Gå til innhold

AMD X2 3800+ overklokking


Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24440

har jeg. hva setter pci-e til da?

5485841[/snapback]

 

Jeg vet dessverre ingenting om hovedkortet ditt, men pci-e hastigheten skal vel være 100mhz uansett? Står i hvert fall på det hos meg, men jeg bruker bare agp-porten. Jeg kan velge mellom å kjøre fsb og pci-e "sync" eller "async". Altså synkronisert med fsb-hastigheten, eller ikke synkronisert. Da velger jeg async, også kan jeg la den stå urørt :) . Ta å lek litt rundt i biosen, så finner du det sikkert ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24440

har jeg. hva setter pci-e til da?

5485841[/snapback]

 

Jeg vet dessverre ingenting om hovedkortet ditt, men pci-e hastigheten skal vel være 100mhz uansett? Står i hvert fall på det hos meg, men jeg bruker bare agp-porten. Jeg kan velge mellom å kjøre fsb og pci-e "sync" eller "async". Altså synkronisert med fsb-hastigheten, eller ikke synkronisert. Da velger jeg async, også kan jeg la den stå urørt :) . Ta å lek litt rundt i biosen, så finner du det sikkert ;)

5485899[/snapback]

Nå har jeg kommet meg opp i core speed på 2230MHz, men ser at rammen også føger med oppover. Den ligger nå på 223MHz, har det noe å si?

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24440

har jeg. hva setter pci-e til da?

5485841[/snapback]

 

Jeg vet dessverre ingenting om hovedkortet ditt, men pci-e hastigheten skal vel være 100mhz uansett? Står i hvert fall på det hos meg, men jeg bruker bare agp-porten. Jeg kan velge mellom å kjøre fsb og pci-e "sync" eller "async". Altså synkronisert med fsb-hastigheten, eller ikke synkronisert. Da velger jeg async, også kan jeg la den stå urørt :) . Ta å lek litt rundt i biosen, så finner du det sikkert ;)

5485899[/snapback]

Nå har jeg kommet meg opp i core speed på 2230MHz, men ser at rammen også føger med oppover. Den ligger nå på 223MHz, har det noe å si?

5486259[/snapback]

 

Nei, men hvis pcen blir ustabil, så kan du prøve å låse hastigheten på ddr400 feks. Pcen vil yte bedre jo høyere ramen er klokket ;)

 

EDIT: Eventuelt sette på divider, som 6/5 feks.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24440

har jeg. hva setter pci-e til da?

5485841[/snapback]

 

Jeg vet dessverre ingenting om hovedkortet ditt, men pci-e hastigheten skal vel være 100mhz uansett? Står i hvert fall på det hos meg, men jeg bruker bare agp-porten. Jeg kan velge mellom å kjøre fsb og pci-e "sync" eller "async". Altså synkronisert med fsb-hastigheten, eller ikke synkronisert. Da velger jeg async, også kan jeg la den stå urørt :) . Ta å lek litt rundt i biosen, så finner du det sikkert ;)

5485899[/snapback]

Nå har jeg kommet meg opp i core speed på 2230MHz, men ser at rammen også føger med oppover. Den ligger nå på 223MHz, har det noe å si?

5486259[/snapback]

 

Nei, men hvis pcen blir ustabil, så kan du prøve å låse hastigheten på ddr400 feks. Pcen vil yte bedre jo høyere ramen er klokket ;)

 

EDIT: Eventuelt sette på divider, som 6/5 feks.

5486480[/snapback]

Jeg kom til 2320MHz, på 2350 startet pcn, men når det holdt på å loade windows så restartet den bare. Nå har jeg kjørt OCCT i 15 min, max temp var 46 grader. Minne ligger på 232MHz. Noe jeg kan gjøre nå for å kunne klokke mere, er det rammen som stopper eller er det CPU som ikke takler mere?

Lenke til kommentar

nei ikke 200 det er vel det den står på nå? siden du begynte på 10 X 200 og er nå på 10 X 232. 166 er nok tingen. alltid greit og utelukke minnet som brems så optimalisere det senere.

 

hvis det stopper da gi den litt mere volt på cpu, og selvfølgelig pass tempen. ikke over 60 :nei:

 

ikke meningen og overkjøre deg sablabra :innocent:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
nei ikke 200 det er vel det den står på nå? siden du begynte på 10 X 200 og er nå på 10 X 232.  166 er nok tingen. alltid greit og utelukke minnet som brems så optimalisere det senere.

 

hvis det stopper da gi den litt mere volt på cpu, og selvfølgelig pass tempen. ikke over 60 :nei:

 

ikke meningen og overkjøre deg sablabra :innocent:

5487189[/snapback]

satte rammen ned til 133MHz, og er oppi 2400MHz på cpu, rammen ligger på 160MHz. Prøvde å sette rammen til 166MHz, men da ville den ikke boote inn i windows. gav cpu 0.075 mere volt og nå gikk det greit med ram på 133 og cpu 2400MHz, skal prøve litte mere nå.

Lenke til kommentar

nå ligger jeg på ~1,55V - ~1,6V, 2500MHz, ram på 166,7MHz. Kjører OCCT nå, så får vi se om den holder ut 15 min=) CPU temp er ca 50grader.

 

Er vel litt smart å få opp rammen på 200MHz igjen? Eller blir det vanskelig nå? For nå er vel rammen underklokka?

 

Tror ikke jeg tør å hive på noe mere spenning heller.

Lenke til kommentar
2,7 skal ikke være så vanskeligt:P ligger på 2650 nå, 32 grader idle.

5498503[/snapback]

Jepp, jeg kjører som sakt min på 2,68GHz med ca samme temperaturer som deg med stock kjøler. Med vannavkjøling på denne så trur jeg man kan nerme seg og kansje runde 3GHz...

Lenke til kommentar
2,7 skal ikke være så vanskeligt:P ligger på 2650 nå, 32 grader idle.

5498503[/snapback]

Jepp, jeg kjører som sakt min på 2,68GHz med ca samme temperaturer som deg med stock kjøler. Med vannavkjøling på denne så trur jeg man kan nerme seg og kansje runde 3GHz...

5507101[/snapback]

hva slags volt har du da?

Lenke til kommentar
Den spanske siden leifeinar refererte til, klarte ikke å komme over 218 MHz og skriver at det er det dårligste overklokkingskortet de har testet på nforce4 brikkesettet. Sjekk selv med babelfish.

 

MAO så ser det ut til at Corge har vært utrolig uheldig med sitt valg av hovedkort.

5452042[/snapback]

 

Det ser slik ut ja..

5453042[/snapback]

 

Om noen skulle være interessert, jeg har kjøpt et "DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert" nå, kjører på 2.7 GHz nå, så ja, det var hovedkortet. :-)

Lenke til kommentar

Der klarte jeg å boote på 2.8 GHz, jeg må dog kjøre 1.78 volt for at det skal gå (morsomt å se litt og litt mindre kernel panics når Linux booter hver gang spenningen økes litt).

 

Noen som klarer mer enn 2.8 GHz?

 

Det virker som om > 2.7 GHz krever veldig mye høyere spenning enn <= 2.7 GHz, 2.7 GHz går fint på 1.550 volt, ser det ut til. Noen andre som har merket det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...