Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Heisann. Det er jeg som er utvikler/maintainer av tv_grab_no. Jeg driver å planlegger en ny grabber som funker litt anderledes ved at den kobler seg opp på hver kanals egen hjemmeside og henter guidene derifra. Dette gjør at hvis kilden endrer designet sitt så går ikke hele grabberen ned, men bare kanalen det gjelder. Dette er fortsatt bare i planleggingsfasen enda men håper å få gjort det etter hvert. Men såvidt jeg vet så fungerer tv_grab_no enda. Bruker den ikke selv akkurat nå.

 

Hvis det er noen som lurer på noe ang xmltv og da spesiellt den norske grabberen så bare si ifra :)

 

-C-

5407980[/snapback]

 

Er det noen mulighet til å få TV 2 Zebra med tv_grab_no? Kan ikke se den når jeg kjører --configure.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT2: Wintermuthe - så du posten min over?

 

Hei,

 

Jeg så posten din og beklager sent svar men har måttet reinnstallere hele bruduljen med Windows ++ etc. Jeg takker for tilbudet men jeg vil beholde TV kortet mitt da det har fjernkontroll etc. som jeg trenger. Jeg har også et ATI 9700 skjermkort med S-video ut og jeg regner med at kvaliteten på dette siknalet uansett er like bra som på S-video ut på et TV kort så jeg vil prøve dette først.

 

Det jeg derimot har lett etter er skjermkort beregnet på TV / LCD TVer med ulike utganger som DVI, VGA, SCART, RGB, S-Video men noe slikt finnes visst ikke? Eller eventuelt en boks som tar DVI / VGA signaler og konverterer dette (med god kvalitet) til SCART / S-video etc. Et skikkelig HTPC skjermkort og da helst lydløst ville passet meg utmerket.

 

muthe

Endret av Wintermuthe
Lenke til kommentar

Har et par spørsmål jeg :)

 

1. Jeg lastet ned den øverste, altså MP testrelease 0.2 RC. Er det den nyeste og mest stabile/beste? Jeg regner med det siden den er lagt til der 19 desember.. Altså den seneste datoen av de.

 

2. Er dette et helt nytt OS som man installerer over Xp eller er det et program man starter i win?

 

3. Støtter det program som TVkoo! og PPlive tv o.l?

Lenke til kommentar

Okay, nå har jeg installert det. Hittil har jeg funnet et probleme. Det er er at når jeg ser på filmfiler(vanlige filer som spilles av i WMP) veksler de mellom den originale lystyrken filmen har til mørk lystyrke sånn ca hvert 15 sek.

 

Ellers har dette programmet et stort potensiale, gleder meg til jeg får prøvd det mer :)

Endret av quakie
Lenke til kommentar

Hei.

 

MP fungerer stort sett greit hos meg nå men det er en ting som irriterer meg sinsykt. Når jeg spiller musikk så får jeg et liten "firkant" nede i venstre hjørne som viser album coveret og en utrolig irriterende visualisering der coveret roterer som en eske blanda med masse effekter.

 

Jeg vil at coveret skal vises som et bilde uten alle disse effektene. Er det noen som vet hvordan man skrur av dette (herket) ? :thumbup:

 

muthe

Lenke til kommentar

Samme her, og ved siden av den "esken" står hvor lenge sangen har spilt, og hos meg så står de tallene "bak esken" så jeg ser bare halve tallet, det er litt irriterende..

Noe som også er irriterende er at MP ikke støtter tv-kortet mitt =/

Så jeg må veksle mellom to programmer noe som jeg må bruke musen til. Dette er irriterende, jeg vurdere å gå over til windows mediacenter, men dette er kun pga det med tv-kortet, synes ellers dette er et supret program :)

Lenke til kommentar
Hei.

 

MP fungerer stort sett greit hos meg nå men det er en ting som irriterer meg sinsykt. Når jeg spiller musikk så får jeg et liten "firkant" nede i venstre hjørne som viser album coveret og en utrolig irriterende visualisering der coveret roterer som en eske blanda med masse effekter.

 

Jeg vil at coveret skal vises som et bilde uten alle disse effektene. Er det noen som vet hvordan man skrur av dette (herket) ?  :thumbup:

 

muthe

5737652[/snapback]

I siste CVS kan man endelig skru av denne med en enkel hake i oppsettet. "Enable flipping cover visualisation" eller noe i den duren under my music.

 

Ellers kan man gjøre som jeg har gjort til nå: mekke på den rette .xml-fila slik at effekten forsvinner (søk på forumet).

 

mvh

Knut

Lenke til kommentar
hvordan får man pugins til å fungere? :)

 

EDIT: kan noen også forklare meg hvordan tv-guiden fungerer?

EDIT2: kan noen anbefale et tv-kort som mediaportal støter?

 

hva med det her? :)

5740644[/snapback]

 

Det kortet er støttet... og kan trygt anbefales. Ang EPG har jeg ikke tid til å svare nå, men ta en tur innom MP forumet. Det er mange muligheter innen EPG, selv bruker jeg XMLTV, og synes dette fungerer fint.

 

Plugins må aktiviseres... kan ikke svare mer ut fra spm.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er veldig fersk på dette og lurer på noe...

Hvis jeg sette opp en pc med tv kort i stua med mediaportal (MP), og har en pc på soverommet me MP i netteverk med stue pc'en. Er det da mulig å se tv programmer på soveromspc'en "streamet" fra stue pc'en. Har ikke antenne uttak ppå soverommet skjønner dere. Hvis ikke dette er mulig med MP er det da mulig med WMC.

 

Takker for svar

Endret av joffe11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...