Gå til innhold

AMD X2 3800+ overklokking


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig fått installert min nye Big Typhoon. Og det gjorde susen hva temperatur angår.

 

Kjører nå 2.7GHz på min X2 3800+ med vcore 1.416-1.440 (skal vcore varierer på denne måten?).

 

Sjekket TCaseMax før jeg startet opp med klokkingen. Min visste 71 grader. Får nesten prøve en nyerer versjon av TMaxCase, den versjonen jeg har er en av de første.

 

tmaxcase0xt.jpg

 

Edit: Stemte visst likevel.

Endret av Pingo68
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ut til å kunne kjøre en kjerne Prime95-stabilt på 2.6GHz med standard spenning (1.3V?). Med stock-kjøler ligger jeg da på omtrent 52 grader.

Hvis jeg fyrer opp Prime95 på den andre kjernen også så passerer jeg 57-58 grader i løpet av et par minutter, med kræsj som resultat. Kan sikkert øke toleransen litt ved å måke på mer spenning, men med enda høyere temperatur som resultat.

Sliter tydeligvis litt med varmeutvikling. Hvis grafikk-kortet går på fullt i tillegg (POV 7800GT), så stiger temperaturen enda noen grader. Trøsten er at systemet er relativt stille...

 

- Trond

Lenke til kommentar
aspstein: fått din X2 enda? Min gjør 2800MHz stabilt på 1,4V spenning på luft. Må opp på 1,5V for 3000 og 1,65 for 3170 (foreløpig max, til tider ustabil).

5682997[/snapback]

 

Nei må ordne noen finanser først :p

 

Har fått solgt P4en min nå, så nå har jeg et Asus A8N sli og en AMD 3500+ igjen. Brøl ut hvis noen er interresert.

 

Forhåpentligvis skal jeg få kjøpt en i løpet av uka.

Lenke til kommentar

Om den ikke er av de beste klokkerne så bryr jeg meg egentlig ikke så mye, men hvis jeg ikke får brukt fasekjøleren blir jeg sur :p

 

Bootet greit på 2500mhz vertfall, og det ser ut til at jeg fikk fikset problemet med å få den til å være dualcore..

 

edit: kjørt dual prime95 i 5 timer nå på 2600mhz. Husker ikke helt vcore, men den var ganske høy, litt over 1,5V. Drev og knotet på 2700mhz, men den rebootet bare (derfor den høye spenningen) så satte den bare ned på 2600mhz før vi reiste bort en liten tur... Og den virker stabil så langt ;)

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
LDBHE 0601 er veldig bra. Håper jeg får en slik, henter i morgen ;)

5679314[/snapback]

 

Da har jeg vært å kjøpt meg en slik :D

 

Trodde aldri jeg kom til å handle noe som helst på navla datakjeden, men jeg betaler gjerne litt ekstra for en god stepping.

 

Boota på 2,6Ghz 1,26V :cool:

Fikk ikke testa noe mer, får forhåpentligvis litt tid imorgen....

Lenke til kommentar
Har testet litt nå, meste jeg klarer på htt er rundt 430mhz, avhengig av hva jeg skal gjøre. Så spørs det da om det er nok til at jeg får til en respektabel klokk med fasekjøleren :hmm:

5685836[/snapback]

 

Burde jo det da. Med mindre CPUen har en coldbug av en annen verden.

Må få mekka meg en fasekjøler jeg også så jeg kan se hva denne CPUen er god for.

Lenke til kommentar

Nei må ordne noen finanser først :p

 

Har fått solgt P4en min nå, så nå har jeg et Asus A8N sli og en AMD 3500+ igjen. Brøl ut hvis noen er interresert.

 

Forhåpentligvis skal jeg få kjøpt en i løpet av uka.

5683052[/snapback]

 

Hvordan klokker den 3500+'en forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...