Gå til innhold

Tørris/LN2-Guide for nybegynnere V1.2


Anbefalte innlegg

hehe, ja jeg vet han bæsja litt på leggen økonomisk når han lagde siste serien, men det skal da alltids gå ann å oppdrive noe.. vi får se hva jeg får tak i, er ingenting som haster uansett..

5444639[/snapback]

Det er vel kanskje også grunnen til den skyhøye prisen på de siste rørene hans. Han snakket noe om at de ble så dyre pga de enorme produksjonskostnadene. Men kanskje vi kan ane en mulighet for at Kingpin skal produsere rør for salg. Hans dragon-rør yter jo skikkelig bra, og han påstod at han kunne maskinere disse veldig billig.

 

Og for de som ikke helt skjønner hva vi snakker om, så er det overklokkings-guruer som produserer LN2/tørris-rør for salg. Og disse holder meget god kvalitet. Og etter hva jeg mener å huske så kostet brukeren MickeyMouse sitt siste rør nesten 2000kr, men da får du noe av det beste som finnes. Mulig noen av japanerne har noe bedre, men dette er ikke for salg for oss vanlig dødlige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg kan få maskinert rør jeg ;)

Hvis noen klarer å finne noen som selger kobber...

 

Rørene i seg selv behøver vel strengt tatt ikke maskineres så mye?

Greia er vel selve bunnen, som nok har en litt utspekulert form mot kjølemediet. Den må nok freses i et spesielt mønster, for å optimalisere kontaktflaten.

Men at dette kan bli såå dyrt som trådstarter er inne på, kan jeg egentlig ikke forstå.

Kobber er riktignok dyrt, men det får da være grenser?

Lenke til kommentar

cluet er at man bør maskinere røret i ett stykke, da blir det ganske dyrt. det trenger forøvrig ikke være noe serlig strutur i bunnen etter hva jeg har sett, mmouse bruker iallefall bare en bunn som ser slik som dette ut:

|_ _|

|_ _|

|_____|

 

edit: ok så ble ikke figuren min så veldig bra da, men poenget er at han har trappetrinn ned mot bunne av røret.. chilly1 bruker også en skrue som står opp fra bunnen, litt usikker på om mmouse gjør dette...

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg vedder ganske mye på at en skikkelig sammenføyning med 60% sølv vil gi samme resultat.

Ulempen er at alle (de oppvarmede) flatene bør / må glassblåses etterpå, for å fjerne glødeskall.

I seg selv kan det faktisk være positivt, i den forstand som at dette faktisk øker overflatearealet, både i rør og bunn!

Lenke til kommentar
etter det jeg har lest så gir det en del bedre resultat å ha det i ett stykke, da holder røret temperaturen bedre under load visstnok, og i dagens OC scene så er visst det alfa omega, men jeg kan ta feil også ;)

5499174[/snapback]

Er det jeg også har hørt. Og flere tester viser det sammen. Men selvsagt så blir det litt flisespikkeri og slike rør er mest for de som vil slå verdensrekorder. Men for oss normale folk som liker å leke litt så er nok lodding mer enn nok.

 

Edit:

Legger ved et bilde av et proft rør får å vise hvordan det kan se ut:

post-31441-1138288847_thumb.jpg

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
ser at du oppbevarte tørrisen din ute.. den kan da ikke fortsette å holde samme temp hvis det er ca -5c ute og isen skal holde ca 80 ? eller gjør den det.. fikk lyst til å prøve på den gammle P3 PC'en fra 98 :)

5524303[/snapback]

Det vil jo da ta lengre tid enn om den hadde vært innendørs, med kanskje enda 30 grader varmere temp (25 vertfall).

Lenke til kommentar
ser at du oppbevarte tørrisen din ute.. den kan da ikke fortsette å holde samme temp hvis det er ca -5c ute og isen skal holde ca 80 ? eller gjør den det.. fikk lyst til å prøve på den gammle P3 PC'en fra 98 :)

5524303[/snapback]

Det vil jo da ta lengre tid enn om den hadde vært innendørs, med kanskje enda 30 grader varmere temp (25 vertfall).

5524472[/snapback]

I tillegg så kan det være lurt å ha tørrisen ute så den ikke lager tung luft inne når den fordamper. Tørris er CO2 og gir tung "utpustet" luft hvis det får stå inne lenge og det er dårlig med ventilasjon.

Lenke til kommentar
Oki.. men jeg kom på at disse IBM og ferdigbyggde for noen år siden ikke hadde mulighet for OC på sine HK.. er dette sant?? isåfall må jeg nok lage en billig OC rig da :( noe jeg fortiden ikke har NOE penger til :(

5524514[/snapback]

Har ikke du en god 3700+ da? Gylden mulighet til å få testet den for coldbug og..

Lenke til kommentar
sant nok at jeg har en ekstremist av en 3700+, men siden dette vil bli første gang jeg røver meg på noe annet enn luft, og ikke har hatt annet enn stovk kjølere før for 14 dager siden har jeg først lyst til å se om jeg i detheletatt får det til.. ikke lyst til å fucke 2 uker gammel HW som ennå ikke er fult betalt :innocent:

5531224[/snapback]

Skjønner deg godt. Jeg ville aldri kjørt komponenter som jeg har nytte for til daglig bruk under tørris.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...