Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg plukket med meg en fjernkontroll til TV. Etter en runde i oppvaskmaskina var den som ny. Unger elsker jo å leke med fjernkontroller og da kan de jo godt få en som ikke virker fremfor å mase etter den som virker.

Leste for noen år siden om elretur-turen fra hælvete (i Brasil) :(

 

En gjeng fra landsbyen var innom en av de lokale elretur stedene, der stod det bl.a. en kassert kreft bestrålingsapparat fra et lokalt sykehus. Gjengen plukket denne fra hverandre på leting etter kule metaller og annet snacks.. Godt inni maskinen var det en som fant et stykke blått metall som hadde en helt nydelig utstråling. Ha fikk frigjort stykket og tok det med seg hjem..

 

Vel hjemme begynte han å dele opp stykket for å gi til barna i bygda slik at de kunne leke seg med det, og som vi alle vet digger unger alt som glitrer..

 

Problemet var bare at barna begynte å dø en etter en, ikke så rart for de flotte metallstykkene alle hadde fått var det svært radioaktive stoffet cesium :w00t:

 

Edit: Fant info som bekfrefter den tragiske elretur-turen på nett her: http://lawnorder.blogspot.com/2003/03/case...leakage-of.html

 

Huska nok litt feil, men leste dette akkurat dette fra artikkelen :ohmy:

Sometime around September 21, 1987, a lead canister containing 1400 curies of cesium-137 was opened launching the second largest nuclear accident after Chernobyl. ii The cesium from within the canister was a "luminous blue powder" which both children and adults rubbed on their bodies.i Six year old Leide das Neves Ferreira "rubbed the powder on her body so that she glowed and sparkled

Holy Fuck!!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9
BAAAH !!!! er så grinete idag...

 

skulle stikke kom en SvææææRT lass med datating ved Elkjøp

 

skulle ta en titt men da kom en av de teite Elkjøp folka for å si her får du ikke være >.<

 

Var det som hendte med meg også. Enda jeg hadde spurt inne i butikken. Men når jeg kom til elreturen ble jeg jagd vekk av en sur gammel mann :roll:

Pleier man å kunne få lov til å ta PC-ting på søppelfyllinger?

Jeg vet i allefall at på en søppelfylling i nærheten av meg kan du ta med hva du vil. De bryr vel seg ikke.

Lenke til kommentar

Fant et Super G™ Wireless PCI trådløstkort i dag, det har Atheros chipset og støtter opptil 108mbit, Bra kort for alle som liker å sniffe nettverkspakker da de fleste nettverksniffere støtter dette chipsettet :)

 

Fant også et "Creative External Sound card Audigy 4 Nx", USB lydkort

img_831_audigy_2nx_large.gif

 

..ellers så lå det et TV-kort og et ATI Radeon 9800 Pro m/256MB RAM og VIVO som jeg ikke gidda å dra med meg hjem!

Lenke til kommentar

En kamerat som gjorde et relativt bra funn igår.

Fant et par Samson DB 500a aktive PA kasser, og en samson mixer..

Ene kassa funker helt som den skal, den andre har dem tukla med kontrollpanelet på, og fjerna en knapp.. så den kassa gir lyd, men det er minimalt..

Kameraten min hadde prøvd å demontere den hele kassa også, og flytte over det kontroll panelet fra den, og da funka også den andre.. så det er kun noe med kontroll panelet.

 

Og mixern har dårlig kontakt i et pot meter, og signal måleren er død, men ellers funker den.

 

Ga temmelig bra lyd den kassa som funker!

 

Men noen her som har peiling på PA??

Som veit hvor han kan få tak i et nytt kontroll panel til den andre kassa? Evt hvor han kan få tak i en ny bryter?

Ser ut som en valing power on/off knapp til pc, men den har 6 pinner, og er av typen som holder seg inne når den er slått på.

Hadde jeg visst hvilke pinner den brukte, så kunne jeg jo bare kortslutta dem rette pinnene og latt det være sånn, om det funker.

Men er litt vanskelig når den bruker 6 pinner.

Kan sikkert finne dele nr eller noe på kretskortet om det er til noe hjelp..

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Jeg vet i allefall at på en søppelfylling i nærheten av meg kan du ta med hva du vil.

:!: For en gjeng hoboes !

 

Skal bort til expert, elkjøp og obs idag.

Forrige gang fant jeg en brukbar 10.000rpm WD disk, hundrevis av 3200 ram og en haug av GF 6400 kort. Har den ene i serveren nå,mindre watt, mindre lyd :dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...