Gå til innhold

AMD X2 3800+ overklokking


Anbefalte innlegg

Den spanske siden leifeinar refererte til, klarte ikke å komme over 218 MHz og skriver at det er det dårligste overklokkingskortet de har testet på nforce4 brikkesettet. Sjekk selv med babelfish.

 

MAO så ser det ut til at Corge har vært utrolig uheldig med sitt valg av hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den spanske siden leifeinar refererte til, klarte ikke å komme over 218 MHz og skriver at det er det dårligste overklokkingskortet de har testet på nforce4 brikkesettet. Sjekk selv med babelfish.

 

MAO så ser det ut til at Corge har vært utrolig uheldig med sitt valg av hovedkort.

5452042[/snapback]

 

Det ser slik ut ja..

Lenke til kommentar
er en som selger et msi k8n neo4-F får 300 kr i denne tråden her. er det samme kortet som jeg sitter på. er helt glimrende.

 

hvis du føler for og bytte da :D

5453810[/snapback]

 

Takk for tipset, men tror jeg satser på et nytt DFI nF4 Ultra-D som Dragavon foreslo, har hørt en del bra om det, finnes det en variant av dette som støtter SLI?

 

Er f.eks. DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D like bra til å overklokke som førstenevnte?

 

Edit: Noen som vet hvordan en "SLI-modder den?"

Endret av corge
Lenke til kommentar
Takk for tipset, men tror jeg satser på et nytt DFI nF4 Ultra-D som Dragavon foreslo, har hørt en del bra om det, finnes det en variant av dette som støtter SLI?

 

Er f.eks. DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D like bra til å overklokke som førstenevnte?

 

Edit: Noen som vet hvordan en "SLI-modder den?"

5455741[/snapback]

 

Alle DFI's nF4 hovedkort klokker like bra, med unntak av Expert-kortet, som klokker enda bedre. SLI-modding av Ultra-chipsettet er ikkje mulig lenger så vidt eg veit. nVidia har fjernet den muligheten tror eg.

 

DFI nF4 Ultra-D (ikkje SLI)

DFI nF4 SLI-D (SLI)

DFI nF4 SLI-DR (SLI, 8X sata), alle har samme layout og bruker samme bios

 

DFI nF4 SLI-DR Expert (SLI, 8X sata) er nyeste revisjon, har helt ny layout og bruker egen bios.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Den spanske siden leifeinar refererte til, klarte ikke å komme over 218 MHz og skriver at det er det dårligste overklokkingskortet de har testet på nforce4 brikkesettet. Sjekk selv med babelfish.

 

MAO så ser det ut til at Corge har vært utrolig uheldig med sitt valg av hovedkort.

5452042[/snapback]

 

Det ser slik ut ja..

5453042[/snapback]

 

Kan anbefale Asus A8N32 sli deluxe. Helt konge kort fra en overlegen hk produsent; Asus

Lenke til kommentar
jeg kjører min nå @ 2,32 ghz ^^

 

Abit AV8

CPU?

4x 512MB TwinMOS PC3200 DDR400 ;)

ATI Radeon X800 XT 256MB

 

ligger stabilt på 61c med load på 100% på begge kjerner  :innocent:

5457014[/snapback]

har nå slått min gamle rekord med 1ghz ^^

men av en rar grunn svever den mellom 67-70c med load på begge kjerner

65438.png

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=65438

Endret av wiak
Lenke til kommentar
denne klockgen kan du bruke det er clockgen som leser av hva som klokkes.

 

eller dette.

 

veldig rart at du ikke kan låse de. det står noe annet enn.

 

hos meg heter det pci spread spectrum og cpu spread spectrum de skal være disablet.

5449818[/snapback]

 

Spread spectrum er en metode for og fjærne interferens og støy som kan fanges opp av andre produkter som radio og TV.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Spread_spectr...lock_generation

 

http://www.rojakpot.com/showFreeBOG.aspx?Lang=0&bogno=133

 

Men rett som du sir, det kan føre til at klokkesignalet blir urent slik at du oppnår dårligere overklokkingsresultat :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hei. Jeg fikk min x2 3800+ i går. Jeg har ikke gjort noe annet enn å øke fsben til 250mhz, altså 2.5ghz. Den høyeste temperaturen jeg har sett under torture test i occt, er 38c med kabinettemp på 26c. Jeg bruker scythe ninja med en lydløs papst vifte :) . Jeg har ikke prøvd høyere enn 250 enda, men jeg må vel prøve litt lenger?

Lenke til kommentar
stepping og  kjøpt hvor?

 

NeVa :)

5484743[/snapback]

 

Kan jeg finne ut steppingen i cpu-z eller everest ultimate? Jeg kjøpte den på netshop i hvert fall. Jeg får den stabilt opp til 2.55ghz, men på 2.6ghz blir den ustabil. Dessverre får jeg ikke til å øke volten høyere enn 1.4V, det samme som standard altså :hrm: . Jeg får ikke høyere alternativ i biosen...

Lenke til kommentar
lock spreads, har du klokket rammen? oppdatert bios? www.asrock.com ,

 

min ligger i øyeblikket på 2,6 ca 30 grader.

 

steppingen er multiplier f.eks 250*10 = 2500 mhz

5485674[/snapback]

 

Jeg trodde steppingen var når cpuen ble laget og slik jeg, som feks. 0543, som da betyr 2005 uke 43. Eller tar jeg helt feil? Jeg kjører på 250x10 til vanlig, men den er stabil på 255x10. Jeg synes bare runde tall er finere :p . Rammen står på auto, og når jeg sjekker cpu-z så kjører den på 208mhz. Jeg regner med at det stemmer, så det er altså ingen ekstrem overklokk der :p . Jeg har nyeste bios ja, men jeg får fortsatt ikke økt volten. Det er visst ikke bare jeg som har det problemet med x2 3800+...

Lenke til kommentar
Hei. Jeg fikk min x2 3800+ i går. Jeg har ikke gjort noe annet enn å øke fsben til 250mhz, altså 2.5ghz. Den høyeste temperaturen jeg har sett under torture test i occt, er 38c med kabinettemp på 26c. Jeg bruker scythe ninja med en lydløs papst vifte :) . Jeg har ikke prøvd høyere enn 250 enda, men jeg må vel prøve litt lenger?

5473468[/snapback]

Hei

 

Har også x2 3800+. Har også lyst å teste min, eneste du gjør er å øke fsben? Har du ikke gjort noe med ram etc, annet å sette dem i auto? hvor mye øker du fsben for hver boot?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg fikk min x2 3800+ i går. Jeg har ikke gjort noe annet enn å øke fsben til 250mhz, altså 2.5ghz. Den høyeste temperaturen jeg har sett under torture test i occt, er 38c med kabinettemp på 26c. Jeg bruker scythe ninja med en lydløs papst vifte :) . Jeg har ikke prøvd høyere enn 250 enda, men jeg må vel prøve litt lenger?

5473468[/snapback]

Hei

 

Har også x2 3800+. Har også lyst å teste min, eneste du gjør er å øke fsben? Har du ikke gjort noe med ram etc, annet å sette dem i auto? hvor mye øker du fsben for hver boot?

5485788[/snapback]

 

Med mitt hovedkort var det eneste jeg gjorde å øke fsben. Også må du passe på å ikke øke pci-e hastigheten også samtidig ;) . Jeg økte 10 mellom hver test. Ramen står på auto. Hvilket hovedkort har du?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg fikk min x2 3800+ i går. Jeg har ikke gjort noe annet enn å øke fsben til 250mhz, altså 2.5ghz. Den høyeste temperaturen jeg har sett under torture test i occt, er 38c med kabinettemp på 26c. Jeg bruker scythe ninja med en lydløs papst vifte :) . Jeg har ikke prøvd høyere enn 250 enda, men jeg må vel prøve litt lenger?

5473468[/snapback]

Hei

 

Har også x2 3800+. Har også lyst å teste min, eneste du gjør er å øke fsben? Har du ikke gjort noe med ram etc, annet å sette dem i auto? hvor mye øker du fsben for hver boot?

5485788[/snapback]

 

Med mitt hovedkort var det eneste jeg gjorde å øke fsben. Også må du passe på å ikke øke pci-e hastigheten også samtidig ;) . Jeg økte 10 mellom hver test. Ramen står på auto. Hvilket hovedkort har du?

5485825[/snapback]

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24440

har jeg. hva setter pci-e til da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...