problem å sette inn kun èn ny brikke av type 1x1024MB PC3200?

Har sett noe om dual channel, men skjønte ikke helt om det hadde noe å si.

Det er avhengig av hvilket brikkesett og hovedkort du har.

Du mister som oftest dual-channel hvis du har tre brikker, men på mange systemer spiller dual-channel liten roller (AMD64).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...