Gå til innhold

AMD X2 3800+ overklokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har ikke kjørt prime95

pcen fryser vis jeg går høyere med Vcore på 1,5500

;P

menmen  :whistle:

5597977[/snapback]

 

Fryser? Hva er temperaturen da? Jeg har hatt min opp i godt over 1.7 volt.

5600709[/snapback]

33c :roll:

og er det noen som vet hva som er max vcore på X2 3800+?

før den brenner opp ^^

Endret av wiak
Lenke til kommentar
ahh takk for rask svar. Ja den ble ustabil desverre. Tror det hadde noe med at jeg hadde for lite volt eller at htt bussen var såpass høy. Den kræsja i prime og gikk i restart i 3Dmark.. Skal teste mer ;) Den er dønn stabil på 2,5. Er fornøyd med det. Men alltid morsomt å se hvor mye man kan tyne ut... hehe

5601175[/snapback]

 

Funka det? Min er stabil på 2.6ghz med 1.4V. Jeg har i hvert fall 3x htt :)

Lenke til kommentar
har ikke fått testet mer, fikk ikke tid. Du sier du kjører den på3 htt.. får du ikke da f.eks: 260x3 = 780 htt....??

 

har iallefall nå i dag 250x4= 1000 htt noe jeg ville tro ga en liten ytelse boost generelt på hele systemet....

5608491[/snapback]

 

Det har lik null å si på ytelsen, men alt for stabiliteten. Den vil så klart yte mye bedre på 2.6ghz og 3x htt enn 2.5ghz og 4x htt. Jeg har ikke prøvd med 4x htt, jeg ser ingen grunn til å gjøre det heller.

 

EDIT: Jeg ble bare nysgjerrig nå, så jeg satte opp til 4x htt. Det er fortsatt stabilt, men jeg merker ikke noe forskjell i ytelse...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

hmmm spennende.. må nesten prøve ut dette da siden du sier det har null og si om den er på 4 eller 3 ;)

 

Når den er forsatt stabil på 4 som du sier, hva er timingsene på ram brikkene dine? Var den stabil under prime + 3Dmark?

 

EDIT: hehe glem dem med timings så det i signaturen din ;) hehe

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

ok, satt opp spenningen til 1,45 siden den var litt ustabil. Men så så jeg at selv om jeg stiller ht bussen til 3 i bios vil den ikke skifte om. Den står på 4 hele tiden. Da tror jeg at en bios oppgradering er tingen. Men det tørr jeg ikke... hater alt som har med bios oppgradering.. mange vonde minner.. så da lar jeg den stå på 2,5Ghz inntil videre..

 

BTW: hvilken BIOS version har du.. Nå fikk jeg plutselig en liten lyst til og prøve... Men er redd noe vil feile....

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
ok, satt opp spenningen til 1,45 siden den var litt ustabil. Men så så jeg at selv om jeg stiller ht bussen til 3 i bios vil den ikke skifte om. Den står på 4 hele tiden. Da tror jeg at en bios oppgradering er tingen. Men det tørr jeg ikke... hater alt som har med bios oppgradering.. mange vonde minner.. så da lar jeg den stå på 2,5Ghz inntil videre..

 

BTW: hvilken BIOS version har du.. Nå fikk jeg plutselig en liten lyst til og prøve... Men er redd noe vil feile....

5609388[/snapback]

 

Jeg har nyeste bios, men vi har forskjellige hovedkort. Det skal funke å flashe ifra windows med ditt hovedkort også :) (det er a8n-sli du har, ikke sant?)

 

EDIT: Forresten: Jeg har timings 2.5-3-2-5. Hvis jeg har på 2-3-2-5, så får jeg ikke overklokket de en mhz tror jeg. med 2.5 kommer jeg opp i ca. 230mhz.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Jeg har E4 og den spratt opp på 2,5GHz med RAM 250 og HTT x4 med en eneste gang...

5627290[/snapback]

 

Samme her, og med 1.4V så er den stabil på 2.6ghz :) . Jeg har holdt på å eksperimentere med hvor lav Vcore jeg kan ha på stock hastighet nå. Foreløpig har den vært helt stabil på 1.2V i noen timer med Prime95. Det senker strømforbruket og varmeutviklingen ganske mye. Ligger på 37c nå med absolutt full load i flere timer på begge kjerner med prime95. Med 2.6ghz og 1.4V ligger jeg oppi 49c på samme belastning.

Lenke til kommentar
Dette var interessant. Drev å klokket en 3200 E4 stepping (Venice) og den var særs klokkevillig. Jeg lurer litt på hvordan den E6 X2 3800 er...

 

Jeg ser at opteron er vanskelige å få tak i og vurderer derfor virkelig X2 3800, og vil gjerne ha en klokk på 2.7, eller gjerne 2.8Ghz.

5628792[/snapback]

 

tja....vanskelig vil jeg ikke si. Komplett har enda 165 og 170

Lenke til kommentar

Har lest en del guider, men hva stiller man opp og i hvilken paralell skala for å klokke cpu?

 

Jeg har amd 64 4200 DC

Men i bois på DFI kortet er det 20 menyer med volt og Hz innstillinger

:wow:

Finnes det noen standard? øk fra 200-250 så volt fra 0,5 -10 osv?

Har det noen sammenheng /forhold verdiene på voltog Hz?

Lenke til kommentar
Har lest en del guider, men hva stiller man opp og i hvilken paralell skala for å klokke cpu?

 

Jeg har amd 64 4200 DC

Men i bois på DFI kortet er det 20 menyer med volt og Hz innstillinger

:wow:

Finnes det noen standard? øk fra 200-250 så volt fra 0,5 -10 osv?

Har det noen sammenheng /forhold verdiene på voltog Hz?

5629413[/snapback]

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=540013

 

Den guiden er spesielt dekkende for DFI, og viser rekkefølgen på økning i frekvens/spenning.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at 317*10 foreløpig er siste stopp... Men jeg får ikke testet noe mer før i morgen, da jeg må ut og kjøpe meg mer kjøling. Kun chipsetvifte og CPU-vifte og varmt i været = varmt i PCen.

Men 3170MHz er jo absolutt greit :)

 

Til de av dere som er i tvil - Jada - Bilder kommer, så snart jeg har fått alt til å gå som jeg vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...