Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er helt fin å sitte ute med så lenge man setter seg slik at du ikke får noen refleksjoner fra noe lyst.

 

Noe jeg ble positivt overasket over da jeg brukte den på batteri for første gang var at batteritiden var på nesten 3 1/2 time (i batteri spare modus). Etter det jeg hadde lest skulle det være maks 3 timer.

Endret av Olima86
Lenke til kommentar

Er sikkert et dumt spørsmål, men etter å ha startet laptopen for første gang kommer det opp et vindu som heter "System preparation tool 2.0"

 

Noen andre som fikk det samme vinduet opp, og hva skal jeg svare der? Skjønner ikke bæret av hva det er.

 

Tilleggsspørsmål: må man først installere catalyst-driverne før man kan innstallere omegadriverne? Altså til 3d-kortet.

Endret av MA><
Lenke til kommentar

Batteritid: 2 timer på "High Performance", 3 timer på "Battery Saving" (med mørk sjerm og uten CD-ROM i bruk) - ser att noen får mer, kan være at forrige bios og den USB2.0 patchen faktisk funka, har ikke brukt min på battery saving siden jeg oppgraderte.

 

 

 

 

Skal være helt greit åskifte harddisk.

 

Når du kjører den på "Quiet/Office" mode eller "Battery Saving" er den 'helt' stille, evetuelt bittelittlyd fra HD eller CD-ROM.

 

Omega-driverne er helt uavhengige av Catalyst', (Og du skal helst avinstallere catalyst før du legger inn Omega) så nei, legg bare Omega rett inn.

Lenke til kommentar

Hei folkens..

Jeg har et lite problem, lurte på om det kanskje var noen lyse hoder der ute som hadde en liten anelse hvordan jeg kan rette dette problemet..

 

Jeg har en Asus A6Ja T2400 med 2 GByte RAM..

 

Så over til problemet, jeg har fått en del videofiler(filmer ) som jeg ønsker å få sett. Disse er blitt lagret på min eksterne Harddisk WD 250 GB. Problemet er hver gang jeg skal inn på en av mappene som inneholder en videofil så krasjer programet(explorer.exe)!!?

Nå har jeg klødd meg i hodet, og det begynner å bli ganske sårt etter all kløingen, jeg fatter ikke hva som er galt. Det virker som om det er noe med softwaren, men jeg er for uerfaren til å finne ut hva som er galt..

 

Feilmeldingen jeg får er som følger:

 

feilsignatur.

 

AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2900.2180 ModName: xvid.dll

ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00047cde

 

Dette problemet skjer ikke hvis jeg kobler opp den eksterne HD mot en annen maskin og åpner mappene.. Så det må være Asusen som er problemet.. Jeg har ikke lagt inn noen nye drivere enn omegadriver til skjermkortet.

 

Trur ikke det er noe codec feil siden samme xvid fungerer på andre maskiner..

 

Er det noen som har vært borti dette før, og dermed kan hjelpe en dummie?? :blush:

Lenke til kommentar
Hei folkens..

Jeg har et lite problem, lurte på om det kanskje var noen lyse hoder der ute som hadde en liten anelse hvordan jeg kan rette dette problemet..

 

Jeg har en Asus A6Ja T2400 med 2 GByte RAM..

 

Så over til problemet, jeg har fått en del videofiler(filmer  ) som jeg ønsker å få sett. Disse er blitt lagret på min eksterne Harddisk WD 250 GB. Problemet er hver gang jeg skal inn på en av mappene som inneholder en videofil så krasjer programet(explorer.exe)!!?

Nå har jeg klødd meg i hodet, og det begynner å bli ganske sårt etter all kløingen, jeg fatter ikke hva som er galt. Det virker som om det er noe med softwaren, men jeg er for uerfaren til å finne ut hva som er galt..

 

Feilmeldingen jeg får er som følger:

 

feilsignatur.

 

AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2900.2180 ModName: xvid.dll

ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00047cde

 

Dette problemet skjer ikke hvis jeg kobler opp den eksterne HD mot en annen maskin og åpner mappene.. Så det må være Asusen som er problemet.. Jeg har ikke lagt inn noen nye drivere enn omegadriver til skjermkortet.

 

Trur ikke det er noe codec feil siden samme xvid fungerer på andre maskiner..

 

Er det noen som har vært borti dette før, og dermed kan hjelpe en dummie?? :blush:

6511279[/snapback]

Hei!

 

Det du har fått er et vanlig problem som skjer når Windows prøver å forhåndsvise AVI filen.

 

Se her for hjelp til deaktiviering

Simply do the following steps:

1) Open a command window (Start->Run, type in 'cmd' hit enter)

2) To remove image preview, type and hit enter

regsvr32 /u shimgvw.dll

3) To read image preview, type and hit enter

regsvr32 shimgvw.dll

4) To remove media preview, type and hit enter

regsvr32 /u shmedia.dll

5) To read media preview, type and hit enter

regsvr32 shmedia.dll

Prøv dette :)

Lenke til kommentar

Takk for svar, men er ikke dette bare å unngå problemet? Det er jo litt kjedelig å slå av forhåndsvisningen av filer på windows. Problemet vil jo enda være der så vidt jeg vet.

Leste litt på omegadrivers.net at, man måtte oppdatere biosen. Hvis dette er tilfellet, hvordang gjør jeg dette.. Eller bør jeg holde meg langt unna BIOSen..?

Lenke til kommentar
Nå sitter jeg med et "luksusproblem". Asus A6J eller Acer W8205 ? 2GB ram med X1600 kortet. Noen som har noen tanker?

6511923[/snapback]

 

jeg lurer på å bytte lcd panel på min A6Jm fra 1280x800 til 1680x1050

http://www.screentekinc.com/asus-lcd-screen.shtml har ikke for AKKURAT denne PC-en på listen, men de skaffer etter behov. Jeg er VELDIG fornøyd med denne PC-en, og derfor er jeg villig til å bruke kanskje 3000 kr for å få den skjermen jeg vil ha (siden jeg ikke var lur nok til å kjøpe den fra starten av, fra utlandet)

 

Problemet er at det produktnummeret jeg trenger står på baksiden av panelet (må skru opp og se), og om de IKKE skaffer dette likevel så vil jeg sikkert ha brutt garanti uten å fått skiftet skjerm.. :\

Lenke til kommentar
Takk for svar, men er ikke dette bare å unngå problemet? Det er jo litt kjedelig å slå av forhåndsvisningen av filer på windows. Problemet vil jo enda være der så vidt jeg vet.

Leste litt på omegadrivers.net at, man måtte oppdatere biosen. Hvis dette er tilfellet, hvordang gjør jeg dette.. Eller bør jeg holde meg langt unna BIOSen..?

6511456[/snapback]

 

jeg hadde dette problemet på desktop-maskina mi, og jeg lurer på om ikke det forsvant når jeg brukte vlc som standard, og ikke wmp. kan hende jeg husker feil, men det kan jo være verdt et forsøk om jeg ikke blir korrigert...

Lenke til kommentar
Takk for svar, men er ikke dette bare å unngå problemet? Det er jo litt kjedelig å slå av forhåndsvisningen av filer på windows. Problemet vil jo enda være der så vidt jeg vet.

Leste litt på omegadrivers.net at, man måtte oppdatere biosen. Hvis dette er tilfellet, hvordang gjør jeg dette.. Eller bør jeg holde meg langt unna BIOSen..?

6511456[/snapback]

BIOSen er ikke så farlig. Spesielt ikke når du har en ASUS PC. Da kan du bruke ASUS Flashtool i Windows til å flashe :)
Lenke til kommentar
Takk for svar, men er ikke dette bare å unngå problemet? Det er jo litt kjedelig å slå av forhåndsvisningen av filer på windows. Problemet vil jo enda være der så vidt jeg vet.

Leste litt på omegadrivers.net at, man måtte oppdatere biosen. Hvis dette er tilfellet, hvordang gjør jeg dette.. Eller bør jeg holde meg langt unna BIOSen..?

6511456[/snapback]

BIOSen er ikke så farlig. Spesielt ikke når du har en ASUS PC. Da kan du bruke ASUS Flashtool i Windows til å flashe :)

 

Dessuten så slår du bare av forhåndsvisningen på videoer.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat innstallert 1Gb RAM i Asus a6ja'en min, av RAM-typen som ble anbefalt av Komplett. Den fysiske innstallasjonen gikk fint, og da jeg startet PCen igjen, jobbet den lenge før den startet, og det virket som om den skjønte at jeg hadde innstallert mer RAM. Problemet er bare at når jeg trykker på 'min datamaskin', 'egenskaper' og ser nederst i den boksen som kommer opp, så står det fortsatt at jeg bare har 1Gb RAM.

 

Hva må jeg gjøre? Jeg har hørt at man kanskje må inn i BIOS, eller noe sånt.

 

:love:

Lenke til kommentar

Hei.

Har hittil brukt asus'en med mine z-5500 høyttallere via en optisk kabel, men for et par dager siden stoppet det å funke! Skjønner ikke hva problemet er. Høytallerne funker i et par minutter etter startup, men så slutter de å fungere og jeg får meldingen "no digital data" på kontrollpanelet til høytallerne... Lyset i den optiske kabelen er også veldig svakt. Noen som kan hjelpe her? Utrolig irriterende!

post-22861-1153399206_thumb.jpg

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe A6Ja pc`n fra komplett, men så ser jeg at de har to utgaver.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316495

 

og

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318534

 

Så vidt jeg ser er det ikke store forskjellen på disse bortsett fra prosessor og harddisk.

Er det verdt å kjøpe den dyreste versjonen med tanke på dette eller ville det vært bedre å kjøpt den billigere og heller oppgradere ramen til 2gbyte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...