Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Vil en laptop med 2GiB ram bli kjappere med en turbo minnepinne i fra Corsair (Flash Voyager GT)? Da minnepinnen må være raskere enn min HDD på 5400rpm? Eller tar jeg nå feil her..? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil en laptop med 2GiB ram bli kjappere med en turbo minnepinne i fra Corsair (Flash Voyager GT)? Da minnepinnen må være raskere enn min HDD på 5400rpm? Eller tar jeg nå feil her..?  :hmm:

9528181[/snapback]

Litt feil ja.

Pennen er bare raskere på overføring av mange små filer. Harddisken gruser minnepennen på større filer.

Lenke til kommentar

@Mr.Anki; SP1 kommer i begynnelsen av 2008, men jeg får teste det om noen uker.

 

@neitakk; MediaMonkey 3 fungerer jo på Vista da. I tillegg finnes det en codec-pakke på nettet som fungerer svært bra til Vista. Bruker kun WMP11 til vanlige videofiler. Rask oppstart er det som plager meg mest med Vista, ellers fungerer det svært bra.

Lenke til kommentar
@neitakk; MediaMonkey 3 fungerer jo på Vista da. I tillegg finnes det en codec-pakke på nettet som fungerer svært bra til Vista. Bruker kun WMP11 til vanlige videofiler. Rask oppstart er det som plager meg mest med Vista, ellers fungerer det svært bra.

9533493[/snapback]

Bruker ikke codec-pakker. Bruker codecs. Installerer de codecs jeg vil ha, og trenger, og ingenting mer. Det går selvsagt i Vista også, men jeg føler ikke at jeg har kontrollen i det OS-et. Det er alt for mye mikmak.

Ja, Mediamonkey 3 fungerer i Vista, men også i XP. Alt fungerer i XP, så jeg orket ikke bruke Vista mer bare fordi Vista er herlig. Alt for mange småting som irriterte meg, og følelsen av et OS som ønsker å styre hvordan jeg skal bruke den som media-maskin.

Lenke til kommentar
Kan ikke annet si enn at etter et halvt år med Vista var det en befrielse å installere XP igjen.

9533325[/snapback]

 

Helt enig ;) Brukte Vista i 3-4 måneder, før jeg gikk tilbake til XP.

 

FREEDOM!

9536386[/snapback]

Dette er grunnen til at jeg kjører XP på min stasjonære.

 

Vista kjøres på laptopen til jeg blir så fornøyd med det OSet at jeg vil bytte for godt.

Lenke til kommentar
Jeg bruker både XP & Vista på samme maskin med dual boot.

Skjønner ikke hvorfor ikke flere gjør dette.

Er man "lei" Vista kan man boote til XP for å kjøre den i uker/måneder om man vil og fremdeles ha Vista installert (og sjekke innom den fra tid til annen) .

9544812[/snapback]

Kjører begge de os'ene jeg og, men XP er helt klikk, så det er nesten bare tull å ha det. Burde vel egentlig ha reistallert XP igjen.
Lenke til kommentar

Hei!

Har lest en del om vista men finner fortsatt ikke en løsning på problemet mitt. Jeg har klokket mitt 8800GTX kort og huket av for apply overclocking at startup! Når jeg starter opp PC-en får jeg beskjed om at windows har blokkert RivaTuner fordi det krever at jeg godkjenner det eller noe! Hvordan får jeg fjernet denne blokkingen så jeg slipper å gjøre det manuelt hver gang!? Takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...