Gå til innhold

AMD X2 3800+ overklokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
aspstein: Planer om å investere?

 

sablabra: har ikke testet ;)

6059916[/snapback]

 

Varmer du opp til 10k? :green:

6059935[/snapback]

"varmer" opp ja... :cool:

 

tror jeg har funnet sweetspotn på cpu nå 3178mhz/1,6775V. Bare få satt opp vannkjølinga til grafikkortene og få litt tid til overs nå så..!

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nå går jeg kanskje litt OT, men er det noe poeng i å kjøre 350x8 framfor 280x10? Jeg testa 350x8 nå, og det ser ut til å funke greit. Vil det i det hele tatt yte noe bedre? Begge deler blir jo 2.8ghz :hmm: . Eller stresser jeg bare hovedkortet unødvendig?

6076465[/snapback]

 

Det finner du nok ut selv ved å kjøre ulike benchmarks og teste.

Ja.. det "stresser" hk/chipset/NB mer å kjøre med høy HTT, men dersom dette gir en bedre memclock/bedre "utnyttelse" av RAM-brikkene vil det lønne seg.. I motsatt tilfelle er 2.8Ghz.. = 2.8GHz.. uansett hvordan du når den "klokken"... trur eg (er ihvertfall hva jeg har observert ved praktiske forsøk).. :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å fjerne IHS enda? Jeg har noe innmari lyst til å prøve det, men noe sier meg at jeg ikke burde gjøre det :p

 

Btw, jeg tror 24/7 klokken min på [email protected] har blitt mer stabil etter jeg flashet hk med nyeste bios :) . Før pleide core 0 å feile etter noen timer med dual prime 95, mens nå har jeg kjørt 11-12 timer uten feil.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...