Gå til innhold

Hvorfor spiller alle 1.6 og ikke source?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De (Valve seff :p) har vel sagt at de skal slutte å oppdatere CS (1.6) og at det ikke vil komme flere utgaver?

Så tvilebølgen er ganske stor right about now.

Endret av Rampage
Skrevet
OT: Har hørt at 1.7 skal komme i Mai... men vet ikke helt(husker ikke hvor jeg hørte dette ,men er 100% sikker på at jeg har lest det på ei nettside/et forum)

5405535[/snapback]

Er ikke sikker, men skulle de ikke avskaffe det i fjor sommer? Er det noen som kan grave opp en eller annen offisiell presseuttalelse fra VAlve om det? Er på skolen så har ikke tid :) !

Skrevet
Det er vel Valve som oppdaterer cs?

5406466[/snapback]

Selvfølgelig ;)

Bare meg som surrer litt.

Men de (Valvez0r) har sagt at de ikke skulle oppdatere mer, det jeg har hørt.

Skrevet

Bruker

QUOTE(themanfrom @ 08/01-2006 : 18:20)

OT: Har hørt at 1.7 skal komme i Mai... men vet ikke helt(husker ikke hvor jeg hørte dette ,men er 100% sikker på at jeg har lest det på ei nettside/et forum)

Er ikke sikker, men skulle de ikke avskaffe det i fjor sommer? Er det noen som kan grave opp en eller annen offisiell presseuttalelse fra VAlve om det? Er på skolen så har ikke tid !

cs 1.6 blir aldri update igjen

Skrevet

Jeg har ikke noe imot at flere spiller 1.6. MEN det som virkelig irriterer meg er folk som ikke har peiling på CS sier 1.6 bedre, fordi en PRO dude sa det eller gutta i CPL spiller det.

Dårlig at noen ikke engang gir Source en sjangse å vise seg frem....

Skrevet

Jeg har gått fra CSS til 1.6, dette var fordi jeg syns at 1.6 er et bedre spill. Det er fler som spiller 1.6 og derfor lettere å få match. I starten av CSS var det omtrent bare public-spill og ikke clan matcher.

Skrevet
Jeg har ikke noe imot at flere spiller 1.6. MEN det som virkelig irriterer meg er folk som ikke har peiling på CS sier 1.6 bedre, fordi en PRO dude sa det eller gutta i CPL spiller det.

5412905[/snapback]

Det ble gjort, og Source floppa big time. Se tidligere i tråden.

Daniel :)

Gjest Slettet-8I4zQlayY3
Skrevet
CS er bra pga. gameplay, noe de har nærmest fjernet i cs: source og byttet ut med grafikk og fysikk.

5413845[/snapback]

Fysikken og grafikken er faktisk hovedgrunnen til at jeg gikk fra CS til CS:S. Og klarer ikke å gå tilbake nå som jeg først er vant til CS:S

Skrevet
Ganske enkelt. De som er blitt god på CS 1.6 tør ikke skifte til Source fordi de er redd de ikke er best lengre. Og når ikke de skifter, skifter ikke de andre fordi "proffene" sier hvordan det skal være.

Om folk hadde lagt like mye arbeid i å bli god på CSS som de gjorde for å bli god på CS 1.6, så hadde nok flere spillet CSS. Men siden folk er så opphengt i å være god, og IKKE tør å ta sjangser, så holder de seg til det gamle spillet, bare for å lure seg selv og andre til å tro de er verdensmestere.

Håper dette svarer spørsmålet.

5358320[/snapback]

w0rd

Skrevet
Ganske enkelt. De som er blitt god på CS 1.6 tør ikke skifte til Source fordi de er redd de ikke er best lengre. Og når ikke de skifter, skifter ikke de andre fordi "proffene" sier hvordan det skal være.

Om folk hadde lagt like mye arbeid i å bli god på CSS som de gjorde for å bli god på CS 1.6, så hadde nok flere spillet CSS. Men siden folk er så opphengt i å være god, og IKKE tør å ta sjangser, så holder de seg til det gamle spillet, bare for å lure seg selv og andre til å tro de er verdensmestere.

5358320[/snapback]

w0rd

5413894[/snapback]

Null stress for en dreven 1.6-spiller å eie i Source. Bare mongo at de har herpa alle maps osv, slik at en må finne nye gjemmesteder og sånt.

Skrevet

5412905[/snapback]

Meg du sikter til eller?

Gjest Slettet-8I4zQlayY3
Skrevet
Det viser bare at du spiller spill pga. utseende og ikke gameplay.

Du liker vel Doom 3 også du.

5413873[/snapback]

Hva er det her for en påstand? Jeg sa at jeg likte grafikken, ikke at grafikken er grunnen til at jeg spiller det.

Og nei jeg spiller ikke doom 3. Har prøvd det i 10 min og det var elendig. (Men grafikken var vakker)

Skrevet

For meg personlig så føler jeg at jeg faktisk er bedre i CS:S enn 1.6.

Rekylen er letter å behandle, og jeg føler og at folk som ikke har spilt veldig lenge, kan bli fort gode i CS:S.

jeg har strevd med dette møkkaspillet i 3 år nå, og blir jo faen meg aldri pro, mens i source så har jeg faktisk en sjanse.

1.6 har en helt spesiell feeling, man kommer ikke unna det, bare det og holde nede museknappen, så "kjenner" man rekylen, man føler at man blir en del av spillet.

Når sman speccer andre, så ser man med en gang hvor gode de er, basert på hvordan de beveger seg rundt og behandler våpnene, mens i source, så ser man ikke like lett om personen er god.

Dette handler om spesielle små ting, små ting som faktisk gjør at cs blir cs.

jeg tror at hovedgrunnen til at source har skifta så drastisk er fordi at de har ny engine.

med ny engine så blir ting eliminert som var i den gamle 1.6 enginen,rett og slett fordi source ikke føles likedan.

case in point:

det viktigste i cs er egentlig feelingen av våpnene, feelingen av når man speccer andre (at det ikke er random) og at man generelt føler hvor kulene går etc.

det nest viktigste er at newbier faktisk er newbier, og at de ikke topper statsen når de ikek fortjener det.

at en fyr bare kan løpe rundt og skyte vildt uten og egentlig ha kontrollm, gjør spillet så teit.

jeg har spilt 1.6 i 3 år(siden 1.5), og source siden betaen, og kommer alltid tiklbake til 1.6 som hovedspillet.

de fleste som spiller source er nye folk, jeg merker at folk har blitt bedre nå enn siden for et år siden, men det hjelper ikke så mye..

1.6 er bedre enn source i mine øyne.

Skrevet

5358320[/snapback]

w0rd

5413894[/snapback]

Null stress for en dreven 1.6-spiller å eie i Source. Bare mongo at de har herpa alle maps osv, slik at en må finne nye gjemmesteder og sånt.

5414194[/snapback]

Da noen Catch-Gamer-spillere skulle øve seg på Source til WCG, spilte de faktisk ikke noe bedre enn de fra Source-miljøet som de spilte med.

Skrevet
Det viser bare at du spiller spill pga. utseende og ikke gameplay.

Du liker vel Doom 3 også du.

5413873[/snapback]

Det er vel samme gameplay i cs:s som i cs vel? Bare at det ser bedre ut i tilleg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...